SUPER_OkO Napisano 9 Maj 2008 Napisano 9 Maj 2008 (edytowane) Witam. Zabralem sie ostatnio, za temat majowy. Sciezka audio mi nie podeszla za bardzo. Duzo razy przez to zmienialem koncepcje ruchow i w koncu powstalo cos takiego. Jestem ciekaw jakie sa waszym zdaniem slabe strony i mocne, o ile takowe sa. Animacje jako tako uwazam za skonczona, nie chce poswiecac zbyt duzo czasu jeszcze na to. Napewno jeszcze po dziubie przy niektorych ruchach, troche moze przy mimice. No i w miare sil nadam jakis wyglad ostateczny. Ujecie samo w sobie jest nijakie i tez jeszcze pomysle nad ustawieniem tego jakos konkretniej. Z gory dzieki za wszystkie komentarze. Pzdr. http://pl.youtube.com/watch?v=LJP2lwUZwwE updejtowy finisz http://pl.youtube.com/watch?v=q39L4C-fjkI Edytowane 14 Maj 2008 przez SUPER_OkO 1
SUPER_OkO Napisano 9 Maj 2008 Autor Napisano 9 Maj 2008 Kurde czlowieku, olej 11 club, tylko rob swoje!!! .. chcialbym .. ale czlowiek samym chlebem nie wyzyje. Takze teraz staram sie pracowac tylko nad technika, szybkoscia i poprawnoscia animacji. Staram sie nadrobic stracone ostatnie lata (malo animacji) i podciagnac szybko poziom. Mi osobiscie bardzo odpowiada charakter animacji tych najlepszych z 11SC i nie ukrywam, ze fajnie bylo by osiagnac taki poziom.. w jak najkrutszym czasie ;] Tak czy siak, zeby dojsc do jakiejs indywidualnosci w animowaniu trzeba troche przepracowac i robic tasmowo, a z czasem przyjdzie czas na indywidualizm. To co teraz robie, traktuje tylko jako cwieczenie aby bylo poprawnie - mala rozgrzeweczka, z czasem przyjdzie charkter postaci i traktowanie bardziej powaznie jakichs cwiczen. Little by little .. kruok bo kruczku..
Matrixus17 Napisano 9 Maj 2008 Napisano 9 Maj 2008 Wow pod wrażeniem zawartości Twojego profilu na utube :)
Łukasz Burnet Napisano 10 Maj 2008 Napisano 10 Maj 2008 witam, w miare dobry poczatek i mowie tu o postaci stojacej z lopata. Nie zgrabne ruchy i czasowo nie jest ok. ale za miesiac bedzie super :) Rzucilem okiem na poprzednie rzeczy i nie zgodze sie z michalem, ze "sa w pyte". Moim zdaniem sa slabsze i lepsze. Ok masz jakis tam styl, idziesz w jakas strone w tym wszystkim, ale brakuje tej poprawnosci samego ruchu. Ja wiem, ze chcesz zrobic fajne, zywe postacie, ze probujesz, uczysz sie. Uwazam, ze ruchow nie zaplanowales takich, jakimi sa, raczej nie okresliles, ze tak to wlasnie zanimujesz. Twoj styl tak naprawde sie wciaz wyrabia. Poprzestanie na tym, zeby animacja sprawiala tylko przyjemnosc do niczego nie prowadzi, prawda jest taka, ze jednak trzeba sie narobic, zeby cos fajnego uzyskac, ale to tylko na poczatku - meczysz sie meszczysz az w koncu osiagniesz pewien poziom i bedziesz swobodnie animowal i do tego swietnie. 11secondclub to strona, ktora z pixarem nic nie ma wspolnego, udzial w tym biora amatorzy jak i ludzie, ktorzy maja za soba kilka lat w branzy. Nie jest to zadne kalkowanie niczego i tego typu cwiczenia duzo ucza. Masz dialog, sa postacie, miedzy nimi zachodza jakies relacje, cos je laczy i to trzeba pokazac, caly acting, to jest trudne, bo reszta stuffu z animacji to podstawy. Pixar poziom osiagnal mistrzowski, ale sa inne bardzo fajne studia, szkoly. Polska animacja, leży i kwiczy, owszem znajda sie dobre prace, ale to naprawde rzadkosc, nauczanie animacji u nas ? z tego co sie orientuje nijakie. A co sie dzieje powiedzmy we Francji w tej materii....... ot np szkola http://www.gobelins.fr/ Panie oko, skoncz ta anime z 11 second i polecam dalsze branie w tym udzialu, na wlasna tworczosc tez pewnie sie znajdzie czas ? a jak nie to pewnie nadejdzie. :) pozdrawiam, luq
SUPER_OkO Napisano 10 Maj 2008 Autor Napisano 10 Maj 2008 Dzieki wielkie za komentarze. Duzo jest prawdy w tym co napisal Burnet. Czasami przy wiekszych scenach cos sobie zaloze jak ma wygladac.. ale sam pomysl jest nie przemyslany i przez to zmieniam koncepcje 300 razy w trakcie, co powoduje, ze czas sie dluzy a animacja lezy. Dopiero jak odpoczne troche od animacji, spojrze swiezym okiem to zauwazam dopiero te kolosalne bledy. Takze praca praca praca i moze za jakis czas dojde do tego jakiegos poziomu. Pomecze jeszcze troche to scene. Dzieki jeszcze raz za krytyke i komentsy.
Shogun 3D Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 Animacja bardzo wyrazista, ale mam wrażenie, że tam się za dużo dzieje naraz. Jeden kopie, drugi gada i gestykuluje... nie wiadomo, na której postaci skupić wzrok. Na dobrą sprawę gdy po raz pierwszy oglądałem tą animację, to dopiero, gdy "majster" wytrzeszczył oczy i wskazał na siedzącego "trupa", zwróciłem na niego uwagę, bo nie zauważyłem wcześniej, że sam usiadł. Dopiero obejrzawszy tą animację ponownie kilka razy, mogłem na spokojnie prześledzić ruch każdej z postaci osobno.
SUPER_OkO Napisano 14 Maj 2008 Autor Napisano 14 Maj 2008 Poprawilem co nie co.. Kopanie nadal jakos wyglada troche sztywnawo.. jakos nie jestem zachwycony efektem koncowym, wyszlo ni jak ale co tam.. trzeba isc dalej. http://pl.youtube.com/watch?v=q39L4C-fjkI
KLICEK Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 Finisz jest rewelacyjny, na prawde bardzo mi sie podoba, ale moge ponarzekac? dzieki ! tak wiec jezeli moge ponarzekac, to zauwazylem ze pieknie zaanimowales kolesia opartego o lopate, moim zdaniem jest rewelacyjny, koles ktory kopie tez, ale wydaje mnie sie ze jest potraktowany bardziej po macoszemu. Generalnie chodzi mi o ciezar łopaty, tak samo wbija ja w ziemie jak i wyciaga do gory i odrzuca piach, wydaje mi sie ze tutaj brakuje czucia ciezaru, wtedy animka była by po prostu perfekto :) aa i ten budzacy sie kurcze wprowadza zamieszanie, ale generalnie git :) pozdro i kazde oko jest spoko :D
Łukasz Burnet Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 a ja zawsze narzekam :P zeby nie slodzic. Moze jeszcze dopieszczaj bo troche czasu zostalo. zbyt liniowe ruchy i malo takich po luku to odbiera finezji, czasami tez zbyt wolno, czasami zbyt szybko,. Niektore ruchy zaczynaja sie tak nagle nie ma antycypacji. Czasem jakies drobiazgi wiesz tyknie kolano itp dlonie jakies sztywne. Ogolnie spOKO. pozdr :)
Reanimator Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 Nie bede oblepial krytyki w lukier, bo juz go troche bylo. bede konkretny, chociaz pewnie odebrany zle ;) Po komentarzach spodziewalem sie czegos naprawde dobrego, ale niestety jest to naprawde niefajne od poczatku do konca. I to nawet nie czepiam sie juz samej animacji, mechaniki, itp. Co mi sie najbardziej nie podoba to pomysl, z ktorego konsekwentnie wynika chyba slabe aktorstwo postaci. Storytelling brak, staging slaby... W dialogu jedna z postaci probuje ukryc sens pytania o ukrycie cial literujac slowo "bodies". Robi to blednie, a dzieciak, ktory mial nie zrozumiec, podaje prawidlowe przeliterowanie. W Twojej animacji nie ma ani odrobiny z tej atmosfery, ani "dowcipu", ktory sie za dialogiem kryl. Kiedys ludzie podkladali swoje glosy do seriali, zeby bylo "smieszniej". Ty robisz odwrotnie, z podobnym skutkiem ;) P.S. Zeby nie bylo, ze nie podobalo mi sie totalnie nic. Podoba mi sie nadymanie policzkow! ;D 1
Łukasz Burnet Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 hehe ales pojechal :P a Panie oko jak robiles tak o przed siebie czy jakis tam blocking byl ? jesli byl (a raczej nie :)) to szkoda ze takiego etapu nie wrzuciles latwiej pomoc i latwiej poprawiac, a jesli nie bylo to moze warto zaczac ? ulatwia - ustawiasz sobie pozy ktore opowiadaja historie, zaczynasz czuc timing no i budujesz calosc od poczatku wlacznie z tym o czym pisal reanimtor. Ciagnij to jeszcze :P
seq Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 hej dozuce swoje 2 grosze do krytyki animacja niestety lezy zawczesnie wzieles sie za akting nie majac opanowanej mechaniki ciala a co gorsza podstawowych koncepcji jak spacing squash i stretch lead and follow drag i co za tym idzie overlap bez zrozumienie tych rzeczy nie bedziesz mial dobrej mechaniki a nie majac mechaniki nawet najlpeszy akting bedzie lezal proponowal bym zebys wrocil narazie do prostych zadan ktore ucza tych koncepcji pilka z ogonkiem wachadeklo poznij dopiero jakies skoki bieg przeciagniecie i przepchniecie ciezkiego obiektu tu jest link do bloga goscia z ilm http://academyanimation.blogspot.com/ na ktorej mozesz znales plan animacji i krytyki tych ze animacji proponuje tez zapisac sie na newsletera na stronie jasonryananimation gdzie dostaniesz linka do jego darmowych tutoriali w flipbooku natomiast jesli chcialbys wiedziec wiecej na temat rzeczy o ktorych mowil reanimator to polecam ksiazke visual story telling bruc-a block-a i Dream worlds Hans-a Bacher-a mam nadzieje ze niezalamiesz sie krytyka i bedziesz parl do przodu pozdrawiam 1
SUPER_OkO Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 mam nadzieje ze niezalamiesz sie krytyka i bedziesz parl do przodu Witam. ;) Wkoncu ktos napisal jakies konkrety, za co bardzo dziekuje. Napewno bardzo mi to pomoze. Z mechanika ciala to rzeczywiscie mi sie wydaje, ze zawsze byl problem u mnie.. ale do tej pory nie uslyszalem co konkretnie. Takze dzieki za linki napewno przeanalizuje to wszystko jeszcze raz. Tak jak reanimator napisal..storytelling lezy, poprostu zabralem sie do tego wszystkiego od dupy strony, bez konkretnych zalozen, przez co mialem problem wogole z pomyslem wykonczenia samej animki. No ale czlowiek sie uczy na bledach .. jak sie zrobi jakis blad i sie jest swiadomym to raczej sie go nie popelni nastepnym razem.. ja raczej nie dokonca jestem jeszcze swiadomy i caly czas chlone wiedze. Animka przedewszystkim byla traktowana jako cwiczenie. Takze raczej nie ma sensu poprawiac czegos co i tak sie nie da uratowac.
Nemrod Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 Kurde czlowieku, olej 11 club, tylko rob swoje!!! ... Bez porównania lepsze niz ten szajs z ilewena. (moim zdaniem) Masz swoj niepowtarzalny styl. A i ileven to kolejne KALKI i popluczyny po pixarze. Michalogorek, ty masz jakis problem z tym Pixarem i Disneyem? ;) Uparles sie tez na ten "styl animacji" i troche tego nie rozumiem... Albo jest sie dobrym animatorem albo nie. Co do stylu, to dobry animator powinien sie dostosowac do stylu w jakim jest robiony film, clip, reklama gra czy cokolwiek innego. Jesli bedize mial "swoj jedyny niepowtarzalny" styl a do tego nie bedzie to chociaz podobne do "popluczyn po pixarze" to bedzie sobie mogl animowac, ale wylacznie wlasne shorty... a chyba nie o to chodzi? :) Jesli natomiast chodzi o trening, to zadania narzucone "odgornie" IMO sa duzo lepsza szkola niz to co sobie czlowiek sam wymysli. Sa tez napewno lepszym treningiem do przyszlej pracy. Animowanie tylko i wylacznie swoich pomyslow to troche jak odpytywanie samego siebie z tabliczki mnozenia. PZdr
Nemrod Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 hej animacja niestety lezy zawczesnie wzieles sie za akting nie majac opanowanej mechaniki ciala a co gorsza podstawowych koncepcji jak spacing squash i stretch lead and follow drag i co za tym idzie overlap bez zrozumienie tych rzeczy nie bedziesz mial dobrej mechaniki ...>8 "Animation Tips & Tricks" Shawna Kellyego widze opanowane - w praktyce tez? ;))) PZdr
seq Napisano 26 Maj 2008 Napisano 26 Maj 2008 Zanim bede mogl powiedziec ze mam je bardzo dobrze opanowane w praktyce to pewnie jeszcze duzo wody w wisle uplynie ale walcze :D, a ksiazki Shawna jeszcze nie mialem okazji przeczytac moze jakos w wakacje sie uda wygospodarowac troche czasu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się