Napisano 4 Maj 200816 l Mam taki mały problem z particlami i obiektami do ktorych sa podpiete rigid bodies. otoz po upadku i kolizji obiektu z podłozem nastepuje drganie . obiekty ktorym sa nadane active rigid bodies mają tenderncje do drzenia po zatrzymaniu sie odbijania i innych rzeczy. to samo tyczy sie particli, po kolizji z ziemią i zakonczneiu odbijania sie zaczynają drzec. zaznaczam ze grawitacja jest, a mi chdozi o całkowite zatrzymanie drzenia jak to usunąc ? jakas ekspresja? moze jest jakis inny sposob ?
Napisano 4 Maj 200816 l Możesz to zrobić animując parametr ignore w channel boxie. Ignore jeśli jest na off, to wszystkie siły działają normalnie na obiekt, jeśli zmienisz go na on, to dany obiekt nie będzie będzie w żaden sposób "niepokojony",tzn. nie będzie na niego działać żadna siła, będzie je ignorował. Jeśli na początku CI nic nie drży a tylko po zakończonej symulacji, to na początku ustaw Ignore na off(zaznacz parametr->PPM-> key selected),a potem po zakończonej symulacji znajdź takie miejsce,kiedy już wszystko leży na swoim miejscu i zmień Ignore na on -> PPM -> Key Selected. EDIT: Jeśli masz problem na początku symulacji,to możesz to zrobić animując ignore,albo puścić symulację i zatrzymać zaraz po tym,jak wszystko znajdzie się na swoim miejscu. Potem tylko Solvers -> Initial State ->Set for all dynamics i tyle. To będzie Twój stan początkowy, nie będzie żadnego drżenia.
Napisano 4 Maj 200816 l Nie pamiętam, czy było to w Maya, ale świta mi w głowie, że gdzieś jest parametr który kontroluje minimalną wartość energi kinetycznej jaką musi posiadać obiekt, by się poruszał. Zwiększając tę wartość można wyeleminować takie drgania. Nie wiem tylko, czy było to w Maya, gdyż możliwe, że pomyliłem z solverem w 3dsmaxie tzw. reactorem.
Napisano 6 Maj 200816 l Autor ignore pomogło, jak narazie przy niewielu obiektach jest ok, przy wiekszej ilosci nie probowałem. w kazdym bądz razie dzieki za pomoc :)
Napisano 6 Maj 200816 l Jesli nie chce ci sie animowac parametrow (np wlasnie ignore) - to wypal sobie dynamike do klatek - (bake simulation w menu edit / keys) i usun klucze tam gdzie symulacje uznasz za skonczona. Dodatkowo mozesz uproscic powstale krzywe roznymi filtrami i recznie dopicowac ruch. Mozesz tez ustawic wiekszy damping - czyli wyciszenie dzialania sil w czasie. Pozdr.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto