Stachu Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 (edytowane) witam własnie znowu walczę ze światłem. doradzicie coć? bo dążę do fotorealizmu. a tutaj moze i jakos wyglada ale dalej widac ze to model ;/ ustawienia: światło: sunlight Edytowane 9 Październik 2008 przez Stachu 1
TheCapo Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 No troche do realizmu daleko. Ale ja ci w tym nie pomoge:) Sam się dopiero ucze:)
Kimmi Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Bruk jest strasznie przepalony. Zmniejsz intensywność koloru dachówek, bo teraz strasznie rażą. Kolor ścian tez powinien byc bardziej wyblakły. Ogólnie jest za jasno. Dodaj bumpa na ściany, to też powinno dosyć pomóc. A w konkretnych ustawieniach nie mogę pomóc, bo jeszcze nigdy nie ruszałem podobnych projektów.
mirach Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Za jasno, zbyt duze nasycenie kolorow i za czysto. Przez to wyglada bardziej jak model z lego. Shadery tez takie sobie (zwlaszcza dachowka wyglada bardzo plastikowo) Co do ustawien ktore podales, to: uzywanie photonmap w exteriorach jakos mi marnie lezy mozesz sprobowac zamiast linear pojechac na exponential albo hsl exponential. Piszac "sunlight" masz na mysli vray sun and sky, czy maxowy sunlight system?
Stachu Napisano 6 Maj 2008 Autor Napisano 6 Maj 2008 sunlight system dzieki za rady. spróbuje sie do nich zastosować. bo materiały to był omozna przewidziec bo to zwykłe standard material z kolorem
Temporal Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 jak vray to uzyj vrayowych swiatel i photon mape sobie daruj bo fotony w tym renderze to jakies nieporozumienie jest no i to ustawienie gammy to nie wiem skad wziales :P no i ta iir mapa tez moglaby byc podciagnieta z ustawieniami wyzej nawet wybierajac lepszy preset jak medium czy cos :P
mirach Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 Oswietlenie wg mnie lepiej. Materialy nadal kuleja. Bruk sie bardzo powtaza i jest zbyt sterylny (sterylnosc tyczy sie calego obrazka w sumie. Samochod jest jak z kartonu, a to wklejone cos po lewej stronie to juz w ogole :) Nie powiem ci przez co, ale jest bardzo dziwne wrazenie skali, gdyby nie auto przed budynkiem to mozna by bylo rownie dobrze powiedziec ze to miniaturowy model. Zmiekszyl bym tez troche cienie, bo ostre jak zyleta. Idziesz w dobra strone, ale wciaz troche przed toba. pozdrawiam i powodzenia Mirach
Stachu Napisano 8 Maj 2008 Autor Napisano 8 Maj 2008 ok no dzieki dzieki, o taką krytykę mi chodziło, co do bruku no to niewiem. bo w rzeczywistości on tez jest poprostu jak zwykły bruk to co treba zrobić zeby wygladał lepiej? (wiem ze niewygląda jak powinien) co do wrazenia makiety to hmm moze to spowodowane przez kamerę? za wysoko jo? autko to sam robiłem wiec co jest nie tak? materiał czy model?
mirach Napisano 9 Maj 2008 Napisano 9 Maj 2008 W sumie racja, bruk zwykle ukladaja w jakies wzorki, ale nigdy nie jest tak perfekcyjny. Zawsze jest lekkie zroznicowanie kolorow, troche burdu itp. Ja to zalatwiam za pomoca mix mapy. W 1 slot wrzucam orginalna texture, w 2 wrzucam troche przerobiona texture (np ciut ciemniejsza) a jako kontrole mixu wrzucam czarnobiala dirtmape (w moim przypadku swietnie sie sprawdzaja te z Total Textures). Auto zle wyglada glownie przez materialy, z tej odleglosci trudno dostrzec bledy modelu, ale zadna fura (nawet te prowadzone przez ludzi bez karku) nie posiada tak czarych okien. Drakon dobrze zauwazyl. Brakuje malych rzeczy ktore poprawiaja odbior. Jakis kosz na smieci, zaslony/zaluzje w oknach. Co do wysokosci kamery, to chyba rzeczywiscie ciut nizej mogla by byc. pozdrawiam
Mortom Napisano 10 Maj 2008 Napisano 10 Maj 2008 przede wszystkim KOLORY totalnie z nimi pojechałeś i nie mają sie nic do oryginalnych. Niebo też do wymiany... kiepskiej jakości i psuje ogólny wyraz sceny. No i jak zauważyli koledzy wyżej bruk :) też nigdy nie widziałem tak idealnego ułożenia kostek brukowych :) (hihi i pewno nie zobaczę) Co do oświetlenia to poszukałbym innych kotów słońca... może raczej poranne światło było by tu bardziej ciekawsze... bo samo południe to jakoś tak mi nie pasuje. Proponuję jeszcze jakieś inne ujęcie kamery... może coś bardziej z większym kontem. Pozdrawiam i sorka, że sie czepiam ale lepiej wytknąć błędy odrazu Pozdrawiam :)
Master Kiełbaster Napisano 10 Maj 2008 Napisano 10 Maj 2008 yy może ustaw kamerę w tym samym miejscu co na zdjęciu i spróbuj dopasować oświetlenie i kolory tak by pasowały do tego co jest na fotce, albo zrób sobie referkę w słoneczny dzień.
vinc Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 cinie za ostre...potestuj swiatlo na czyms malym zeby szybko sie renderowalo...ladnie rysujesz...lepiej niz ustawiasz swiatlo...;]
Stachu Napisano 28 Wrzesień 2008 Autor Napisano 28 Wrzesień 2008 witajcie przyjaciele! własnie tak mnie naszło zeby wreszcie ta szkołe skonczyc, co prawda daje do wipa bo czuje jakis niedosyt i prosiłbym o wasze opinie
Mr_SAN Napisano 28 Wrzesień 2008 Napisano 28 Wrzesień 2008 Przesiadles sie na vray sun czy dalej na sunlight system jedziesz? Bo moze to przez to tak cukierkowo wyglada ;)
tob01 Napisano 28 Wrzesień 2008 Napisano 28 Wrzesień 2008 krawężnik jak z jakiejś dzielnicy slumsów, kostka tez widać ze zabrudzona... a obok nowiutkie budynki oświetlenie i drzwka mi nie pasują
adam_m Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 Jak będziesz odprowadzał wodę z dachu? Zacieki pojawią się na ścianach i po cukierkowych kolorkach ;)
Stachu Napisano 9 Październik 2008 Autor Napisano 9 Październik 2008 (edytowane) dobra. poprawilem conieco. ale ze światłem dalej cos niegra? moglibyście pomóc? jakich usatwień najlepiej używac i świateł. to jest vray sun, hsv exponential z psychical camerą. niewiem czy to wina materiałów, oswietlenia czy nieba ;/ moge jeszcze dodać ze te ładniej wygladajce to post produkcje w ps. poprostu nalozony modyfikator auto-color Edytowane 9 Październik 2008 przez Stachu
mirach Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 Z ta "postprodukcja" w postaci autocolor to mnie zamordowales :) Co do cukierkowatosci, to hsv exp walsnie tak robi, kolory wychodza bardzo nasycone, trzeba uwazac z materialami. Skala dziwna, kraweznik strasznie duzy sie wydaje. Te drzewka w tle wygladaja poprostu strasznie. Bardzo ostry cien masz. Trudno powiedziec jakich ustawien uzywam, co robota to ciut inne :)
Stachu Napisano 9 Październik 2008 Autor Napisano 9 Październik 2008 hah czyli nie ma jakiegos złotego srodku na oswietlenie słoneczne? : z drzewakmi tez walczyłem troche i wiem ze to napewno swiatło vraya je tak posuło. bo liscie maja normalnie oryginalne texturki. niewiem siedziałem nad tym jakies 3 tygodnie dzien w dzien i mi rece juz opadaja. nieda sie tego nauczyc zasada prob i błędów :) wiem ze to napewno jest cos prostego co poprostu przeoczyłem
mirach Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 Da sie, sam sie tak nauczylem :) + duzo czytania manuala vraya. Kwestia tego ile takie proby i bledy trwaja, na moim starym AMD 1,6 Ghz mozna bylo sobie wlosy z glowy rwac :) Ciezko u ciebie jedna rzecz wytknac ktora to psuje. Kolorki nie za dobre, za cukierkowe. Materialy wygladaja plasko. Sitalo tez jakies takies. Napewno postprodukcja by to podciagnela, no ale post to nie autocolor w PSie :) A zloty srodek jest inny dla kazdego. U mnie w studiu to strasznie widac. Ja pracuje glownie na Exponential + zwykly direct z vrayshadow. Moj szef na reinhardzie z vray sunem, ale nie uzywa do tego vray camera, a moj wspolpracownik na linear i doswietla recznie jak cos za ciemno.
Stachu Napisano 9 Październik 2008 Autor Napisano 9 Październik 2008 no jednak spróbowałem swoich sił w direct light z vray. what do you think about it? tylko niewiem dlaczego niechce mi zmiękczyć tych cieni. shadow bias ma na 0,001 a dalej sa ostre jak brzytwa
Stachu Napisano 11 Październik 2008 Autor Napisano 11 Październik 2008 (edytowane) poprawki Edytowane 11 Październik 2008 przez Stachu
mirach Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Tak jak ci pisalem na gg, na wszelki wypadek powtorze, bo mi czesto wiadomosci gubi. Szadow bias nie odpowiada za miekkosc cieni. W vray shadows masz checkbox "areashadow" i wielkosc do ustawienia ponizej. Co do ostatniego, pomysl o zwiekszeniu kontrastu, moze silniejsze swiatlo sloneczne, bo dosc plasko.
heaven Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 cos jakis babol tu jest zrobiony. albo sie myle xD w calej polsce chodnik robiony jest na wysokosci kraweznika. wiec jesli mam racje to podnies no ten polbruk na ta wysokosc bo zle to wyglada. krawezniki ktore stawia sie przy chodnikach maja 1metr dlugosci. przeskaluj ten polbruk tak zeby byl szerszy. tak cienkiego jeszcze niewidzialem xD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się