Skocz do zawartości

[Modelowanie] Kuchenno-łazienkowe kafelki. [3ds Max]


Sargoth

Rekomendowane odpowiedzi

Edit: W razie gdyby obrazki gdzies sie zapodzialy to tutorial mozna rowniez znalesc tutaj:

Making of tiles in 3ds Max

 

Czolem!

Ostatnio natknalem sie na tutorial przedstawiajacy tworzenie nieco abstrakcyjnej bryly i doszedlem do wniosku, ze mozna by to wykorzystac w nieco bardziej praktyczny sposob. Stad ten tutorial przeznaczony raczej dla poczatkujacych (takich jak ja ^^). Podejrzewam, ze bardziej zaawansowani uzytkownicy maja swoje wlasne sposoby. :)

 

Przedstawiam cztery warianty aczkolwiek zachecam do eksperymentow.

 

Krok 1.

Zaczynamy od utworzenia Plane'a. Jak juz wspomnialem beda 4 warianty, wiec w tym przypadku utworzylem 4 o wymiarach 100x100.

 

tut01st1.jpg

 

Jak widac 2 lewe podzielilem na 8x8 segmentow, 2 prawe na 4x4.

 

Krok 2.

Nastepnie dla kazdego Plane'a z osobna dodajemy modyfikator Subdivide. Wartosc ustawiamy tak aby uzyskac ponizszy efekt. Zalezy ona od wymiarow Plane'ow jak rowniez od ilosci segmentow. Dla prawych jest ona nieco wyzsza aby pozbyc sie co poniektorych lini.

Korzystajac z okazji ponumerowalem Plane'y.

 

tut02sh9.jpg

 

Krok 3.

Nastepnie dla kazdego z objektow dodajemy modyfikator MeshSmooth. Ustawiamy Subdivision Method na Classic.

Dla gornych objektow 1 oraz 3 zmieniamy wartosc Strength (zaznaczona na czerwono) na 1. Dla dolnych (2 oraz 4) zostawiamy wartosc domyslna (powinno byc to 0,5 - jesli nie jest nalezy ja zmienic).

 

tut03ym1.jpg

 

Krok 4.

W przypadku gornych objektow 1 oraz 3 nalezy dodac modyfikator Vertex Weld aby pozbyc sie nachodzacych na siebie krawedzi i vertexow. Wartosc domyslna powinna wystarczyc.

 

tut04ij0.jpg

 

Krok 5.

Konwertujemy wszystkie objekty na Editable Poly. Nastepna czynnoscia jest pozbycie sie zbednych polygonow na brzegach (we wszyskich objektach) oraz krawedzi wewnatrz wielokatow (w przypadku objektow 2 oraz 4). Koncowy efekt powinien wygladac tak:

 

tut05iz6.jpg

 

Krok 6.

Pozostalo juz tylko utworzyc kafelki. Oszczedze szczegolow, gdyz chyba kazdy juz ma pojecie co z tym mozna zrobic ale opcje sa dwie:

 

a) opcja 1 przewiduje zaznaczenie wszystkich polygonow, lekki inset, extrude oraz lekki chamfer na gornych krawedziach

b) opcja 2 przewiduje zaznaczenie wszystkich krawedzi, lekki chamfer (wazne jest aby zaznaczyc opcje Open), zaznaczyc polygony, extrude oraz lekki chamfer na gornych krawedziach (w tym przypadku nie zapomnijcie odznaczyc opcje Open)

 

Osobiscie preferuje opcje 2. Pozwoli ona na latwiejsza selekcje poszczegolnych kafelek oraz nadanie im roznych ID. Majac tak przygotowane kafelki mozna przypisac im materialy o roznych kolorach badz teksturach.

 

Na koniec renderek:

renderjb7.jpg

 

Mam nadzieje, ze sie komus przyda. :)

 

Pozdrawiam

Sar

Edytowane przez Sargoth
  • Like 5
  • Confused 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności