Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

 

Kilka słów odnośnie ostatniego projektu:

Zakończyłem już pracę nad swoim ostatnim projektem (sziszy), nie jest ona skończona aczkolwiek nie lubię długo rzeźbić w tym samym, poza tym rendering tamtego projektu trwał dość długo więc nie chciałem tracić całego czasu na ćwiczeniu warsztatu nad jedną pracą. Dzięki za wszystkie wskazówki, postaram się je wykorzystać w następnych projektach (m.in. tym:) ).

 

Teraz już na temat:

Coś mnie w ostatnim czasie natchnęło aby zaprojektować swoją pierwszą wizę... zawsze przerażał mnie ten temat ale w końcu kiedyś trzeba spróbowac. Tematem pracy jest warsztat (pracownia). Pod tekstem znajduje się screen studia oraz całkiem goły render.

 

Czekam na wasze komentarze i uwagi (nie wiem za bardzo co dalej...)

 

fe3d31a85eeb59c4.jpg

 

4257795e43ecf78c.jpg

Edytowane przez wogrodnik
  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jakoś tak łyso się wydaje... Daj na wszystkie materiały jasno szary materiał, dodaj skylighta i włącz light tracera i wtedy pokaż jak to wygląda.

Napisano

Witam.

 

Rzeczywiście nie wiele tu modelowania, aczkolwiek moim celem jest stworznie swojej pierwsze wizy (obiekty są w tej chwili dla mnie sprawą drugorzędną).

 

Poniżej wklejam render (dzięki za wskazówki). Jedyne co mnie zastanawia to to dlaczego to musi trwać aż `godzinę;/ może (na 99%;]) coś źle ustawiłm dlatego daję też screen konfiguracji renderu i proszę i pomoc i dlasze wskazówki:)

 

0ba0fe27f5a28836.jpg

 

40ae385f5774809c.jpg

Napisano
godzinny render to dla wielu marzenie :)

Lepiej się powoli przyzwyczajaj, bo jeszcze nie raz będziesz zostawiał rendering na noc.

 

Powodzenia życzę i pozdrawiam

Tu muszę wrzucić swoje 3 grosze , nie zgadzam się z tobą ..

Nie wiem jak to w scanline ale w v'rayu lepszy efekt uzyskał bym w 10 , 15 minut( render) . Godzinne rendery ok , ale to przy texturach , dobrych światłach ( a nie jednym skylight' cie) i wysokim renderze ;] . Jak już mówiłem nie znam się na tym scanline ale chyba liczba sampli jest za wysoka .

 

Co do modeli to tragicznie nie jest ale rzeczywiście więcej szczegółów ... Powodzenia ...

Napisano
Tu muszę wrzucić swoje 3 grosze , nie zgadzam się z tobą ..

Nie wiem jak to w scanline ale w v'rayu lepszy efekt uzyskał bym w 10 , 15 minut( render) . Godzinne rendery ok , ale to przy texturach , dobrych światłach ( a nie jednym skylight' cie) i wysokim renderze ;] . Jak już mówiłem nie znam się na tym scanline ale chyba liczba sampli jest za wysoka .

 

No to "uzyskaj" i pochwal się ;). Zauważ że to jest maxowy LT wprowadzony bodajże już w piątce i od tamtej pory właściwie nie poprawiany. Może nie jest to szybka metoda, ale przyjrzyj się dobrze i powiedz czy widzisz jakieś lewitujące obiekty albo "atak ziarna" ? Godzina to wcale nie jest tak dużo również dla okrzyczanego Vraya, żeby uzyskac taką precyzję. Zresztą dookoła vray tu vray tam u tak zwanych "początkujących", a na ilu renderach owych użytkowników widać znak watermarka wskazującego na demo - wszysy kupili licencje ? Pozostaje kwestia porzucenia LT i pracy na mentalu, który jednak potrafi znacznie więcej :). Pozdro.

Napisano

scanline jest dobry jesli nie liczymy zadnych rozproszen tak to light tracera mozna sobie darowac i jesli nie vray to skorzystac np z wbudowanego mentala ktory na FG wyrenderuje to samo szybciej i nawet lepiej

Napisano
ale w v'rayu lepszy efekt uzyskał bym w 10 , 15 minut( render)

Podziel się jak, na pewno wiele osób byłoby Ci wdzięcznych, w tym m.in. ja ;)

 

wogrodnik, zmniejsz rays/sample do jakichś 200. Jak będą szumy to podnieś o jakieś 50 i tak dalej. Filter size możesz dać na 2,0, a bounces na 1 czy 2. Ja na takich ustawieniach renderuję i wychodzi to całkiem szybko. Zresztą zależy to jeszcze od sprzętu i renderowanego modelu.

Napisano

Oteksturowałem warsztat. Aczkolwiek mam jedno pytanie... czy jeżeli zapełniłem już wszystkie 24 próbki materiałów (jak na screenie) to już wyczerpałem wszystkie próbki czy mogę jakoś utworzyć nowe?!;/

 

 

2b72e669d03060fa.jpg

Gość calcom x
Napisano

początkowo też używałem scanline ale jednak o wiele lepsze efekty daje vray. do sceny wewnetrznej lepsze od light tracer będzie chyba radiosity+na zewnątrz pomieszczenia system daylight z cieniami adv ray traced. co do materiałów zeby uzyskac wolne pola na nowe resetuje edytor, a istniejace materiały odszukuje w bibliotece

Napisano

cześć. Wrzucam renderek (na tych samych konfig. co wcześniej). Proszę pomóżcie mi co zrobić by uzyskać fotorealizm?!:( zaraz biorę się za czytanie tutków...

 

PS. nie ma innego sposobu na zwiększenie liczby materiałów?! Z tego co rozumiem to powinienem stworzyć materiały, następnie przypisać je do obiektów i usunąć z bróbek, żeby z nich ponownie korzystać muszę je pobrać ze sceny, tak?!

 

20f7b9b5c9035004.jpg

Napisano

Po pierwsze proszę nie przekręcać, nie napisałem że scanline jest zły tylko że V'ray jest dużo szybszy i daje większe możliwośći . Jakiś render ode mnie ? Hmm tylko tyle mogę dać w tej chwili ... Może nie doskonały i nie jest to oświetlenie pod wizke ale render czystszy i dużo szybszy http://img267.imageshack.us/my.php?image=15gq0.jpg

 

Edit : Jak możesz to udostępnij scenke ... ;]

Napisano
do sceny wewnetrznej lepsze od light tracer będzie chyba radiosity+na zewnątrz pomieszczenia system daylight z cieniami adv ray traced.

 

radiosity smierdzi i w obu przypadkach jest slabe a light tracer wszedzie sie sprawdza tylko jego minusem jest to ze jest dosc wolny dlatego lepiej skorzystac z wbudowanego mentala albo wziasc sie za inny render

Napisano

nie jestem pewien ale na klamkach od szuflady jest chyba błąd bo nie które uchwyty wyglądają jakby nie były do niczego przyczepione. Ostatnia klamka jest dobrze zrobiona. Ogólnie to podoba mi się ta scenka. Może nie wygląda na realistyczną ale nie wiem czy taki efekt chciałeś uzyskać.

Napisano (edytowane)

Co z tymi cegłami? Mają jakiś kontur wielkiego pustaka wokół. Hmm... i skąd tu pada oświetlenie? Bo wydaje się, że ani ze świetlówy, ani z lampki stołowej. Jak poprawisz je to będzie wygladac znacznie lepiej. Ja bym uruchomił te dwa gadżety jeśli chodzi o light, bo na razie to wyglada na hiper przesadne.

Edytowane przez francez
Napisano

Cześć. Dzięki za opinie:)

 

1.Przyznaję że zignorowałem mocowanie klamek szuflad. Na ostatniej chrom mocowania odbija podłogę w taki sposób że nie widać tego niedociągnięcia... Już to poprawiłem, każda klamka przymocowana jest 4 śrubami:)

 

2.Realizm... i tu jest problem:( scena wygląda nierealistycznie nie z założenia ale dlatego że nie potrafię uczynić jej realistyczną... jeżeli potrafisz mi pomoc to liczę na Ciebie:)

 

3.Cegiełki... zorientowałem się że tiling w bumpie jest mniejszy niż w diffusie dopiero gdy już wkleiłem ten render tutaj... to również już poprawiłem:)

 

4.Światełka, sprawa z którą sobie nie radzę (co zresztą widać). Nie potrafię ich poprawnie ustawić. Nie wiedziałem również jak pokazać że światło oświetlające scenę pada z lampy wiszącej pod sufitem... zrobiłęm to w ten sposób żę dopasowałem do spodu lampy wygiętego plane'a świecącego własnym światłem + efekt żażenia:)

 

5.Kolejny błąd to brak owłosiena miotły w najnowszym renderku... nie wiem why (nic nie zmieniałem w tym zakresie od ostatniego renderu)... nastepnym razem tego dopilnuję:) Zmieniłem również kolor lampki stołowej. Kilka sekund temu wpadłem na pomysł że przydałoby się jakieś gniazdko elektryczne:) Muszę znikać na trening, po treningu zajmę się gniazdkami, miotłą, tym co jeszcze mi podsuniecie (jeżeli podsuniecie- a fajnie by było;]) oraz tym co mi do głowy wpadnie:)

 

render:

146a4d5f4121b95d.jpg

Napisano

Bardzo czysto jest jak na warsztat, no i kto widział takie deski w warsztacie! :P Ogólnie właśnie brakuje mi takiego dopasowania... Musisz się określić jaki to ma być warsztat i dążyć w tym kierunku, bo na razie to widzę różne zlepki. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi. Ale na plus jest to, że robisz postępy i starasz się wszystko poprawiać :)

 

Co do propozycji - ja bym tu widział imadło i komplet kluczy na ścianie.

Napisano

Już lepiej. Ale światło padające ze świetlówy będzie dawac światło nie od samego stropu, tylko pojawi sie nieco niżej (troche toporny jest ten element). Przydałby się wiekszy bump na ścianie. To tyle jezeli chodzi o podstawy. W reszczie niech zabiorą glos prosi.

Napisano

Czy to jest zamknięte pomieszczenie, tzn. czy ma sufit i ściany, które są na rendzie niewidoczne?

Czy przewidujesz jakieś okno?

Jakie wymiary mają cegły? Standardowa cegła ma 6x24x12cm.

W jakim kierunku świeci świetlówka?

Ile waży drabina?

 

Polecam przeklikać jakiś archinterior

 

Nie znam się na mentalu, ale ustawienia rendu zacząłbym od nowa.

 

PZDR

mkeruj

Napisano

Cześć. Dzięki za wszystkie komentarze oraz mileS’owi za pomoc:)

 

Już tłumaczę co to za warsztat:) jak już wszyscy zauważyli scena nie przedstawia warsztatu nastawionego na produkcję czegoś konkretnego (nie wiem jak to powiedzieć ale mam nadzieję że każdy zajarzy o co mi chodzi:]) jest to pomieszczenie znajdujące się w piwnicy domu do którego można zejść i pomajsterkować w chwili natchnienia:D

 

Zwężyłem cegiełki lecz w efekcie końcowym postanowiłem z nich w ogóle zrezygnować (kierując się Waszymi komentarzami- żeby nie było zbyt czysto:) ). Wykonałem również kilka (jeżeli nie kilkanaście;]) prób w kierunku konfiguracji oświetlenia. Jako że lampa (pod sufitem) rzeczywiście jest zbyt topornym elementem jak na ten mały warsztacik postanowiłem się jej pozbyć. Pod sufitem znajduje się Area Omni. Na razie zmieniłem tylko materiał ścian i podłogi. Prawdopodobnie jutro zmienię resztę materiałów:)

 

Od razu powiem jeszcze co zmieniłem:)

*widok kamerki

*zgasiłem lampy (świeci area omni jak już wspomniałem)

*materiały (to dopiero początek)

*na ścianie przybył zestaw kluczy płaskich

*lampka stołowa ma wreszcie źródło zasilania

*a miotełka pod ścianą odzyskała owłosienie;]

 

mkeruj, odpowiadam na Twoje pytania:)

*pomieszczenie jest zamkniętym sześcianem

*nie przewiduję okna, brałem je pod uwagę lecz zrezygnowałem z tej opcji

*pytanie odnośnie cegiełek jest już raczej nieaktualne:)

*to pyt. również;]

*nie wiem, nie ważyłem jej jeszcze;]

 

prawdopodobnie niedługo będę miał v-ray'a i zrezygnuję z mentalna, w związku z czym nie planuję na razie konfigurowana mentalowskiego motora. Czy wg. Was to dobry wybór?

 

Na dole abdejcik… czekam na dalsze komentarze:)

 

ba0fe583acaedf57.jpg

Napisano

Modele sa niczego sobie, ale materialy psuja caly efekt. Tilowanie podlogi i scian, jeszcze z opcja seamless, niestety nie daje chyba zamierzonego przez Ciebie efektu. To samo tyczy sie drewna, ktore jest megapowtarzalne. Material tektury... hmm chyba warto znalezc lepszy. Oswietlenie nie jest najgorsze, chociaz nie wydobywa glebi tego pomieszczenia. Wszystko jest dosyc plaski i nijakie.

Napisano

dzięki za opinię ndru. Jak juz wspomniałem wcześniej, poważną walkę z materialami dopiero rozpocznę:) może powiesz mi coś więcej na temat światła... co mógłbym z nim zrobić by było lepiej?!

Napisano

Nie no jest coraz lepiej , a przecież o to chodzi ( VIP) . Swojego zdania już nie będę tu pisał bo je znasz i mniej więcej wiesz co poprawić ;] Tylko się nie zniechęć bo wiesz że u mnie jest z tym duży problem .... 3mam kciuki i powodzenia ... WoRkiNg .... wOrKiNg .... ;]

Napisano

Co do wagi drabiny o to mnie się rozchodziło, że trochę masywna jest, a drabina nie jest urządzeniem stacjonarnym.

Jak na tak niską drabinę to jest bardzo mocna (i ciężka zarazem).

 

Bardzo podoba mi się gniazdko i kabel

Nie podobają mi się pudełka. Jeśli to tektura falista - przyjrzyj jej się jeszcze raz.

Cokół w szafie za mały, a właściwie go brak, chyba że tak ma być ale wątpię.

Blat trzeba zniszczyć i pobrudzić.

Okrągły młotek - nowy model

 

Ale to tylko szczegóły.

 

Beton/tynk prawie super, tylko nie dawaj tego samego na podłodze i na ścianie.

 

Wiesz, że jak zmienisz silnik, to materiały do kosza właściwie?

 

PZDR

mkeruj

Napisano

Cześć. Kolejny apdejcik:D

 

Rzeczywiście mkeruj... jak mi powiedziałeś to zauważyłem tą masywną drabinę:) zmieniłem ją na lżejszą wersję...

Co jest nie tak z okrągłym młotkiem?;/

Szafa stoi już na 3cm cokole :D

 

Materiały wymieniłem wszystkie:)

Zastanawiam się czy nie powinienem usunąć panienki z szafy... motocykl usunąłem ponieważ zbyt mocno kontrastował z otoczeniem...

Nie udało mi się jeszcze zdobyć v ray'a więc renderuję w tym co mam:)

 

Pierwszy render:

*mental ray (z lekko żółtym światłem area omni)

5f17e67d9a929a2c.jpg

 

Drugi render:

*light tracer (z tak samo lekko żółtym światłem skylight)

(przy następnym renderze w LT zmienię tiling lub UVW map ramy stołu- dziwne cienie na górnej części ramy stołu)

1b560d52fe8ee713.jpg

 

Mi osobiście bardziej odpowiada w tym przypadku light tracer (obraz w nim renderowany jest cieplejszy i posada jakiś klimat). Wy co sądzicie? proszę o kolejne wskazówki co zmieniać by było jeszcze lepiej:)

Napisano

Teraz wygląda to tak jakby za kamerą nie było ściany i było tam ustawione źródło światła. Tekstury są już lepsze, ale jeszcze dużo roboty. Sprzydał by się jakiś bump, albo displace. Dodaj chamfery na krawędziach.

Napisano

Powiem Ci, że z rendera na render coraz lepiej to wygląda. Musisz tylko gdzieniegdzie poprawić mapowanie tekstur, mam na myśli bok szafy, rączkę wiadra, no i jak sam już wspomniałeś, ramę stołu. Ze szczegółów to wydaje mi się, że kabel od lampy jest ciut za gruby i piła za gruba (część tnąca). Może zamiast nowego i ładnego kontaktu zrobisz taki rozwalony, wypadający ze ściany? :D

Napisano

Ja bym obklejił ściane starymi gazetami gdzieniegdzie, wprowadził jakąs gablote i nasyfił czymś na podłodze, jakieś plamy z oleju, płapka na szczury ;), jakaś szmata, butla z gazem, butla z winem ;) i będzie bardziej real.

 

Zdecydowanie nie podoba mi sie perspektywa z której jest zrobiony render, bardzo niewyszukane ujęcie.

Napisano

moze jakies male zblurowane reflect tu i uwdzie? wiem ze tam niektore rzeczy sa pod wplywem rdzy no ale wszedzie sam diffuse jest :/ no i te cienie moglybyc troche przezroczyste ba zawsze sa full czarne

Napisano

Cześć. Dzisiaj miałem dość mało czasu na rzeźbienie więc wykonałem tylko kilka prób/zmian.

 

 

Oto one:

 

1.Bumpy nadałem większości materiałów już wcześniej... problem polegał na tym że przy samym skylighcie render nie czyta bumpów dlatego dodałem jeszcze omni (tracerowski render podoba mi się bardziej a nie ma sensu zapuszczać tracera bez skylighta... takie mam wrażenie). W tym momencie pojawił sie problem (z którym już dziś będę walczył) ostrych jednobarwnych cieni.

 

2.Zastanawiałem się jak rozwiązać problem światła "świecącego z nikąd"... problem rozwiązałem wieszając żarówkę na kablu pod sufitem:)

 

3.Dodałem chamfery na krawędziach ramy stołu. z materiałem ramy będę walczył.

 

4.Wyrwałem gniazdko ze ściany :D

 

5.Zdjąłem kobitkę ponieważ wg mnie psuła efekt... (na końcu zawszę mogę ją jeszcze wrzucić)

 

6.W podłodze zrobiłem właz (może do schronu jakiegoś... sam nie wiem)... jeszcze nie jest skończony (wygląda jak drzwiczki rzucone na ziemię :D)...

 

7.Przesunąłem kamerkę:)

 

Zajmę się dziś... jak już wstanę :D tym o czym pisaliście czyli np. mapowaniem, młoteczkiem, pułapka na szczury :D komentarze mile widziane:)

 

 

 

78492fb1de0768e2.jpg

Napisano

Wytnij dziurę w podłodze i wsuń ten właz, bo się potknąć można :P Brakuje mi jeszcze porozsypywanych gwoździ, śrubek, nakrętek, itp. Gdzieś może jakiś łańcuch leżeć, wiesz takie detale.

Napisano

Witam ponownie:D

 

Myślę że nie ma już większego sensu wymieniać co zmieniłem tym razem bo to przecież sami widzicie:)

Jedyne co chciałbym zauważyć to to że znów jest te błąd w postaci nie wyrenderowania włosów miotły ale przy następnym renderze pewnie będzie już dobrze:)

 

Zmienię jeszcze to co zaproponujecie chociaż myślę że mógłbym już skończyć tą scenę (w zakresie modelingu oczywiście) i zająć się renderem (to będzie dla mnie ciężka misja... liczę na waszą pomoc) :(

 

Komentujcie:)

 

60b9676ee14f97a9.jpg

Napisano

najbardziej podobają mi się puszki.

 

butelki nie są przypadkiem za wielkie?

to coś po lewej na ziemi wygląda jakby lewitowało. no i widać, że za kratką wentylacyjną nie ma otworu :)

 

PS. sądząc po włazie to to jest chyba austriacki warsztat ;)

Napisano

ok, jest lepiej. trochę obiektów ciekawszych się pojawiło, bardziej zróżnicowane tekstury... ale to jest nudne. no autentycznie, nie widzę tu nic porywającego. żeby chociaż coś przyciągnięło mój wzrok. tymczasem wszystko jest idealnie szare, poza puszkami. połowa sceny jest totalnie ciemna, a jednak światło nie wydobywa z tej ciemności żadnego interesującego miejsca. "Narzędzia leżą." - tym stwierdzeniem można opisać całą treść pracy. nie wiadomo, co za człowiek tu pracuje (zawód?), dlaczego niczego jeszcze nie zmontował (opuszczony warsztat? ale pali się światło), nie ma nawet ukrytych szczegółów lub sugestii (pentagram ułożony z gwoździ i ręka wystająca z szafy :| ...)

wiesz, nie marudziłbym, gdyby ta praca wyróżniała się kozackim modellingiem, mega światłem i spójnym stylem teksturowania. na szczęście render można ratować w inny sposób, choćby próbując ZACIEKAWIĆ widza. rzecz jest do obejrzenia w 3 sekundy i Zamknij kartę, mam nadzieję, że coś na to poradzisz

Napisano

Dzięki za komentarze.

 

Rzeczywiście zapomniałem zmierzć te butelki... zaraz się za to zabiorę:)

 

To coś po lewej to szmata leżąca na puszce (takiej jak te z prawej strony);/ na serio źle wygląda?!;/ podniosę to troszku żeby puszka lekko wystawała albo cuś:)

 

Co do kraty (wentylacja) to nie może "być widać" a najwyżej tak wyglądać gdyż w rzeczywistości wyciąłem dziurę w ścianie:) (sprubuję coś z tą mapą zrobić żeby inaczej ten materiał wyglądał:)

f01d47205e2aaa2b.jpg

 

Dlaczego austriacki??

 

Moudy, masz rację:) sprubuję coś z tym zrobić:)

Napisano

Troche lepiej, ale gwoździe nie maja cienia (ja bym je bardziej rozrzucił). Zrobiłbym jednak jakieś lepsze dojście do stołu, bo teraz to jest zagracone ;). Dodaj troche żółtego koloru do światła.

Napisano

no skoro wyciąłeś dziurę to zwracam honor :)

 

a czemu austriacki? "73-letni elektryk Josef Fritzl z Amstetten w Austrii więził w piwnicy swego domu"... itd. Musiałeś słyszeć ;p

Napisano

Cześć.

 

Tak się rozpędziłem trochę i wyszło z tego coś całkiem innego niż miało wyjść na początku:) ale myślę że to nie jest zjawisko negatywne, tym bardziej że to dopiero początki:)

 

Francez, rzeczywiście gwozdzie nie mają cienia ale co ja mogę?! jest na to jakis sposób?!

 

Poczytałem troszkę o elektryku, pomyślałem jeszcze nad tym co powiedział Moudy i wyszło to co wyszło:)

 

Czekam na Wasze opinie:)

 

PS. Drewno narzędzi zmienię na to które było wcześniej bo to mi się nie podoba za bardzo (zbyt duży konstrast z otoczeniem)...

I jeszcze jedno... znów nie ma włosów przy miotle... ustawienia są identyczne jak na początku (gdy włosy jeszcze były) powinno być ok. zrobię jeszcze jeden render bo może to zbieg okoliczności. Może ktoś z Was spotkał się już z czymś takim że jest liczony cień a włosów i tak nie ma?!;/

 

6b61f1e0b4ba8629.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności