Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam taki mały problem z particlami i obiektami do ktorych sa podpiete rigid bodies.

otoz po upadku i kolizji obiektu z podłozem nastepuje drganie . obiekty ktorym sa nadane active rigid bodies mają tenderncje do drzenia po zatrzymaniu sie odbijania i innych rzeczy.

to samo tyczy sie particli, po kolizji z ziemią i zakonczneiu odbijania sie zaczynają drzec.

zaznaczam ze grawitacja jest, a mi chdozi o całkowite zatrzymanie drzenia

 

jak to usunąc ? jakas ekspresja? moze jest jakis inny sposob ?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 972
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz to zrobić animując parametr ignore w channel boxie. Ignore jeśli jest na off, to wszystkie siły działają normalnie na obiekt, jeśli zmienisz go na on, to dany obiekt nie będzie będzie w żaden sposób "niepokojony",tzn. nie będzie na niego działać żadna siła, będzie je ignorował. Jeśli na początku CI nic nie drży a tylko po zakończonej symulacji, to na początku ustaw Ignore na off(zaznacz parametr->PPM-> key selected),a potem po zakończonej symulacji znajdź takie miejsce,kiedy już wszystko leży na swoim miejscu i zmień Ignore na on -> PPM -> Key Selected.

 

EDIT: Jeśli masz problem na początku symulacji,to możesz to zrobić animując ignore,albo puścić symulację i zatrzymać zaraz po tym,jak wszystko znajdzie się na swoim miejscu. Potem tylko Solvers -> Initial State ->Set for all dynamics i tyle. To będzie Twój stan początkowy, nie będzie żadnego drżenia.

Napisano

Nie pamiętam, czy było to w Maya, ale świta mi w głowie, że gdzieś jest parametr który kontroluje minimalną wartość energi kinetycznej jaką musi posiadać obiekt, by się poruszał. Zwiększając tę wartość można wyeleminować takie drgania.

 

Nie wiem tylko, czy było to w Maya, gdyż możliwe, że pomyliłem z solverem w 3dsmaxie tzw. reactorem.

Napisano
  • Autor

ignore pomogło, jak narazie przy niewielu obiektach jest ok, przy wiekszej ilosci nie probowałem. w kazdym bądz razie dzieki za pomoc :)

Napisano

Jesli nie chce ci sie animowac parametrow (np wlasnie ignore) - to wypal sobie dynamike do klatek - (bake simulation w menu edit / keys) i usun klucze tam gdzie symulacje uznasz za skonczona.

Dodatkowo mozesz uproscic powstale krzywe roznymi filtrami i recznie dopicowac ruch.

Mozesz tez ustawic wiekszy damping - czyli wyciszenie dzialania sil w czasie.

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.