Napisano 4 Czerwiec 200816 l Witam. Ostatnio wziąłem się za modelowanie wzmacniacza Laney HCM no i przy mapowaniu poleglem :((. To co widzicie to efekt Unwrapa ktorego ustawilem na Box Mapping...no ale sami widzicie co z tego wyszło. Max nakłada teksturke na kazdy poly oddzielnie.....jestem nowy w tym całym maxie więc proszę o pomoc. Chciałbym z mapować to jakoś z sensem.....tak sam nei do końca wiem co chce ale liczę na pomoc profesjonalistów ;] (próbowałem UVW MAP na BOX no ale efekt ten sam).
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Poczytaj o Unwrap'ie. - w helpie maxa i w internecie o nim nie mało. Pozdrawiam.
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Samo nałożenie unwarpa nie wystarczy. Musisz sobie sam rozłożyć siatkę tak żeby było ok.
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Autor dobra mozna powiedziec ze sobie poradzilem. efekt taki jaki chciałem. jeszcze pytanie czy jest jakis dobry soft do robienia teksturek bez szwow??
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Pokaz jak Ci wyszlo... a co do softu to nawet paint da rade ;] choc osobiscie polecam PS
Napisano 5 Czerwiec 200816 l zle pomapowane, materialy to tylko diffuse i gdzie niegdzie specular, render slaby malo widac
Napisano 5 Czerwiec 200816 l Ogólnie to szczerze mówiąc mało widze na tym renderze. Może jeszcze inne perspektywy byś dał.
Napisano 5 Czerwiec 200816 l Autor a wiec po dluzszej szarpaninie wyszło coś takiego...osobiście jestem w miarę zadowolony (mowa otexturce oczywiscie bo reszta materiałów to prowizorka:) a texturki w efekcie robiłem w psie
Napisano 5 Czerwiec 200816 l no to teraz wez shadery i oswietlenie popraw bo model tylko na tym traci
Napisano 5 Czerwiec 200816 l Autor maly up....powiedzcie co mozna poprawic (oprocz samego rendera i oswietlenia) jesli nic nie widac (a raczej tak jest) to jutro wrzuce jakis lepszy render. z gory thx za pomoc
Napisano 6 Czerwiec 200816 l Ogólnie myślę że jest dobrze. Strasznie ciemno jest. Obiekt jest cały czarny więc musisz dać odpowiednie oświetlenie żeby wszystko było dobrze widać.
Napisano 6 Czerwiec 200816 l Autor to bylo renderowane ze zwyklym skyLightem. nad renderem popracuje jak skoncze shadery. i tu mam pytanie. jak zrobic metal lecz nie chromowany jak ten ktory mam na przyczepach uchwytu na gorze tylko taki bardziej brudny i obdrapany ale zeby wciaz bylo widac ze to metal ;p? jak wroce do domu to pokombinuje z tym metalem i moze cos mi wyjdzie ale bylbym wdzieczny za wskazowki.
Napisano 6 Czerwiec 200816 l Jeszcze z teksturowaniem to mam troche problem. Lecz ja bym zrobił tak: Ten metal co już masz zrobiony. Bym skopiował do innego slotu i po prosto do mapy dać mix to jest wbudowane w 3ds maxie. w mixie nadajesz teksturę brudu i kolor metalu. Właściwie to musiałbyś tam sam kombinować, ponieważ dobrze tego nie pamiętam. Ja tym mixem większość materiałów robiłem w moim zniszczonym biurze.
Napisano 21 Czerwiec 200816 l Autor plus minus fakt ze górny uchwyt się spsiutał to oto efekt kilku drobnych poprawek ( a i to mój pierwszy render w v ray-u więc może być marny;p)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto