Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam własnie znowu walczę ze światłem. doradzicie coć? bo dążę do fotorealizmu. a tutaj moze i jakos wyglada ale dalej widac ze to model ;/

ustawienia:

światło: sunlight

7c8cc47466b81337m.png

 

3d8889a0c70fe909m.jpg5a1ee2cea484d869m.jpg

Edytowane przez Stachu
  • Like 1
  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bruk jest strasznie przepalony. Zmniejsz intensywność koloru dachówek, bo teraz strasznie rażą. Kolor ścian tez powinien byc bardziej wyblakły. Ogólnie jest za jasno. Dodaj bumpa na ściany, to też powinno dosyć pomóc. A w konkretnych ustawieniach nie mogę pomóc, bo jeszcze nigdy nie ruszałem podobnych projektów.

Napisano

Za jasno, zbyt duze nasycenie kolorow i za czysto. Przez to wyglada bardziej jak model z lego. Shadery tez takie sobie (zwlaszcza dachowka wyglada bardzo plastikowo)

Co do ustawien ktore podales, to:

uzywanie photonmap w exteriorach jakos mi marnie lezy

mozesz sprobowac zamiast linear pojechac na exponential albo hsl exponential.

Piszac "sunlight" masz na mysli vray sun and sky, czy maxowy sunlight system?

Napisano

sunlight system

dzieki za rady. spróbuje sie do nich zastosować. bo materiały to był omozna przewidziec bo to zwykłe standard material z kolorem

Napisano

jak vray to uzyj vrayowych swiatel i photon mape sobie daruj bo fotony w tym renderze to jakies nieporozumienie jest no i to ustawienie gammy to nie wiem skad wziales :P no i ta iir mapa tez moglaby byc podciagnieta z ustawieniami wyzej nawet wybierajac lepszy preset jak medium czy cos :P

Napisano

Oswietlenie wg mnie lepiej.

Materialy nadal kuleja. Bruk sie bardzo powtaza i jest zbyt sterylny (sterylnosc tyczy sie calego obrazka w sumie. Samochod jest jak z kartonu, a to wklejone cos po lewej stronie to juz w ogole :)

Nie powiem ci przez co, ale jest bardzo dziwne wrazenie skali, gdyby nie auto przed budynkiem to mozna by bylo rownie dobrze powiedziec ze to miniaturowy model.

Zmiekszyl bym tez troche cienie, bo ostre jak zyleta.

Idziesz w dobra strone, ale wciaz troche przed toba.

 

pozdrawiam i powodzenia

Mirach

Napisano

ok no dzieki dzieki, o taką krytykę mi chodziło, co do bruku no to niewiem. bo w rzeczywistości on tez jest poprostu jak zwykły bruk to co treba zrobić zeby wygladał lepiej? (wiem ze niewygląda jak powinien) co do wrazenia makiety to hmm moze to spowodowane przez kamerę? za wysoko jo?

autko to sam robiłem wiec co jest nie tak? materiał czy model?

Napisano

W sumie racja, bruk zwykle ukladaja w jakies wzorki, ale nigdy nie jest tak perfekcyjny. Zawsze jest lekkie zroznicowanie kolorow, troche burdu itp. Ja to zalatwiam za pomoca mix mapy. W 1 slot wrzucam orginalna texture, w 2 wrzucam troche przerobiona texture (np ciut ciemniejsza) a jako kontrole mixu wrzucam czarnobiala dirtmape (w moim przypadku swietnie sie sprawdzaja te z Total Textures).

Auto zle wyglada glownie przez materialy, z tej odleglosci trudno dostrzec bledy modelu, ale zadna fura (nawet te prowadzone przez ludzi bez karku) nie posiada tak czarych okien.

Drakon dobrze zauwazyl. Brakuje malych rzeczy ktore poprawiaja odbior. Jakis kosz na smieci, zaslony/zaluzje w oknach.

Co do wysokosci kamery, to chyba rzeczywiscie ciut nizej mogla by byc.

 

pozdrawiam

Napisano

przede wszystkim KOLORY totalnie z nimi pojechałeś i nie mają sie nic do oryginalnych.

Niebo też do wymiany... kiepskiej jakości i psuje ogólny wyraz sceny. No i jak zauważyli koledzy wyżej bruk :) też nigdy nie widziałem tak idealnego ułożenia kostek brukowych :) (hihi i pewno nie zobaczę) Co do oświetlenia to poszukałbym innych kotów słońca... może raczej poranne światło było by tu bardziej ciekawsze... bo samo południe to jakoś tak mi nie pasuje.

Proponuję jeszcze jakieś inne ujęcie kamery... może coś bardziej z większym kontem.

 

Pozdrawiam i sorka, że sie czepiam ale lepiej wytknąć błędy odrazu

 

Pozdrawiam :)

Napisano

cinie za ostre...potestuj swiatlo na czyms malym zeby szybko sie renderowalo...ladnie rysujesz...lepiej niz ustawiasz swiatlo...;]

Napisano

witajcie przyjaciele! własnie tak mnie naszło zeby wreszcie ta szkołe skonczyc, co prawda daje do wipa bo czuje jakis niedosyt i prosiłbym o wasze opinie

d79d4ace3b0ff1e8m.jpg

7b80afd9c3e2e7efm.jpg

1d601d7d3161f01am.jpg

7d6cac4d9a6acf90m.jpg

Napisano

krawężnik jak z jakiejś dzielnicy slumsów, kostka tez widać ze zabrudzona... a obok nowiutkie budynki

oświetlenie i drzwka mi nie pasują

Napisano (edytowane)

dobra. poprawilem conieco. ale ze światłem dalej cos niegra? moglibyście pomóc? jakich usatwień najlepiej używac i świateł. to jest vray sun, hsv exponential z psychical camerą. niewiem czy to wina materiałów, oswietlenia czy nieba ;/

bc0aa29888661e11m.jpg

8228e40257b8a432m.jpg

18bd3bd096d67a57m.jpg

 

moge jeszcze dodać ze te ładniej wygladajce to post produkcje w ps. poprostu nalozony modyfikator auto-color

7d877553bb50840bm.jpg

7b3c76c34ca18bd0m.jpg

ceabbbf3e7d77cafm.jpg

Edytowane przez Stachu
Napisano

Z ta "postprodukcja" w postaci autocolor to mnie zamordowales :)

 

Co do cukierkowatosci, to hsv exp walsnie tak robi, kolory wychodza bardzo nasycone, trzeba uwazac z materialami.

Skala dziwna, kraweznik strasznie duzy sie wydaje. Te drzewka w tle wygladaja poprostu strasznie. Bardzo ostry cien masz.

 

Trudno powiedziec jakich ustawien uzywam, co robota to ciut inne :)

Napisano

hah czyli nie ma jakiegos złotego srodku na oswietlenie słoneczne? :

 

z drzewakmi tez walczyłem troche i wiem ze to napewno swiatło vraya je tak posuło. bo liscie maja normalnie oryginalne texturki.

 

niewiem siedziałem nad tym jakies 3 tygodnie dzien w dzien i mi rece juz opadaja. nieda sie tego nauczyc zasada prob i błędów :) wiem ze to napewno jest cos prostego co poprostu przeoczyłem

Napisano

Da sie, sam sie tak nauczylem :) + duzo czytania manuala vraya. Kwestia tego ile takie proby i bledy trwaja, na moim starym AMD 1,6 Ghz mozna bylo sobie wlosy z glowy rwac :)

Ciezko u ciebie jedna rzecz wytknac ktora to psuje. Kolorki nie za dobre, za cukierkowe. Materialy wygladaja plasko. Sitalo tez jakies takies. Napewno postprodukcja by to podciagnela, no ale post to nie autocolor w PSie :)

A zloty srodek jest inny dla kazdego. U mnie w studiu to strasznie widac. Ja pracuje glownie na Exponential + zwykly direct z vrayshadow. Moj szef na reinhardzie z vray sunem, ale nie uzywa do tego vray camera, a moj wspolpracownik na linear i doswietla recznie jak cos za ciemno.

Napisano

no jednak spróbowałem swoich sił w direct light z vray. what do you think about it?

 

2c442b012de4b12bm.jpg

tylko niewiem dlaczego niechce mi zmiękczyć tych cieni. shadow bias ma na 0,001 a dalej sa ostre jak brzytwa

Napisano

Tak jak ci pisalem na gg, na wszelki wypadek powtorze, bo mi czesto wiadomosci gubi.

Szadow bias nie odpowiada za miekkosc cieni. W vray shadows masz checkbox "areashadow" i wielkosc do ustawienia ponizej.

Co do ostatniego, pomysl o zwiekszeniu kontrastu, moze silniejsze swiatlo sloneczne, bo dosc plasko.

Napisano

cos jakis babol tu jest zrobiony. albo sie myle xD

 

w calej polsce chodnik robiony jest na wysokosci kraweznika. wiec jesli mam racje to podnies no ten polbruk na ta wysokosc bo zle to wyglada.

 

krawezniki ktore stawia sie przy chodnikach maja 1metr dlugosci.

 

przeskaluj ten polbruk tak zeby byl szerszy. tak cienkiego jeszcze niewidzialem xD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności