Veron Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 (edytowane) Witam. Mam kilka skryptów czy jakoś tak (Maya Script File) lecz niewiem jak to odpalić. W 3ds wyskakuje okienko albo mogę sam je wczytać, lecz w mayi nie wiem jak :/ Wgrałem te pliki i nic nie wyskakuje, gdzie to jest? Jak uruchomić skrypty? O to link: http://www.sendspace.com/file/hga7rs Z góry dzięki.... Edit: Mam Maye 8.5 Edit: A może istnieją takie same narzędzia, lecz do 3ds, albo idzie je może przerobić aby działały w 3ds... Edytowane 17 Maj 2008 przez Veron nie podalem wersji programu
Tomasz_87 Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 nie chce mi sie tego pobierac. jezeli to jest plik z rozszerzeniem mel to ladujesz to w skript edytorze sobie, mozesz dodac do shelfa poprzez zaznaczenie calego kodu i wcisnieciu na tym zaznaczeniu srodkowego przycisku myszy. trzymając MMB przenosisz na szhelfa i mozesz korzystac do wolii :) majowy script editor znajduje sie w tym miejscu : nie wiem jak jest z przerabianiem skryptow i narzedzi pisanych mel'u bo to jest wewnętrzny język ktory ma tylko maja (z tego co wiem to tylko w tym programie jest, jakby co to poprawcie mnie :) )
Destroyer Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 lepiej od kopiowania całego skryptu do shelfa jest go "sourcować" source "skrypt.mel"; czasem wystarczy tylko wpisać nazwę skryptu i już poleci sam skrypt; czasem takie coś :) source "skrypt.mel";skrypt; można i tak source "Z:\maya\skrypty\rendering\skrypt.mel";skrypt; ale niedawno natrafiłem na skrypt który nie chciał mi działać napisałem do autora myśleliśmy, myśleliśmy i wyszło na to że trzeba było skopiować go całego do shelfa a ja soucowałem :) ale poprawił go tak, że i soucowanie zaczęło działąć (jak piszą turn script into shelf to nie chodzi im o wywoływaniego tylko o skopiowanie całego :D) i tak btw najlepiej nie zmieniać oryginalnych nazw skryptów bo czasem przestają działać :/ Edit: A może istnieją takie same narzędzia, lecz do 3ds, albo idzie je może przerobić aby działały w 3ds... mogą istnieć ale nic o tym nie wiem, zresztą tych narzędzi też nie oglądałem :D i teoretycznie można przerobić je do maxa ale musisz znać się na programowaniu;) najlepiej MEL żeby wiedzieć co się dzieje w majce i MAXScript żeby to odtworzyć w maxie ale nie wszystko da się tak odtworzyć bo to różne progamy i inaczej działają więc musisz sporo wiedzieć o jednym i drugim żeby wiedzieć co jest podobne co inne co da się czym zastąpić itd. kupa roboty z przewagą kupy :D cheers!
piotrek Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 Już lepiej daruj sobie maxa i się na Maya przesiądź. :)
Destroyer Napisano 17 Maj 2008 Napisano 17 Maj 2008 piotrek dobrze gada nie ma co się czepiać tego ginącego softu (max) :D
fixer82 Napisano 22 Maj 2008 Napisano 22 Maj 2008 Przy okazji tego watku zadam pytanko. Jakich pluginow uzywacie w Majce (ktore waszym zdaniem sa niezbedne) i niewyobrazacie sobie bez nich zycia ? :) Wiem ze watek byl juz poruszany http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31921 ale to bylo 2 lata temu i troche mogla sie pozmieniac. Jezeli tak to prosze o jakies "swieze" pluginy- glownie modeling. Fajnie jak by sie pojawily linki i Wasz komentarz co do funkcji poszczgolnych pluginkow Pozdrawiam
Tomasz_87 Napisano 22 Maj 2008 Napisano 22 Maj 2008 do modelingu polecam wtyczke o nazwie NEX, niestety jeszcze jest w wersji beta : http://draster.com/component/page,shop.product_details/flypage,software-flypage/product_id,35/category_id,7/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/ zobaczcie sobie 3 filmiki demonstrujące prace w majce, jak dla mnie bomba wtyka bedzie, wszystko w jednym miejscu, szybki i łątwy dostęp do narzedzi do modelingu za pomocą skrotow klawiszowych :) wtyk jest sporo, poszukaj na plytce z majką w bonus tools :), tam napewno bedą jakies ;) te juz nie sa do modelingu :) włosy i siersc shave and hair cur ubrania syflex niszczenie roznych rzeczy blast code no i realflow, ale to nie wtyka tylko osobny program. napewno o nim slyszales real flow sluzy do symulacji wody, ognia, dymu, grawitacji, reakcji pomiedzy ciałamis talymi jak i tkaninami i innymi rzeczami. polecam go bo fajny programik. na sam koniec polece tą strone : http://www.highend3d.com/ duzo darmowych skryptow w mel'u i ogolnie sporo darmowych rzeczy do majki i kilku innych programow
fixer82 Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 Wielkie dzieki za info- napewno zerkne na tego NEX-a. Chodzi mi bardziej o pluginy a syflex-a mzna chyba uznac za zewnetrzny program. Czy ktos jeszcze ma jakies propozycje? Zastanawiam sie nad MJ Poly tools i wersja ktora posiadam (1.3)- Spodkaliscie sie z nowsza bo ja niemialem okazji?
Destroyer Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 ja syflexa jednak uznałbym za plugin :) choć można go z powodzeniem zastąpić majkowym nClothem za to realflow to zewnętrzny progs :) co do innych różnych różności to właśnie highend jest bazą skąd powinieneś zacząć szukać, ja używam ponad 40 skryptów właśnie z highenda , taka mała rzecz a cieszy :D
bartolomeo Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 Dobra, a możesz wskazać skrypty które warto używać? http://highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/ z czasem będzisz sam wiedział co Ci potrzebne. Przeczytaj opisy różnych skryptów. Mi na początku nic one nie mówiły, a teraz średnio raz w tygodniu znajduję skrtypt i zastanawiam się, jak mogłem bez niego żyć... ;)
Persh Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 http://highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/ z czasem będzisz sam wiedział co Ci potrzebne. Przeczytaj opisy różnych skryptów. Mi na początku nic one nie mówiły, a teraz średnio raz w tygodniu znajduję skrtypt i zastanawiam się, jak mogłem bez niego żyć... ;) no fajnie, ale ja tez bym chcial wiedziec ktore dokladnie sa bardzo przydatne do życia....a tak na marginesie to moz ktos wie jak uruchomic xyShrinkWrap-v0.1-...no i jak zrobic przcisk do skryptu (no sorry za to glupie pytanie ale ja nie wiem)
fixer82 Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 fikołek: "ja używam ponad 40 skryptów właśnie z highenda" No to szczerze troche mnie pozamiatales :) 40:) Moze podzielisz sie swoim komplecikiem?? bo tak szczerze mowiac osoba ktora sie uczy czasami niewie o istnieniu pluga ktory znacznie by ulatwil mu zycie. I jeszcze jedno da rade zapisac np. te twoje 40 :) pluginow jakos w jeden zbiorczy zeby pozniej nie trzeba bylo wlanczac wszystkiego z osobna :/ (np. po nowym systemie)?
Destroyer Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 Dobra, a możesz wskazać skrypty które warto używać? warto używać tych co Ci się przydają :D jeśli modelujesz to na nic Ci nawet najlepsze skrypty do rigowania czy animacji sam musisz poszukać i potestować czy coś działa czy nie podam kilka konkretniejszych, które akurat mam pod ręką :) toggleXray toggleWireframeShaded szybkie mapowanie RoadKill http://www.pullin-shapes.co.uk/index.htm mapowanie głównie hard surfaces dannyUvTools do szukania i zminy nazw zduplikowanych nazw nodów bardzo przydatne do czyszczenia sceny, czasem przez zduplikowane nazwy mogą pojawiać się błędy ReportDuplicateNodes świetny skrypt do masowych zmian nazw, zaoszczędza masę czasu reNameIt może zapisywać pozę lub seleckcję do shelfa, bardzo poręczne do póz przestałem go używać ale do selekcji jeszcze się sprawdza :) pose2shelf dużo lepszy skrypcior do zapisywania póz, można cyknąć screena pokazujący jak wygląda poza poseLib chyba jeszcze lepszy skrypt do zapamiętywania póz nie przetestowałem go porządnie bo od dłuższego czasu nic nie animuje :P PoseMAN porządnie rozbudowywuje grapheditor Graph Editor Redux duplikuje obiekty po krzywej :) duplicateAlong robi incremental save za pomocą jednego klikniecia :) oszczędza jakeiś 3s ale cieszy :) dp_SaveScenePlus zmienia kolor wszystkich zaznaczonych nodów controlColor do tworzenia super pro wyglądających paneli kontrolnych postaci :) abxPicker świetne narzędzie to dodawania gamma nodów przy renderowaniu z LWF w mentalu, zamienia też textury na format .map i sam podpina je na miejsce starych:) TOI Texture Tools potrafi zmienić filter we wszystkich texturkach, zaznaczać wszystkie file nody, reloadować wszystkie texturki itd. :) Texture Tools http://Highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/rendering/misc/4207.html potrafi analizować scene i określić jakich textur brakuje, w jakich folderach są, potrafi skopiować je skąd chcemy do dowolnej lokacji i ustawić do nich ścieżki, super skrypcik FileTextureManager zbiór skryptów od ustawiania imege planów przez rigowania na generowaniu trawki i kalkulatorze kończąc :) SS Maya Heaven tworzy ładne pływające okno z dowolnej kamery które można przenieśc na drugi monitor i mieć podgląd z finalnej kamery jednocześnie ustawiając/ animując z perspectiv czy innym shotView parę zaawansowanych opcji duplikowania perform_NP_duplicate autosave czasem potrafi uratować co nieco kiedy nie pamięta się o częstym zapisywaniu sceny:) NPautoSave kilka skryptów od djx-a takie małe głupotki jak dodatkowa ikonka tworząca display layer z zaznaczonych obiektów, czy pytająca jaki lens użyć przy tworzeniu systemu psychicznego nieba i słończa :) http://www.djx.com.au/blog/index.php generator spirali :) aks_spiralGen generator kamieni :D rockGen; fajny skrypt do tworzenia lustrzanych odbić symetrycznych obiektów bardzo przydatne np przy robieniu blenshapów abSymMesh właściwie to tylko liveWire mi sięprzydaje ale może jszcze do czegoś się nadaje :D mufpi http://blog.ticket01.com/
fixer82 Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 Wielkie dzieki fikolek- w koncu jakis konkret :) Odpowiesz mi jeszcze na druga czesc pytania? Pozdrawiam
Tomasz_87 Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 no, fikołek, pokaz jakies fajne skrypty :P są armowe wiec nie ukrywaj ich :D, podziel sie z nami :P
Destroyer Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 fixer82 w jenden zbiorczy to raczej nie da się zapisać :) ale na nowy system da się przenieśc na kilka sposobów ja mam wszystkie skrypty w folderze majki w documents/ moje dokumenty jak robie format to po prostu kopiuje je w bezpieczne miejsce a po formacie dodaje spowrotem, można mieć też na innym dysku i przenosić tylko np. shelfy jak kto lubi :) Tomasz_87 a co ja właśnie zrobiłem :)
Tomasz_87 Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 ej no nie odswiezylem storny :D i to dlatego :P posemana uzywam, sprawuje sie swietnie :)
P4VV37 Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 Dzięki:] już pobieram. To jak w końcu dodać jakieś skróty/przyciski w mayi dla tych sktyptów? co daje sourcowanie?
Destroyer Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 co daje sourcowanie? a bo ja wiem :P może to że 1. jest porządek 2. jak wychodzi nowa wersja skryptu to pod warunkiem że nazwa się nie zminia(a dla większości się nie zmienia) można podmienić stary i już działa nie trzeba od nowa shelfa modyfikować 3. skypt ładuje się tylko wtedy kiedy jest potrzebny a jak jest zapisany w shelfie to chyba ładuje się zawsze przy starcie, kilka takich konkretniejszych i mogą niepotrzebnie zamulać 4. jest ładniej i bardziej pro jak na moje oko :D no i nie wiem co by tu jeszcze napisać :) ale chyba jednak jest lepiej :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się