Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Ostatnio wziąłem się za modelowanie wzmacniacza Laney HCM no i przy mapowaniu poleglem :((. To co widzicie to efekt Unwrapa ktorego ustawilem na Box Mapping...no ale sami widzicie co z tego wyszło. Max nakłada teksturke na kazdy poly oddzielnie.....jestem nowy w tym całym maxie więc proszę o pomoc. Chciałbym z mapować to jakoś z sensem.....tak sam nei do końca wiem co chce ale liczę na pomoc profesjonalistów ;] (próbowałem UVW MAP na BOX no ale efekt ten sam).

 

wzmakelk0.jpg

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poczytaj o Unwrap'ie. - w helpie maxa i w internecie o nim nie mało.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Samo nałożenie unwarpa nie wystarczy. Musisz sobie sam rozłożyć siatkę tak żeby było ok.

Napisano
  • Autor

dobra mozna powiedziec ze sobie poradzilem. efekt taki jaki chciałem. jeszcze pytanie czy jest jakis dobry soft do robienia teksturek bez szwow??

Napisano

Pokaz jak Ci wyszlo...

a co do softu to nawet paint da rade ;] choc osobiscie polecam PS

Napisano

zle pomapowane, materialy to tylko diffuse i gdzie niegdzie specular, render slaby malo widac

Napisano

Ogólnie to szczerze mówiąc mało widze na tym renderze. Może jeszcze inne perspektywy byś dał.

Napisano
  • Autor

a wiec po dluzszej szarpaninie wyszło coś takiego...osobiście jestem w miarę zadowolony (mowa otexturce oczywiscie bo reszta materiałów to prowizorka:)

 

a texturki w efekcie robiłem w psie

 

wzmakwipqt3.jpg

Napisano
  • Autor

maly up....powiedzcie co mozna poprawic (oprocz samego rendera i oswietlenia) jesli nic nie widac (a raczej tak jest) to jutro wrzuce jakis lepszy render. z gory thx za pomoc

 

wzmakwipwn1.jpg

Napisano

Ogólnie myślę że jest dobrze. Strasznie ciemno jest. Obiekt jest cały czarny więc musisz dać odpowiednie oświetlenie żeby wszystko było dobrze widać.

Napisano
  • Autor

to bylo renderowane ze zwyklym skyLightem. nad renderem popracuje jak skoncze shadery. i tu mam pytanie. jak zrobic metal lecz nie chromowany jak ten ktory mam na przyczepach uchwytu na gorze tylko taki bardziej brudny i obdrapany ale zeby wciaz bylo widac ze to metal ;p? jak wroce do domu to pokombinuje z tym metalem i moze cos mi wyjdzie ale bylbym wdzieczny za wskazowki.

Napisano

Jeszcze z teksturowaniem to mam troche problem. Lecz ja bym zrobił tak:

Ten metal co już masz zrobiony. Bym skopiował do innego slotu i po prosto do mapy dać mix to jest wbudowane w 3ds maxie. w mixie nadajesz teksturę brudu i kolor metalu. Właściwie to musiałbyś tam sam kombinować, ponieważ dobrze tego nie pamiętam. Ja tym mixem większość materiałów robiłem w moim zniszczonym biurze.

Napisano
  • Autor

wzmakwipze7.jpg

 

plus minus fakt ze górny uchwyt się spsiutał to oto efekt kilku drobnych poprawek

( a i to mój pierwszy render w v ray-u więc może być marny;p)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności