Skocz do zawartości

wielkosc pliku 3ds a kopiowanie obiektow


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

 

Cos mi sie zdaje ze robie blad....

Modeluje od jakiegosc czasu dom wolnostojacy (dosyc duzy) i probowalem

znalesc najlepszy sposob aby stworzyc realistycznie wygladajacy dach. Potrzebowalem do tego celu dachowke typu mnich, mniszka.Wymodelowale wiec taka i zaczalem pokrywac nia dach.

gdy 70% budynku bylo pokryte okazalo sie ze objetosc pliku 3ds wzrosla 3 krotnie !!!!! (lol)

Ciezko teaz mi sie pracuje, komputer mocno zwolnil.....

 

Podpowiedzcie mi czy istnieje jakis sposob aby znalesc realistycznie wygladajace pokrycie dachowe tak aby nie obciazalo to pracy komputera ??

Czy wiekszosc z Was modelujac dach kopjuje pojedyncze dachowki i rozklada na polaci dachu ???

 

bede wdzieczny za pomoc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Takie pytanie: te dachowki to kopie czy instancje ?

Mozna robic dachowke displacementem, mozna tez zrobic je na oddzielnej warstwie i po ukonczeniu ukryc a odkrywac tylko do renderu.

A co takiego dziwnego ze plik sie zwieksza jak dodajesz obiekty? O,o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tos sam sobie winien. Skoro kazda dachowka taka sama to rob instancje. Max bedzie mial zapisany ksztalt dachowki raz i tylko 300 punktow gdzie go nalezy powielic, a nie 300 razy jak ma w tym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge polecic sposob ktory sam niedawno poznalem chociaz z maxem zyje juz ktorys rok - zanzaczasz te dachowki, klikasz na nie PPM i wybierasz "object Properties". Po lewej na dole bedziesz mial liste rzeczy do odchaczenia. Zaznacz ptaszkiem "Display as box" i kliknij OK. We viewporcie bedzie wyswietlane jako prostokąty, ale na renderze beda piekne dachoweczki :)

 

z kolei jak chce cos kopiowac i wklejac to robie to narzedzie Array, znajdujacym sie w roletce Tools

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybierasz "instance". dodatkowo jesli bedziesz chcial edytowac ksztalt dachowki to wystarczy ze zmienisz jedna a zmiany automatycznie przeniosa sie na wszystkie jej instancje.

 

Bazil chodzi o rozmiar pliku a nie o optymailzacje viewport'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autor mowi tez ze komp mu zaczal mulic, to chociaz w tym chcialem pomoc :P

 

palmer - dlaczego przeszkadza Ci wielkosc pliku? nie bedziesz sie dzielil plikiem edytowalnym, tylko renderami, zgadza sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazil ...

bardziej komfortowo pracuje mi sie jednak przy malej objetosci pliku - wszystkie operacje przebiegaja wowczas zdecydowanie szybciej.

Skorzystam jednak rowniez z Twojej rady odnosnie optymalizacji wyswietlania.

t0m3k - "instance" oczywiscie...instance ...:)

 

dzieki panowie ...

Wyrzucilem cala obecna polac dachowa ....wszystko wrocilo do normy (tzn. program pracuje szybciej). Powinienem chyba zabierac sie za ukladanie dachu na samym koncu projektu i chyba tak zrobie.

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności