Napisano 18 Czerwiec 200816 l Witam Siedze i kombinuje jak najlepiej stworzyc w miare realistyczny szader lisci w V rayu pod Maxa 9.0. Nie szukam gotowego rozwiazania, raczej generalnej metody metody czy SSC dało by rade ? Wiec jak ktos ma jakis pomysł to bede wdzieczny za kazda rade. Jak skonczy sie renderowac to dozuce to co do tej pory osiagnołem Sahe Edytowane 18 Czerwiec 200816 l przez Sahe
Napisano 18 Czerwiec 200816 l vray mat z texturą liścia w difuse odbicia jakieś 10 15 w skali szarości glosy 0,82 tak mniej więcej przezroczystość lekką nadaj ze zmniejszonym glosy by była bardziej matowa mozesz dodać bumpa jak chcesz to tyle pisałem bez maxa więc sorki za nie fachowe nazwy
Napisano 18 Czerwiec 200816 l SSS to nie potrzebny "wydatek" wystarczy transculent i glosines na wierzchnią warstwę to ogólnie reszta zależy od tego co to za liść.
Napisano 18 Czerwiec 200816 l mrkrzysiek - dzieki wlasnie testuje takie ustawienia La R - miales racje SSS to zbedy wydatek czas razy 500% test na jednym drzewwie [ onyx ]
Napisano 19 Czerwiec 200816 l dalszy ciag testow lepiej niz bylo ale ciagle nie to :[ ustawienia wszekie rady dalej mile widziane Prawdopodobnie powstawiam wiecej krzaków dla leprzego wyczucia, no hyba ze mnie szlag trafi z czekaniem Sahe
Napisano 19 Czerwiec 200816 l Całkiem fajnie może bardziej matowo dla "takich" liści. Proponuje również spróbować z materiałem double sided - daje kontrolę nad obiema stronami płaszczyzny, a jak wiadomo liście często od spodu są inne ( mówimy oczywiście o o dokładniejszym odwzorowaniu ), dodatkowo masz tam również parametr odpowiadający za przenikanie się materiałów ( kolorów ) pod wpływem światła - transculency. edit: Jako maskę w slocie opacity postaraj się stosować mapy 2bitowe ( o ile się nie mylę to tylko z tiffem da radę ) z wyłączonym filtrowaniem powinno trochę przyśpieszyć :). Edytowane 19 Czerwiec 200816 l przez La R
Napisano 19 Czerwiec 200816 l poklikalem pogmeralem i taki efekt otrzymalem Edit: ustawienia powoli [1h 20 min] zblizam sie do celu Sahe Edytowane 20 Czerwiec 200816 l przez Sahe
Napisano 19 Czerwiec 200816 l fajny temat, obserwuje i ucze sie razem z toba:) dajesz dalej, nie mam rad bo sam staram sie to opanowac ew. moglbys podzielic sie mapa disp. trawy:)
Napisano 20 Czerwiec 200816 l Po nocnych wlakah powaracam Efekt z materiałem double sided - dzieki za rade La R ustawienia polshai - niema sprawy Diffuse http://rapidshare.com/files/123750243/Grass_03.jpg.html Displace http://rapidshare.com/files/123751571/Grass_03_disp.jpg.html W double sided jest potencjal ale musze to rozpracowac Wiec jak ktos ma jakies rady to bede wdzieczny Sahe Edytowane 20 Czerwiec 200816 l przez Sahe
Napisano 20 Czerwiec 200816 l Całkiem teges:) Myślę ze przy tym materiale możesz odpuścić przeźroczystość zaoszczędzisz trochę mocy,a w zamian za to back material troche rozjaśnić i w ogóle wywalić dla niego odbicia i puścić transulency na okolo 50%.
Napisano 20 Czerwiec 200816 l mozesz tez zrobic multimaterial dla lisci. Powiedzmy ze z 4 submaterialami. W kazdym leciutko zmieniony kolor liscia (np za pomoca color correct, zeby nie mnozyc bitmap). Bo teraz bardzo jednolicie te liscie wygladaja. powodzenia :)
Napisano 20 Czerwiec 200816 l i do tego co mirach powiedział, jak użyjesz modyfikatora "MaterialByElement" to oszczedzisz sobie czasu na klikanie i ustawianie jaki material ma byc na którym liściu.
Napisano 20 Czerwiec 200816 l mirach Loki dzieki za rady pzretestuje i wrzuce co mi z tego wyszlo. Sahe
Napisano 27 Czerwiec 200816 l Testow ciag dalszy, tym razem ni to liscie ni to igy cypress leyland albo jak kto woli bardzie pospolice tuja. sam model wymaga lekkiej modyfikacj bo zbytnio pzresiwituje ale jak na poczatek hyba jest Ok Krzak poczatkowo z onyxa potem lekko popzrerabiany w 3DSie Cel stateczny wysoki Zywoplot jak ktos ma pomys na generowanie podobnyh krzakow bede wdzieczny za rady Sahe
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto