Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Potrzebuje sposobu na pokrycie trawą podłoża w swojej scence ; P.

Próbowałem już tutoriala z max3d.pl a także Vray fur. Niestety w obu wypadkach 3dsmax wyłącza się lub wywala błąd w momencie renderowania. Używam maxa 2008 + vray. Na wszelki wypadek specyfikacja kompa:

 

Core2duo 2,13

GF 8800GTS 320

4gb ( xp widzi niestety 3,5 ) ram

 

Może jest jakiś mniej obciążający sposób na zrobienie ładnej trawy?

Serdecznie proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 4,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

moze zainteresuje sie trawa zrobiona z displacmenta a jak to zrobic to odsylam do tutow w sieci ... wpisz w google displacment grass i napewno cos nie bedzie wogole na tym forum pewnie taki tutek juz byl gdzies

Napisano
  • Autor

Widziałem taki jeden tutorial ale zależy mi żeby trawa była dość wysoka. Da rade za pomocą displacementa zrobić wysoką trawę? Bo to co widziałem to była taka 'ledwo skoszona' : P

Napisano

Możesz "pojechać" scatter'em (F1) lub użyć jakiegoś plugina do robienia włosów i tak skonfigurować go by te włosy wyglądały jak trawa ;P (Hair and fur? F1) ... albo ręcznie x]

Edytowane przez Huter

Napisano

Tak jak Huter napisał - włosy Ci zostają no chyba, że zrobisz przesiadkę na FinalRendera.

Napisano
  • Autor

A ten hair and fur wiele się różni od Vray fur? Hmm... dopiero co się zakochałem w V-ray'u więc raczej nie zmienię rendera ; P. Dzięki za zainteresowanie tematem. Jakby ktoś jeszcze miał jakiś pomysł to będę wdzięczny za podanie go. Póki co pozostają mi włosy, będę chyba musiał trochę z optymalizowac moją scenę. Trudno się mówi ; ).

Napisano

Możesz jeszcze ewentualnie wyrenderować w częściach, a potem poskładać do kupy w programie typu photoshop.

Napisano
A ten hair and fur wiele się różni od Vray fur?[...]

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)

Napisano

znajdz dobre mapki diffuse i displace dla trawy daj vraydisplacement - amount na 10cm, ja eksperymentuje tak ostatnio, do duzych scen vrayfur sie nie nadaje - ew. mozesz dac na obszar przed kamerą. Chybaże masz mała scenke to mapka diffuse + vrayfur daje genialny efekt(kumpel sie tak bawił i wygladało to świetnie). Mam podobnego kompa ale z 2gb ram i znalazłem sposób na wywalanie maxa, po pierwsze warto miec vray rc5( lepiej radzi sobie z displace) pozatym przed samym renderowaniem przełączam viewports na open gl.

Napisano
  • Autor

Możesz jeszcze ewentualnie wyrenderować w częściach, a potem poskładać do kupy w programie typu photoshop.

Na taką opcje to bym raczej sie zdecydował w ostateczności, nawet nie jestem pewny jak to zrobic ^^

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)
Hmm... tylko jeszcze muszę go znaleźć : P.

 

Mam podobnego kompa ale z 2gb ram i znalazłem sposób na wywalanie maxa, po pierwsze warto miec vray rc5( lepiej radzi sobie z displace) pozatym przed samym renderowaniem przełączam viewports na open gl.
Bardzo ciekawe muszę przyznać z tym open gl, wypróbuje na pewno. Tyle że po zmianie directa na open gl trzeba restartować maxa a to troszkę kłopotliwe. A co do v-raya to mam RC3, więc może będę musiał się przerzucić na nowszego.
Napisano

Nie taka znowu ostateczność bo właśnie tak się to robi.

W tą sierść czy jak tam plugin wolicie max został już standardowo uposażony :)

Napisano
  • Autor
W tą sierść czy jak tam plugin wolicie max został już standardowo uposażony :)
o faktycznie : D

 

Nie taka znowu ostateczność bo właśnie tak się to robi.
A mógłbyś mniej więcej opisać jak się to robi? Jeśli nie przyda się teraz ( po zoptymalizowaniu sceny jest już lepiej także chyba zdecyduje się ostatecznie na włosotrawe ; ) ) to może przyda się później.

 

Nie znam Vray'a ... ale przecie Hair and fur to plugin i CHYBA nie ma znaczenia jakiego rendera używasz ... ale sam nie wiem ... sprawdź i powiedz bo jestem ciekaw :)

 

To niema znaczenia, sprawdziłem ; )

Napisano
pozatym przed samym renderowaniem przełączam viewports na open gl.

 

a co ma wyswietlanie viewportow do renderowania ? O,o

Napisano
  • Autor

Nieno zwariuje zaraz i powieszę się na kablu od myszki. Wszystko było ładnie, scenka już się spoko renderowała, potem dodałem jeszcze w paru miejscach displacement i znowu max się wyłącza ; (. Żeby było ciekawiej zdjąłem displacement i nadal nie mogę. Wcześniej max wyłączał się kilka sekund po rozpoczęciu renderowania. Teraz mniej więcej po minucie czy dwóch.

 

A i próbowałem tego sposobu z viewportami ale nie działa niestety ; (

Napisano

mirach - dziwna sprawa ale naprawde u mnie to pomaga, unikam jakiegos tam bledu pamięci. Może to dlatego ze zazwyczaj działam na maxtreme, albo ze karta quadro fx. Zresztą ten patent znalazłem na tym forum w czyjejs wypowiedzi, moze znajdę

 

możliwe ze zle sie wyraziłem - open gl pomaga na błąd pamieci, ale to ze vray rc5 lepiej radzi sobie z vraydisplacement to fakt

Napisano

moze blad pamieci w viewporcie ale nie w renderowaniu bo te ustawienia nie maja dla tego procesu znaczenia

Napisano

często wysypywanie vraya jest związane z brakiem pamięci więc jeżeli viewport rezerwuje sobie przez directa troszkę ramu może być tak że tego troszkę zabraknie (to tak teoretycznie) Sprawdź zajętość pamięci w menadżerze zadań i zobacz kiedy się wysypuje :D

Napisano

Tak samo przy uszkodzonych ramach i rzadko lecz się zdarza przy przekręconym procesorze.

Napisano
  • Autor

Po kolei...

Wysypuje sie gdy pamięci jest jeszcze sporo.

2 kości dopiero co wróciły z gwarancji, drugie zostały kupione gdy pierwsze były oddane.

Procka nie kręciłem.

 

Może coś z ustawieniami V-Raya? Dopiero się zapoznaje z tym renderem. Gdy zdejmuje vray displacement wszystko jest ok.

 

Help plz!

Napisano

A próbowałeś z ze słabszymi ustawieniami dispa ( max.subdivs , edge lenght ) ?

Napisano
  • Autor

Próbowałem zmniejszać te wartości i nadal wywala :/.

V-Ray 1.5 RC5

Windows XP PRO SP2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności