Skocz do zawartości

Liście - Jak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Siedze i kombinuje jak najlepiej stworzyc w miare realistyczny szader lisci w V rayu pod Maxa 9.0. Nie szukam gotowego rozwiazania, raczej generalnej metody metody

 

czy SSC dało by rade ?

 

Wiec jak ktos ma jakis pomysł to bede wdzieczny za kazda rade.

 

Jak skonczy sie renderowac to dozuce to co do tej pory osiagnołem

 

Sahe

Edytowane przez Sahe
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

vray mat z texturą liścia w difuse odbicia jakieś 10 15 w skali szarości glosy 0,82 tak mniej więcej przezroczystość lekką nadaj ze zmniejszonym glosy by była bardziej matowa mozesz dodać bumpa jak chcesz to tyle pisałem bez maxa więc sorki za nie fachowe nazwy

Napisano

SSS to nie potrzebny "wydatek" wystarczy transculent i glosines na wierzchnią warstwę to ogólnie reszta zależy od tego co to za liść.

Napisano

mrkrzysiek - dzieki wlasnie testuje takie ustawienia

La R - miales racje SSS to zbedy wydatek czas razy 500%

 

test na jednym drzewwie [ onyx ]

 

139lw6.jpg

Napisano

dalszy ciag testow

 

141nm3.jpg

 

lepiej niz bylo ale ciagle nie to :[

 

ustawienia

 

setings01it2.jpg

 

wszekie rady dalej mile widziane

 

Prawdopodobnie powstawiam wiecej krzaków dla leprzego wyczucia, no hyba ze mnie szlag trafi z czekaniem

 

 

Sahe

Napisano (edytowane)

Całkiem fajnie może bardziej matowo dla "takich" liści.

Proponuje również spróbować z materiałem double sided - daje kontrolę nad obiema stronami płaszczyzny, a jak wiadomo liście często od spodu są inne ( mówimy oczywiście o o dokładniejszym odwzorowaniu ), dodatkowo masz tam również parametr odpowiadający za przenikanie się materiałów ( kolorów ) pod wpływem światła - transculency.

 

edit: Jako maskę w slocie opacity postaraj się stosować mapy 2bitowe ( o ile się nie mylę to tylko z tiffem da radę ) z wyłączonym filtrowaniem powinno trochę przyśpieszyć :).

Edytowane przez La R
Napisano

La R - dzieki sprawdze i wrzuce wyniki

 

Sahe

Napisano (edytowane)

poklikalem pogmeralem i taki efekt otrzymalem

 

142rp4.jpg

 

Edit: ustawienia

matset01gw1.jpg

 

 

powoli [1h 20 min] zblizam sie do celu

 

Sahe

Edytowane przez Sahe
Napisano

fajny temat, obserwuje i ucze sie razem z toba:) dajesz dalej, nie mam rad bo sam staram sie to opanowac

ew. moglbys podzielic sie mapa disp. trawy:)

Napisano (edytowane)

Po nocnych wlakah powaracam

 

Efekt z materiałem double sided - dzieki za rade La R

 

143np6.jpg

 

ustawienia

 

matset02jq2.jpg

 

polshai - niema sprawy

 

Diffuse http://rapidshare.com/files/123750243/Grass_03.jpg.html

Displace http://rapidshare.com/files/123751571/Grass_03_disp.jpg.html

 

W double sided jest potencjal ale musze to rozpracowac Wiec jak ktos ma jakies rady to bede wdzieczny

 

Sahe

Edytowane przez Sahe
Napisano

Całkiem teges:) Myślę ze przy tym materiale możesz odpuścić przeźroczystość zaoszczędzisz trochę mocy,a w zamian za to back material troche rozjaśnić i w ogóle wywalić dla niego odbicia i puścić transulency na okolo 50%.

Napisano

mozesz tez zrobic multimaterial dla lisci. Powiedzmy ze z 4 submaterialami. W kazdym leciutko zmieniony kolor liscia (np za pomoca color correct, zeby nie mnozyc bitmap). Bo teraz bardzo jednolicie te liscie wygladaja.

 

powodzenia :)

Napisano

i do tego co mirach powiedział, jak użyjesz modyfikatora "MaterialByElement" to oszczedzisz sobie czasu na klikanie i ustawianie jaki material ma byc na którym liściu.

Napisano

mirach Loki dzieki za rady pzretestuje i wrzuce co mi z tego wyszlo.

 

Sahe

Napisano

Testow ciag dalszy, tym razem ni to liscie ni to igy

 

cypress leyland albo jak kto woli bardzie pospolice tuja.

sam model wymaga lekkiej modyfikacj bo zbytnio pzresiwituje ale jak na poczatek hyba jest Ok

 

166gh1.jpg

 

Krzak poczatkowo z onyxa potem lekko popzrerabiany w 3DSie

 

Cel stateczny wysoki Zywoplot

jak ktos ma pomys na generowanie podobnyh krzakow bede wdzieczny za rady

 

Sahe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności