Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Problem przedstawia się następująco

URL%5Dabcwv9.th.jpg

Mam obiekt i oznaczone na nim Vertexy A,B,C,D,E oraz niebieską prostą przechodzącą przez A i B. Czy jest jakas możliwość (poza ustawianiem ręcznym) aby vertexy C,D i E znalazły sie na prostej łączącej A i B (inaczej - żeby wszystkie od A do E znalazły się na prostej)?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz to zrobic skalujac te vertexy w wybranej osi, lub....wcisnac w edycji vertexow "X, Y, Z" jest obok "make planar"

Napisano

Snap może?

Albo zaznacz wszystkie i wklep im pozycję na osi y. (na dole masz okienko:)

Napisano
  • Autor

a czy nie było by tak zę po wklepaniu przesunęly by się względem pivota/środka punktów, a nie na daną pozycję?

mi chodzi właśnie o to aby A i B nie zmieniły pozycji, a tylko C,D i E ustawiły się na tej linii., tak zeby całość tworzyła linię prostą.

hmm a można jaśniej gdzie ten 'snap' znajdę?

Napisano
a czy nie było by tak zę po wklepaniu przesunęly by się względem pivota/środka punktów, a nie na daną pozycję?

mi chodzi właśnie o to aby A i B nie zmieniły pozycji, a tylko C,D i E ustawiły się na tej linii., tak zeby całość tworzyła linię prostą.

hmm a można jaśniej gdzie ten 'snap' znajdę?

 

Zależy, jak zaznaczysz wertex, na dole powinna być podana jego aktualna pozycja, robię tak bardzo często więc musi działać. Nie ogarniam w tej chwili co gdzie jest, mam nadzieję, że choć trochę naprowadziłem:/

 

Snap (to grid) masz w toolbarze głownym, sorki, nie mam scrina teraz zrobić, poszukaj w f1 bedzie napisane tam jak to wygląda. Pewnie jest też snap do object, nie używam osobiście:p

Napisano
  • Autor

aa o snap to grid chodzi. ale właśnie problem w tym że ta linia przebiega pod kątem.

a co do wklepywania pozycji: chodziło mi o sytuacje w której mam zaznaczone kilka punktów. zresztą kolejno ich tak nie przeniose, bo nie chce mi sie ręcznie obliczać w jakiej pozycji powinny być, właśnie pytam czy max nie mógłby za mnie tego obliczyć i ich tam przerzucić

czyli poza usunięciem verteksów i podzieleniem powstałego edge na nowo nie ma żadnej innej możliwości? to troche kiepsko :/

Napisano

albo skopiowac pozycje w osi tych vertexow, zeskalowac wsyzstkie do jednej plaszczyzny, poczym wklepac im pozycje tamtych vertexow....masz dokladnosc np do 3ciej liczby po przecinku

Napisano

To ja się podepnę coby nowego tematu nie tworzyć bo mam podobny problem. Otóż mam coś takiego

 

zd.jpg?imgmax=512

 

chciałbym ten vertex u góry przesunąć w dół, niby prosta sprawa ale tak to wygląda od boku

 

ss.jpg?imgmax=512

 

Jak widać gizmo transformacji jest ustawione pod kątem prostym do sceny, teraz moje pytanie. Czy można ustawić je pod takim samym kątem jak obiekt? Próbowałem bawić sie w zakładce hierarchy pivotem ale w efekcie obróciłem tylko pivot. Ma ktoś jakiś pomysł jak to zmienić?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności