Altesse Napisano 7 Czerwiec 2008 Share Napisano 7 Czerwiec 2008 Od pewnego czasu pracuję przy 3ds Max Design 2009 - głównie przy wizualizacjach obiektów architektonicznych (wierzowce, osiedla - raczej duże i dośc skomplikowane modele). I chciałbym przyspieszyc proces renderowania który przy 800x600 trwa czasem nawet 1,5 godziny! Obecnie pracuję na Procesor -> Quad Core Q6600 @ 3,4GHz Ram -> 8GB OCZ Reaper CL4 800MHz Dysk -> WD Raptor 36GB (tylko na system , 3ds i plik nad którym pracuję) Co do karty graficzne to dziś przesiadłem się z GF 8800Ultra na Radeona 3870x2. I zgodnie z tym co jest napisane na forum zauwarzyłem lepszą wydajnośc szczególnie w podgladzie ale i przy renderowaniu również. (więc już jest lepiej niż było na 8800Ulta) ale mogę jeszcez kartę bez problemu wymienic i mam do dyspozycji nastepujace modele: -> drugi radeon 3870x2 do połączenia w crossfire. -> PNY Tesla C870 Board (ok 2200zł, 1,5 GB pamięci - ale dokłanie nie wiem nawet czy do do 3ds Design 2009 sie nadaje) -> Ati FireGL V7600 -> PNY QuadroFX 3700 i co do tego ostatniego mam największe wątpliwości. W sumie jest to profesjonalna karta, ze specjalnymi sterownikami. Czy zauważę wyraźną różnicę w renderowaniu? Czy renderowanie to głównie funkcja procesora i ram'u? Oraz czy to prawda że te "specjalne" sterowniki do Quadro powodują że przy renderowaniu to GPU jest jednostką obliczającą? I na końcu czy użycie sofmod'u z moim radeonem też spowoduje taką różnicę? Którą z tych opcji (lub czy jakąś całkiem inną) powinienem wybrac? Podkreślę jeszcze raz że przede wszystkim zależy mi na jak największym przyspieszeniu renderowania. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 7 Czerwiec 2008 Share Napisano 7 Czerwiec 2008 "Specjalne" sterowniki służą tylko zwiększeniu wydajności w viewportach (podglądzie) w trybie wyświetlania OpenGl. O ile silnik renderujący nie jest specjalnie pod karty graficzne zaprojektowany (a oprócz Gelato chyba żaden nie jest) to renderowanie pozostanie tylko i wyłącznie sprawą procesora i pamięci. Dziwi mnie dlatego ta poprawa wydajności w renderowaniu, o której piszesz - czy to aby nie pomyłka? Ładując kasę w super karty graficzne nie przyspieszysz renderu. Już lepiej zainwestuj w stację na dwóch Xeonach. Poza tym 1,5h na 800x600 może wcale nie być takim kosmicznym czasem, w zależności od scen, na których pracujesz i efektów, jakie osiągasz. Chociaż pewnie jest jakieś pole do optymalizacji. Tak czy inaczej, jeśli tylko na czasie renderowania ci zależy (a nie na płynności viewportów), szkoda kasy na Quadro i tym podobne. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wallop Napisano 7 Czerwiec 2008 Share Napisano 7 Czerwiec 2008 Bardzo ładnie i zgrabnie merytorycznie udzielona odpowiedź. Ze swej strony dodam że oprócz jednej silnej maszynu ( używanej jako rendernode) można do renderowania wykorzystać kilka słabszych połączonych w sieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Altesse Napisano 7 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2008 arev bardzo dziękuję za na prawrę "ładną i zgrabną merytorycznie" odpowiedź! jeśli chodzi połączenia kilku (w moim przypadku dwóch) słabszych maszyn do renderowania to jak to się robi? a co do przyrostu wydajności przy renderowaniu to mierzyłem czas renderowania tej samej sceny i uzyskałem wynik o 20 minut lepszy (z 1 godz 50 min na 1 godz 20 min), dlatego też miałem takie wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 7 Czerwiec 2008 Share Napisano 7 Czerwiec 2008 moze cos zmieniles w ustawieniach rendera albo w scenie, czasami wystarczy jeden klik i czas sie skraca (albo wydluza) o 20% co do renderingu po sieci to: - trzeba miec siec komputerow :) - na kazdym max + render jakiego uzywasz - i najwazniejsze, backburner - poczytaj w helpie albo na necie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cfaniak Napisano 17 Czerwiec 2008 Share Napisano 17 Czerwiec 2008 Wczoraj nvidia wypuściła nową zabawkę 'geforce gtx' co ma niby proca odciążać przy różnych pracach, na pclabie jest artykuł o tym, przy kompresji filmu radzi sobie lepiej chyba z 6 razy od jakiegoś mocnego quada. Niestety nie wiem jak by to się miało do wykorzystania tego przy renderze ale nadal szukam jakiś informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 17 Czerwiec 2008 Share Napisano 17 Czerwiec 2008 nijak jako że ray tracing to insza inszość. te zabawki nadają się właśnie głównie do przetwarzania strumieni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cfaniak Napisano 18 Lipiec 2008 Share Napisano 18 Lipiec 2008 nijak jako że ray tracing to insza inszość. te zabawki nadają się właśnie głównie do przetwarzania strumieni... No racja, jakbym nie zaczął szukać od d... strony to bym od razu wiedział, a wystarczyło na stronie nvidii poczytać. Może Intel ze swoim Larabee czy jakoś tak zmieni coś w tej kwestii z renderingiem przez karte graf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pussik Napisano 19 Sierpień 2008 Share Napisano 19 Sierpień 2008 Zanim zaczniesz ładować w hajs, jakiego używają profesjonaliści, może pomyśl nad nauką optymalizacji sceny? Karta graficzna nie bierze udziału w renderowaniu, przy używaniu mentala czy vraya. 1,5h renderingu to długo? Haha :D Mi się tyle robią niekiedy renderki podglądowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dynia Napisano 19 Sierpień 2008 Share Napisano 19 Sierpień 2008 masz talent do odkopywania wątków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się