francez Napisano 8 Czerwiec 2008 Share Napisano 8 Czerwiec 2008 Witam Mam taką prośbę do Was może mi ktoś wytłumaczyc w jaki sposób można bardziej wydajnie modelowac za pomocą narzędzia krzywa (beziera?). Nie moge wpaśc w jaki sposób można przedłużac tak zwane wąsy punktu na krzywej (tak jak sie to robi w corelu, illustratorze). Z tego co dotą intuicyjnie przyswoiłem dochodze do wniosku, że to jest bardzo mało konfigurowalne. Są jakieś opcje które pozwalają lepiej kontrolowac te narzędzie? Czy może powinienem importowac pliki z corela, illustratora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 8 Czerwiec 2008 Share Napisano 8 Czerwiec 2008 (edytowane) Te wąsy chyba można wydłużać uruchamiając najpierw narzędzie move, potem chwycić wąsa za koniuszek i suwać. Ty pewnie chwytasz bez tego narzędzia i dlatego nie działa. Taki przycisk ze strzałeczkami w 4 strony. Jeśli jest aktywny sam vertex (czyli punkt), nie wąs, to można też skalować i obracać. W Corelu da się po prostu chwycić i ciągnąć, bez niczego dodatkowego. Co modelujesz? Bo w maxie do wielu typów obiektów modelowanie poligonami nadaje się dużo lepiej niż krzywe. Krzywe się nadają głównie na rurki, druty, kable itp. Edytowane 8 Czerwiec 2008 przez Ania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
francez Napisano 9 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Dzięki za rade. Oto figura: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Hm. Moze wlacz sobie user reference i przeczytaj jak sie obsluguje spliny w maxie ? Bo ciezko inaczej pomoc. To sa poprostu przesuniecia wierzcholkow + filet w niektorych miejscach, tak na oko z obrazka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huter Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 a ja tak zapytan przy okazji ... pamiętam, że kiedyś "rysowałem" dwa spline ... jeden stanowił przekrojek figury (dla przykładu niech to będą kabel choć kabel można zrobić normanlnie za pomocą spline ale niech będzie) ... czyli mam circle ... drugi to spline stanowiący "drogę" ... za pomoca jakieś opcji mogłem wytłoczyć circle zgodnie z drogą spline ... nie pamiętam jak się ta funkacja nazywała i nie mogę tego znaleść bo właściwie ciężko znaleść opis jakiejś funkcji nie wiedząc jak się nawet nazywa ... byłbym wdzięczny jakby mi ktoś przypomniał nazwę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 yyy..loft? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huter Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 TAK! Kurczę teraz gdy odpowiedziałeś muszę przyznać, że głupio, że to zapomniałem :) ... ale teraz barierki porobię ;P ... dzięki ... łap repa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demigod Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 francez mozna importowac splainy z ilustratora tylko zapisuj do wersji 7 albo nizej bo Cs max nie lyka :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 a ja zawsze uważałem, że obsługa splajnów w maxie jest bardziej intuicyjna niż w PS czy corelu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się