Skocz do zawartości

Trawa


Jander

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuje sposobu na pokrycie trawą podłoża w swojej scence ; P.

Próbowałem już tutoriala z max3d.pl a także Vray fur. Niestety w obu wypadkach 3dsmax wyłącza się lub wywala błąd w momencie renderowania. Używam maxa 2008 + vray. Na wszelki wypadek specyfikacja kompa:

 

Core2duo 2,13

GF 8800GTS 320

4gb ( xp widzi niestety 3,5 ) ram

 

Może jest jakiś mniej obciążający sposób na zrobienie ładnej trawy?

Serdecznie proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Możesz "pojechać" scatter'em (F1) lub użyć jakiegoś plugina do robienia włosów i tak skonfigurować go by te włosy wyglądały jak trawa ;P (Hair and fur? F1) ... albo ręcznie x]

Edytowane przez Huter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten hair and fur wiele się różni od Vray fur? Hmm... dopiero co się zakochałem w V-ray'u więc raczej nie zmienię rendera ; P. Dzięki za zainteresowanie tematem. Jakby ktoś jeszcze miał jakiś pomysł to będę wdzięczny za podanie go. Póki co pozostają mi włosy, będę chyba musiał trochę z optymalizowac moją scenę. Trudno się mówi ; ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten hair and fur wiele się różni od Vray fur?[...]

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdz dobre mapki diffuse i displace dla trawy daj vraydisplacement - amount na 10cm, ja eksperymentuje tak ostatnio, do duzych scen vrayfur sie nie nadaje - ew. mozesz dac na obszar przed kamerą. Chybaże masz mała scenke to mapka diffuse + vrayfur daje genialny efekt(kumpel sie tak bawił i wygladało to świetnie). Mam podobnego kompa ale z 2gb ram i znalazłem sposób na wywalanie maxa, po pierwsze warto miec vray rc5( lepiej radzi sobie z displace) pozatym przed samym renderowaniem przełączam viewports na open gl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze ewentualnie wyrenderować w częściach, a potem poskładać do kupy w programie typu photoshop.

Na taką opcje to bym raczej sie zdecydował w ostateczności, nawet nie jestem pewny jak to zrobic ^^

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)
Hmm... tylko jeszcze muszę go znaleźć : P.

 

Mam podobnego kompa ale z 2gb ram i znalazłem sposób na wywalanie maxa, po pierwsze warto miec vray rc5( lepiej radzi sobie z displace) pozatym przed samym renderowaniem przełączam viewports na open gl.
Bardzo ciekawe muszę przyznać z tym open gl, wypróbuje na pewno. Tyle że po zmianie directa na open gl trzeba restartować maxa a to troszkę kłopotliwe. A co do v-raya to mam RC3, więc może będę musiał się przerzucić na nowszego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tą sierść czy jak tam plugin wolicie max został już standardowo uposażony :)
o faktycznie : D

 

Nie taka znowu ostateczność bo właśnie tak się to robi.
A mógłbyś mniej więcej opisać jak się to robi? Jeśli nie przyda się teraz ( po zoptymalizowaniu sceny jest już lepiej także chyba zdecyduje się ostatecznie na włosotrawe ; ) ) to może przyda się później.

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)

 

To niema znaczenia, sprawdziłem ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieno zwariuje zaraz i powieszę się na kablu od myszki. Wszystko było ładnie, scenka już się spoko renderowała, potem dodałem jeszcze w paru miejscach displacement i znowu max się wyłącza ; (. Żeby było ciekawiej zdjąłem displacement i nadal nie mogę. Wcześniej max wyłączał się kilka sekund po rozpoczęciu renderowania. Teraz mniej więcej po minucie czy dwóch.

 

A i próbowałem tego sposobu z viewportami ale nie działa niestety ; (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirach - dziwna sprawa ale naprawde u mnie to pomaga, unikam jakiegos tam bledu pamięci. Może to dlatego ze zazwyczaj działam na maxtreme, albo ze karta quadro fx. Zresztą ten patent znalazłem na tym forum w czyjejs wypowiedzi, moze znajdę

 

możliwe ze zle sie wyraziłem - open gl pomaga na błąd pamieci, ale to ze vray rc5 lepiej radzi sobie z vraydisplacement to fakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często wysypywanie vraya jest związane z brakiem pamięci więc jeżeli viewport rezerwuje sobie przez directa troszkę ramu może być tak że tego troszkę zabraknie (to tak teoretycznie) Sprawdź zajętość pamięci w menadżerze zadań i zobacz kiedy się wysypuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei...

Wysypuje sie gdy pamięci jest jeszcze sporo.

2 kości dopiero co wróciły z gwarancji, drugie zostały kupione gdy pierwsze były oddane.

Procka nie kręciłem.

 

Może coś z ustawieniami V-Raya? Dopiero się zapoznaje z tym renderem. Gdy zdejmuje vray displacement wszystko jest ok.

 

Help plz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności