Skocz do zawartości

Rigid bodies/particles - drzenie


Tomasz_87

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki mały problem z particlami i obiektami do ktorych sa podpiete rigid bodies.

otoz po upadku i kolizji obiektu z podłozem nastepuje drganie . obiekty ktorym sa nadane active rigid bodies mają tenderncje do drzenia po zatrzymaniu sie odbijania i innych rzeczy.

to samo tyczy sie particli, po kolizji z ziemią i zakonczneiu odbijania sie zaczynają drzec.

zaznaczam ze grawitacja jest, a mi chdozi o całkowite zatrzymanie drzenia

 

jak to usunąc ? jakas ekspresja? moze jest jakis inny sposob ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Możesz to zrobić animując parametr ignore w channel boxie. Ignore jeśli jest na off, to wszystkie siły działają normalnie na obiekt, jeśli zmienisz go na on, to dany obiekt nie będzie będzie w żaden sposób "niepokojony",tzn. nie będzie na niego działać żadna siła, będzie je ignorował. Jeśli na początku CI nic nie drży a tylko po zakończonej symulacji, to na początku ustaw Ignore na off(zaznacz parametr->PPM-> key selected),a potem po zakończonej symulacji znajdź takie miejsce,kiedy już wszystko leży na swoim miejscu i zmień Ignore na on -> PPM -> Key Selected.

 

EDIT: Jeśli masz problem na początku symulacji,to możesz to zrobić animując ignore,albo puścić symulację i zatrzymać zaraz po tym,jak wszystko znajdzie się na swoim miejscu. Potem tylko Solvers -> Initial State ->Set for all dynamics i tyle. To będzie Twój stan początkowy, nie będzie żadnego drżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, czy było to w Maya, ale świta mi w głowie, że gdzieś jest parametr który kontroluje minimalną wartość energi kinetycznej jaką musi posiadać obiekt, by się poruszał. Zwiększając tę wartość można wyeleminować takie drgania.

 

Nie wiem tylko, czy było to w Maya, gdyż możliwe, że pomyliłem z solverem w 3dsmaxie tzw. reactorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie chce ci sie animowac parametrow (np wlasnie ignore) - to wypal sobie dynamike do klatek - (bake simulation w menu edit / keys) i usun klucze tam gdzie symulacje uznasz za skonczona.

Dodatkowo mozesz uproscic powstale krzywe roznymi filtrami i recznie dopicowac ruch.

Mozesz tez ustawic wiekszy damping - czyli wyciszenie dzialania sil w czasie.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności