Weapon Of Choice Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 (edytowane) Witam wszystkich. Ostatnimi czasy zainspirowany grą Heavenly Sword postanowiłem odpalić zakurzonego Maxa i sprobować jeszcze raz swoich sił. Mam nadzieję, że ogólny sposób wykonania siatki nie jest najgorszy (721 poly). Szczerze to nie wiem czy dobrze zaczynam, tak też wystawiam projekt po zrobieniu ogólnego zarysu. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i krytykę. ps. Wbrew pozorom wszędzie są kwadraty :) siatka: render: referka: Edytowane 22 Czerwiec 2008 przez Weapon Of Choice
ndru Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 Ladne to ostrze, jednak patrzac na to jak sie dobierasz mam wrazenie, ze nie dojdziesz tam gdzie chcesz. Ostrze na moje oko sklada sie z kilku fragmentow, jakby niezaleznych od siebie. Moze sprobuj podzielic model na kilka fragmentow, a potem spasuj je do siebie. Powodzenia
Ex3 Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 Z takiej siatki to Ci będzie bardzo ciężko zrobić ten miecz. Po pierwsze ostrze. U Ciebie ma kilka mm grubości i w ogóle się nie zwęża. Po drugie rękojeść Coś mi się zdaje że jest okrągła a u Ciebie jest płaska jak cała reszta. Jedziesz dalej i zobaczymy co z tego wyciśniesz.
Weapon Of Choice Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 Ladne to ostrze, jednak patrzac na to jak sie dobierasz mam wrazenie, ze nie dojdziesz tam gdzie chcesz. Ostrze na moje oko sklada sie z kilku fragmentow, jakby niezaleznych od siebie. Moze sprobuj podzielic model na kilka fragmentow, a potem spasuj je do siebie. Powodzenia Wydzielę trudne fragmenty. Hm... a mam pytanie od razu. Czy najlepiej modelować obiekty takie jak ten w jednej bryle dobrze przewidując wszystko przy projektowaniu siatki czy lepiej dzieli elementy i później attach? Z takiej siatki to Ci będzie bardzo ciężko zrobić ten miecz. Po pierwsze ostrze. U Ciebie ma kilka mm grubości i w ogóle się nie zwęża. Po drugie rękojeść Coś mi się zdaje że jest okrągła a u Ciebie jest płaska jak cała reszta. Jedziesz dalej i zobaczymy co z tego wyciśniesz. Na moje oko ostrze dochodzi do co najmniej dwóch cm patrząc na ten obrazek: http://farm2.static.flickr.com/1184/1366817993_1bda8dd24e.jpg ale oczywiście nie wszędzie ma te dwa cm. Na razie zrobiłem profil, a teraz zajmę się grubościami.
ndru Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 Wydaje mi sie, ze robienie ostrza od razu w lowpoly moze byc nieco uciazliwe. Ja na twoim miejscu najpierw obrysowalbym je splineami i ustalil grubosci, wybrzuszenia etc. etc. Potem mozesz bazowac na takim modelu i uzyc lowpoly.
Weapon Of Choice Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 Wydaje mi sie, ze robienie ostrza od razu w lowpoly moze byc nieco uciazliwe. Ja na twoim miejscu najpierw obrysowalbym je splineami i ustalil grubosci, wybrzuszenia etc. etc. Potem mozesz bazowac na takim modelu i uzyc lowpoly. Jak mi to nie wyjdzie to tak zrobię. W tym momencie zrobiłem Mirror -> Instance i będę tak próbował załatwić grubości. Jak nie podołam na żaden sposób to może baterię wymodeluje... albo szklankę ;P
Weapon Of Choice Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 Poszedłem za waszymi poradami i zacząłem od nowa. Faktycznie będzie prościej modelować elementy oddzielnie. Nie przemyślałem tego wcześniej.
Innos Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 O od razu lepiej! Teraz nie spieprz rękojeści bo to będzie cholernie trudna robota :)
Kimmi Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Ja bym się na początek zajął samym ostrzem, a potem dopiero robiłbym rękojeść itp.
KRUQ Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 jeżeli to ma być lowpoli i chcesz sie zmieścić w 1000 trujkontów to proponuje inaczej zaprojektować siatkę, zaokrąglać tam gdzie widać krawędzie tam gdzie ich niewidać texturką ładniej zaokrąglisz
Weapon Of Choice Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 Oczyściłem siatkę. Nie wiem za bardzo jak najlepiej byłoby połączyć elementy które zrobiłem. Bridge czy attach i weld? Bridge da mi opcję wymodelowania żłobień pomiędzy elementami, przy weldzie będę musiał załatać to teksturą i ew. displacementem. Co radzicie? jeżeli to ma być lowpoli i chcesz sie zmieścić w 1000 trujkontów to proponuje inaczej zaprojektować siatkę, zaokrąglać tam gdzie widać krawędzie tam gdzie ich niewidać texturką ładniej zaokrąglisz Jak widzisz troszkę pozamiatałem ;)
sand Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 kiepsko to widze. ale próbuj. moze sie uda :)
Weapon Of Choice Napisano 7 Lipiec 2008 Autor Napisano 7 Lipiec 2008 W końcu zdobyłem troszkę czasu na model miecza. Dużo nauczyłem się przy tej pracy. Szczególnie jeżeli chodzi o topologię poly. Chociaż jeszcze jestem na ciężkim etapie. Miecz w oryginale jest z drugiej strony inny tak też będzie w modelu niedługo. Na razie przygotowałem bryłę. Poly count: 543 - co postaram się zmniejszyć jeszcze - docelowo chcę się wyrobić w 1000. W siatce znajduje się 6 triglesów, którę usunę :)
Ex3 Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Jeśli to ma być game_art to trójkąty mogą zostać (chyba że będziesz z tego sculptował) Ogólnie rzecz biorąc jest o niebo lepiej niż na początku ale jeszcze daleka droga :) Jedziesz dalej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się