Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Mam kilka skryptów czy jakoś tak (Maya Script File) lecz niewiem jak to odpalić. W 3ds wyskakuje okienko albo mogę sam je wczytać, lecz w mayi nie wiem jak :/ Wgrałem te pliki i nic nie wyskakuje, gdzie to jest? Jak uruchomić skrypty? O to link: http://www.sendspace.com/file/hga7rs

Z góry dzięki....

 

Edit: Mam Maye 8.5

 

Edit: A może istnieją takie same narzędzia, lecz do 3ds, albo idzie je może przerobić aby działały w 3ds...

Edytowane przez Veron
nie podalem wersji programu
  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie chce mi sie tego pobierac.

 

jezeli to jest plik z rozszerzeniem mel to ladujesz to w skript edytorze sobie, mozesz dodac do shelfa poprzez zaznaczenie calego kodu i wcisnieciu na tym zaznaczeniu srodkowego przycisku myszy. trzymając MMB przenosisz na szhelfa i mozesz korzystac do wolii :)

majowy script editor znajduje sie w tym miejscu :

launchscripteditor.jpg

 

nie wiem jak jest z przerabianiem skryptow i narzedzi pisanych mel'u bo to jest wewnętrzny język ktory ma tylko maja (z tego co wiem to tylko w tym programie jest, jakby co to poprawcie mnie :) )

Napisano

lepiej od kopiowania całego skryptu do shelfa jest go "sourcować"

source "skrypt.mel";

czasem wystarczy tylko wpisać nazwę skryptu i już poleci sam

skrypt;

czasem takie coś :)

source "skrypt.mel";skrypt;

można i tak

source "Z:\maya\skrypty\rendering\skrypt.mel";skrypt;

ale niedawno natrafiłem na skrypt który nie chciał mi działać napisałem do autora myśleliśmy, myśleliśmy i wyszło na to że trzeba było skopiować go całego do shelfa a ja soucowałem :) ale poprawił go tak, że i soucowanie zaczęło działąć

(jak piszą turn script into shelf to nie chodzi im o wywoływaniego tylko o skopiowanie całego :D)

 

i tak btw najlepiej nie zmieniać oryginalnych nazw skryptów bo czasem przestają działać :/

 

Edit: A może istnieją takie same narzędzia, lecz do 3ds, albo idzie je może przerobić aby działały w 3ds...

mogą istnieć ale nic o tym nie wiem, zresztą tych narzędzi też nie oglądałem :D

i teoretycznie można przerobić je do maxa ale musisz znać się na programowaniu;) najlepiej MEL żeby wiedzieć co się dzieje w majce i MAXScript żeby to odtworzyć w maxie ale nie wszystko da się tak odtworzyć bo to różne progamy i inaczej działają więc musisz sporo wiedzieć o jednym i drugim żeby wiedzieć co jest podobne co inne co da się czym zastąpić itd.

kupa roboty z przewagą kupy :D

 

cheers!

Napisano

Przy okazji tego watku zadam pytanko. Jakich pluginow uzywacie w Majce (ktore waszym zdaniem sa niezbedne) i niewyobrazacie sobie bez nich zycia ? :) Wiem ze watek byl juz poruszany http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31921 ale to bylo 2 lata temu i troche mogla sie pozmieniac. Jezeli tak to prosze o jakies "swieze" pluginy- glownie modeling. Fajnie jak by sie pojawily linki i Wasz komentarz co do funkcji poszczgolnych pluginkow

 

Pozdrawiam

Napisano

do modelingu polecam wtyczke o nazwie NEX, niestety jeszcze jest w wersji beta :

http://draster.com/component/page,shop.product_details/flypage,software-flypage/product_id,35/category_id,7/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/

zobaczcie sobie 3 filmiki demonstrujące prace w majce, jak dla mnie bomba wtyka bedzie, wszystko w jednym miejscu, szybki i łątwy dostęp do narzedzi do modelingu za pomocą skrotow klawiszowych :)

 

wtyk jest sporo, poszukaj na plytce z majką w bonus tools :), tam napewno bedą jakies ;)

 

te juz nie sa do modelingu :)

włosy i siersc

shave and hair cur

ubrania

syflex

niszczenie roznych rzeczy

blast code

 

no i realflow, ale to nie wtyka tylko osobny program. napewno o nim slyszales

real flow sluzy do symulacji wody, ognia, dymu, grawitacji, reakcji pomiedzy ciałamis talymi jak i tkaninami i innymi rzeczami. polecam go bo fajny programik.

 

na sam koniec polece tą strone :

http://www.highend3d.com/

duzo darmowych skryptow w mel'u i ogolnie sporo darmowych rzeczy do majki i kilku innych programow

Napisano

Wielkie dzieki za info- napewno zerkne na tego NEX-a. Chodzi mi bardziej o pluginy a syflex-a mzna chyba uznac za zewnetrzny program. Czy ktos jeszcze ma jakies propozycje? Zastanawiam sie nad MJ Poly tools i wersja ktora posiadam (1.3)- Spodkaliscie sie z nowsza bo ja niemialem okazji?

Napisano

ja syflexa jednak uznałbym za plugin :) choć można go z powodzeniem zastąpić majkowym nClothem

za to realflow to zewnętrzny progs :)

co do innych różnych różności to właśnie highend jest bazą skąd powinieneś zacząć szukać, ja używam ponad 40 skryptów właśnie z highenda , taka mała rzecz a cieszy :D

Napisano
http://highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/

 

z czasem będzisz sam wiedział co Ci potrzebne. Przeczytaj opisy różnych skryptów. Mi na początku nic one nie mówiły, a teraz średnio raz w tygodniu znajduję skrtypt i zastanawiam się, jak mogłem bez niego żyć... ;)

 

no fajnie, ale ja tez bym chcial wiedziec ktore dokladnie sa bardzo przydatne do życia....a tak na marginesie to moz ktos wie jak uruchomic xyShrinkWrap-v0.1-...no i jak zrobic przcisk do skryptu (no sorry za to glupie pytanie ale ja nie wiem)

Napisano

fikołek: "ja używam ponad 40 skryptów właśnie z highenda"

No to szczerze troche mnie pozamiatales :) 40:) Moze podzielisz sie swoim komplecikiem?? bo tak szczerze mowiac osoba ktora sie uczy czasami niewie o istnieniu pluga ktory znacznie by ulatwil mu zycie. I jeszcze jedno da rade zapisac np. te twoje 40 :) pluginow jakos w jeden zbiorczy zeby pozniej nie trzeba bylo wlanczac wszystkiego z osobna :/ (np. po nowym systemie)?

Napisano
Dobra, a możesz wskazać skrypty które warto używać?

 

warto używać tych co Ci się przydają :D

jeśli modelujesz to na nic Ci nawet najlepsze skrypty do rigowania czy animacji

sam musisz poszukać i potestować czy coś działa czy nie

 

 

podam kilka konkretniejszych, które akurat mam pod ręką :)

 

toggleXray

toggleWireframeShaded

 

szybkie mapowanie

RoadKill

http://www.pullin-shapes.co.uk/index.htm

 

mapowanie głównie hard surfaces

dannyUvTools

 

do szukania i zminy nazw zduplikowanych nazw nodów bardzo przydatne do czyszczenia sceny, czasem przez zduplikowane nazwy mogą pojawiać się błędy

ReportDuplicateNodes

 

świetny skrypt do masowych zmian nazw, zaoszczędza masę czasu

reNameIt

 

może zapisywać pozę lub seleckcję do shelfa, bardzo poręczne do póz przestałem go używać ale do selekcji jeszcze się sprawdza :)

pose2shelf

 

dużo lepszy skrypcior do zapisywania póz, można cyknąć screena pokazujący jak wygląda poza

poseLib

 

chyba jeszcze lepszy skrypt do zapamiętywania póz nie przetestowałem go porządnie bo od dłuższego czasu nic nie animuje :P

PoseMAN

 

porządnie rozbudowywuje grapheditor

Graph Editor Redux

 

duplikuje obiekty po krzywej :)

duplicateAlong

 

robi incremental save za pomocą jednego klikniecia :) oszczędza jakeiś 3s ale cieszy :)

dp_SaveScenePlus

 

zmienia kolor wszystkich zaznaczonych nodów

controlColor

 

do tworzenia super pro wyglądających paneli kontrolnych postaci :)

abxPicker

 

świetne narzędzie to dodawania gamma nodów przy renderowaniu z LWF w mentalu, zamienia też textury na format .map i sam podpina je na miejsce starych:)

TOI Texture Tools

 

potrafi zmienić filter we wszystkich texturkach, zaznaczać wszystkie file nody, reloadować wszystkie texturki itd. :)

Texture Tools

http://Highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/rendering/misc/4207.html

 

potrafi analizować scene i określić jakich textur brakuje, w jakich folderach są, potrafi skopiować je skąd chcemy do dowolnej lokacji i ustawić do nich ścieżki, super skrypcik

FileTextureManager

 

zbiór skryptów od ustawiania imege planów przez rigowania na generowaniu trawki i kalkulatorze kończąc :)

SS Maya Heaven

 

tworzy ładne pływające okno z dowolnej kamery które można przenieśc na drugi monitor i mieć podgląd z finalnej kamery jednocześnie ustawiając/ animując z perspectiv czy innym

shotView

 

parę zaawansowanych opcji duplikowania

perform_NP_duplicate

 

autosave czasem potrafi uratować co nieco kiedy nie pamięta się o częstym zapisywaniu sceny:)

NPautoSave

 

 

kilka skryptów od djx-a

takie małe głupotki jak dodatkowa ikonka tworząca display layer z zaznaczonych obiektów, czy pytająca jaki lens użyć przy tworzeniu systemu psychicznego nieba i słończa :)

http://www.djx.com.au/blog/index.php

 

generator spirali :)

aks_spiralGen

 

generator kamieni :D

rockGen;

 

fajny skrypt do tworzenia lustrzanych odbić symetrycznych obiektów bardzo przydatne np przy robieniu blenshapów

abSymMesh

 

właściwie to tylko liveWire mi sięprzydaje ale może jszcze do czegoś się nadaje :D

mufpi

http://blog.ticket01.com/

Napisano

fixer82 w jenden zbiorczy to raczej nie da się zapisać :) ale na nowy system da się przenieśc na kilka sposobów ja mam wszystkie skrypty w folderze majki w documents/ moje dokumenty jak robie format to po prostu kopiuje je w bezpieczne miejsce a po formacie dodaje spowrotem, można mieć też na innym dysku i przenosić tylko np. shelfy jak kto lubi :)

 

Tomasz_87 a co ja właśnie zrobiłem :)

Napisano
co daje sourcowanie?

a bo ja wiem :P

może to że

 

1. jest porządek

 

2. jak wychodzi nowa wersja skryptu to pod warunkiem że nazwa się nie zminia(a dla większości się nie zmienia) można podmienić stary i już działa nie trzeba od nowa shelfa modyfikować

 

3. skypt ładuje się tylko wtedy kiedy jest potrzebny a jak jest zapisany w shelfie to chyba ładuje się zawsze przy starcie, kilka takich konkretniejszych i mogą niepotrzebnie zamulać

 

4. jest ładniej i bardziej pro jak na moje oko :D

 

no i nie wiem co by tu jeszcze napisać :) ale chyba jednak jest lepiej :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności