Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak poprawnie zamapowac liscie drzewek z onyxa tak zeby kazdy lisc bym mapowany osobno i dalo sie dla kazdego liscia dac mape opacity. Da sie to zrobic w ogole? To kwestia exportu modelu czy co? Caly dzien dzis siedze i nie wiem jak to zrobic, te modele z onyxa exportuja sie z jakims dziwnym mapowaniem.

 

Pomozcie

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

nakladasz uvw map i zmieniasz Map channel z 1 na 2

u mnie to dziala.

 

+

 

mirach no u mnie jest tak czasami, ze sam onyx nie naklada mapowania wiec pomagam sobie map chanelem.

Edytowane przez JunioR
  • Like 1
Napisano

moze sa rozne wersje onyxa, u mnie zabieg JunioRa dziala

dzieki! pomogles mi bardziej niz myslisz, nie wpadlbym na to

Napisano

nie no nie dziala...pospieszylem sie

nie dziala

jakies pomysly? mapki mam na pewno dobre...jakies dziwne to mapowanie, jakby przesuniete lekko, nie dopasowane dobrze to polygona liscia...

Napisano

Ale mamy czarny polygon tam gdzie powinno byc przezroczyste.

Zalaczam mape jaka uzylem w slocie opacity.

Wszystko zle:)

 

Po kolei: z onyxa exportuje drzewo jako 3ds albo obj. Import do maxa, dla obiektu lisci przypisuje material z taka mapka w opacity. Bez mapowania i z mapowaniem uvw i map channel 2 wyglada tak jak na screenie wczesniej. Z map channel 1 wyglada w ogole zle, jedna mapa jest rozciagana na wszystkie polygony. Mapowanie face tez nic nie daje. Wtf?

Napisano

a probowales sciagac id material tylko z lisci odrazu po imporcie ? I wtedy dodac w nim teksture opacity i diff, bo widze ze masz nawet na galeziach ta sama mape

edit:

Poza tym masz inny typ liscia modelu niz ten co na texturce :]

Napisano

Zla mapke liscia na forum wrzucilem, to niewazne.

Ale fakt, przypisalem jeden material liscia dla calego drzewa bo nie myslalem ze ma to znaczenie, galazki na razie olalem, chcialem tylko liscie sprawdzic, ale widocznie to ma wplyw. Przy multi-sub object jest juz ok.

 

A tak poza konkursem: jak robicie jakis fajny shader lisci? Czegos mi w tych moich brakuje...probuje poza dif i opacity dawac mapke do bumpa, sredni fresnelowy reflect z glossem ok 0,55. Niby jakos to wyglada ale wiem ze moze byc lepiej (oczywiscie nie biore pod uwage teraz ustawien sceny, swiatel, rendera). Lis polecal stosowanie transucency ale jakos mi to nic nie zmienia w wygladzie drzewek. Wiem na czym polega sama idea translucency ale jak to sie ustawia zeby bylo fajnie? Nie widze roznicy miedzy listkami z i bez translucency.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności