Jump to content

Trawa


Jander

Recommended Posts

Witam.

Potrzebuje sposobu na pokrycie trawą podłoża w swojej scence ; P.

Próbowałem już tutoriala z max3d.pl a także Vray fur. Niestety w obu wypadkach 3dsmax wyłącza się lub wywala błąd w momencie renderowania. Używam maxa 2008 + vray. Na wszelki wypadek specyfikacja kompa:

 

Core2duo 2,13

GF 8800GTS 320

4gb ( xp widzi niestety 3,5 ) ram

 

Może jest jakiś mniej obciążający sposób na zrobienie ładnej trawy?

Serdecznie proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Widziałem taki jeden tutorial ale zależy mi żeby trawa była dość wysoka. Da rade za pomocą displacementa zrobić wysoką trawę? Bo to co widziałem to była taka 'ledwo skoszona' : P

Link to comment
Share on other sites

Możesz "pojechać" scatter'em (F1) lub użyć jakiegoś plugina do robienia włosów i tak skonfigurować go by te włosy wyglądały jak trawa ;P (Hair and fur? F1) ... albo ręcznie x]

Edited by Huter
Link to comment
Share on other sites

A ten hair and fur wiele się różni od Vray fur? Hmm... dopiero co się zakochałem w V-ray'u więc raczej nie zmienię rendera ; P. Dzięki za zainteresowanie tematem. Jakby ktoś jeszcze miał jakiś pomysł to będę wdzięczny za podanie go. Póki co pozostają mi włosy, będę chyba musiał trochę z optymalizowac moją scenę. Trudno się mówi ; ).

Link to comment
Share on other sites

A ten hair and fur wiele się różni od Vray fur?[...]

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)

Link to comment
Share on other sites

znajdz dobre mapki diffuse i displace dla trawy daj vraydisplacement - amount na 10cm, ja eksperymentuje tak ostatnio, do duzych scen vrayfur sie nie nadaje - ew. mozesz dac na obszar przed kamerą. Chybaże masz mała scenke to mapka diffuse + vrayfur daje genialny efekt(kumpel sie tak bawił i wygladało to świetnie). Mam podobnego kompa ale z 2gb ram i znalazłem sposób na wywalanie maxa, po pierwsze warto miec vray rc5( lepiej radzi sobie z displace) pozatym przed samym renderowaniem przełączam viewports na open gl.

Link to comment
Share on other sites

Możesz jeszcze ewentualnie wyrenderować w częściach, a potem poskładać do kupy w programie typu photoshop.

Na taką opcje to bym raczej sie zdecydował w ostateczności, nawet nie jestem pewny jak to zrobic ^^

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)
Hmm... tylko jeszcze muszę go znaleźć : P.

 

Mam podobnego kompa ale z 2gb ram i znalazłem sposób na wywalanie maxa, po pierwsze warto miec vray rc5( lepiej radzi sobie z displace) pozatym przed samym renderowaniem przełączam viewports na open gl.
Bardzo ciekawe muszę przyznać z tym open gl, wypróbuje na pewno. Tyle że po zmianie directa na open gl trzeba restartować maxa a to troszkę kłopotliwe. A co do v-raya to mam RC3, więc może będę musiał się przerzucić na nowszego.
Link to comment
Share on other sites

W tą sierść czy jak tam plugin wolicie max został już standardowo uposażony :)
o faktycznie : D

 

Nie taka znowu ostateczność bo właśnie tak się to robi.
A mógłbyś mniej więcej opisać jak się to robi? Jeśli nie przyda się teraz ( po zoptymalizowaniu sceny jest już lepiej także chyba zdecyduje się ostatecznie na włosotrawe ; ) ) to może przyda się później.

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)

 

To niema znaczenia, sprawdziłem ; )

Link to comment
Share on other sites

Nieno zwariuje zaraz i powieszę się na kablu od myszki. Wszystko było ładnie, scenka już się spoko renderowała, potem dodałem jeszcze w paru miejscach displacement i znowu max się wyłącza ; (. Żeby było ciekawiej zdjąłem displacement i nadal nie mogę. Wcześniej max wyłączał się kilka sekund po rozpoczęciu renderowania. Teraz mniej więcej po minucie czy dwóch.

 

A i próbowałem tego sposobu z viewportami ale nie działa niestety ; (

Link to comment
Share on other sites

mirach - dziwna sprawa ale naprawde u mnie to pomaga, unikam jakiegos tam bledu pamięci. Może to dlatego ze zazwyczaj działam na maxtreme, albo ze karta quadro fx. Zresztą ten patent znalazłem na tym forum w czyjejs wypowiedzi, moze znajdę

 

możliwe ze zle sie wyraziłem - open gl pomaga na błąd pamieci, ale to ze vray rc5 lepiej radzi sobie z vraydisplacement to fakt

Link to comment
Share on other sites

często wysypywanie vraya jest związane z brakiem pamięci więc jeżeli viewport rezerwuje sobie przez directa troszkę ramu może być tak że tego troszkę zabraknie (to tak teoretycznie) Sprawdź zajętość pamięci w menadżerze zadań i zobacz kiedy się wysypuje :D

Link to comment
Share on other sites

Po kolei...

Wysypuje sie gdy pamięci jest jeszcze sporo.

2 kości dopiero co wróciły z gwarancji, drugie zostały kupione gdy pierwsze były oddane.

Procka nie kręciłem.

 

Może coś z ustawieniami V-Raya? Dopiero się zapoznaje z tym renderem. Gdy zdejmuje vray displacement wszystko jest ok.

 

Help plz!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy