Weapon Of Choice Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 (edited) Witam wszystkich. Ostatnimi czasy zainspirowany grą Heavenly Sword postanowiłem odpalić zakurzonego Maxa i sprobować jeszcze raz swoich sił. Mam nadzieję, że ogólny sposób wykonania siatki nie jest najgorszy (721 poly). Szczerze to nie wiem czy dobrze zaczynam, tak też wystawiam projekt po zrobieniu ogólnego zarysu. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i krytykę. ps. Wbrew pozorom wszędzie są kwadraty :) siatka: render: referka: Edited June 22, 2008 by Weapon Of Choice Link to comment Share on other sites More sharing options...
ndru Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Ladne to ostrze, jednak patrzac na to jak sie dobierasz mam wrazenie, ze nie dojdziesz tam gdzie chcesz. Ostrze na moje oko sklada sie z kilku fragmentow, jakby niezaleznych od siebie. Moze sprobuj podzielic model na kilka fragmentow, a potem spasuj je do siebie. Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ex3 Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Z takiej siatki to Ci będzie bardzo ciężko zrobić ten miecz. Po pierwsze ostrze. U Ciebie ma kilka mm grubości i w ogóle się nie zwęża. Po drugie rękojeść Coś mi się zdaje że jest okrągła a u Ciebie jest płaska jak cała reszta. Jedziesz dalej i zobaczymy co z tego wyciśniesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weapon Of Choice Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 Ladne to ostrze, jednak patrzac na to jak sie dobierasz mam wrazenie, ze nie dojdziesz tam gdzie chcesz. Ostrze na moje oko sklada sie z kilku fragmentow, jakby niezaleznych od siebie. Moze sprobuj podzielic model na kilka fragmentow, a potem spasuj je do siebie. Powodzenia Wydzielę trudne fragmenty. Hm... a mam pytanie od razu. Czy najlepiej modelować obiekty takie jak ten w jednej bryle dobrze przewidując wszystko przy projektowaniu siatki czy lepiej dzieli elementy i później attach? Z takiej siatki to Ci będzie bardzo ciężko zrobić ten miecz. Po pierwsze ostrze. U Ciebie ma kilka mm grubości i w ogóle się nie zwęża. Po drugie rękojeść Coś mi się zdaje że jest okrągła a u Ciebie jest płaska jak cała reszta. Jedziesz dalej i zobaczymy co z tego wyciśniesz. Na moje oko ostrze dochodzi do co najmniej dwóch cm patrząc na ten obrazek: http://farm2.static.flickr.com/1184/1366817993_1bda8dd24e.jpg ale oczywiście nie wszędzie ma te dwa cm. Na razie zrobiłem profil, a teraz zajmę się grubościami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ndru Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Wydaje mi sie, ze robienie ostrza od razu w lowpoly moze byc nieco uciazliwe. Ja na twoim miejscu najpierw obrysowalbym je splineami i ustalil grubosci, wybrzuszenia etc. etc. Potem mozesz bazowac na takim modelu i uzyc lowpoly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weapon Of Choice Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 Wydaje mi sie, ze robienie ostrza od razu w lowpoly moze byc nieco uciazliwe. Ja na twoim miejscu najpierw obrysowalbym je splineami i ustalil grubosci, wybrzuszenia etc. etc. Potem mozesz bazowac na takim modelu i uzyc lowpoly. Jak mi to nie wyjdzie to tak zrobię. W tym momencie zrobiłem Mirror -> Instance i będę tak próbował załatwić grubości. Jak nie podołam na żaden sposób to może baterię wymodeluje... albo szklankę ;P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weapon Of Choice Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 Poszedłem za waszymi poradami i zacząłem od nowa. Faktycznie będzie prościej modelować elementy oddzielnie. Nie przemyślałem tego wcześniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innos Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 O od razu lepiej! Teraz nie spieprz rękojeści bo to będzie cholernie trudna robota :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Ja bym się na początek zajął samym ostrzem, a potem dopiero robiłbym rękojeść itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRUQ Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 jeżeli to ma być lowpoli i chcesz sie zmieścić w 1000 trujkontów to proponuje inaczej zaprojektować siatkę, zaokrąglać tam gdzie widać krawędzie tam gdzie ich niewidać texturką ładniej zaokrąglisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weapon Of Choice Posted June 23, 2008 Author Share Posted June 23, 2008 Oczyściłem siatkę. Nie wiem za bardzo jak najlepiej byłoby połączyć elementy które zrobiłem. Bridge czy attach i weld? Bridge da mi opcję wymodelowania żłobień pomiędzy elementami, przy weldzie będę musiał załatać to teksturą i ew. displacementem. Co radzicie? jeżeli to ma być lowpoli i chcesz sie zmieścić w 1000 trujkontów to proponuje inaczej zaprojektować siatkę, zaokrąglać tam gdzie widać krawędzie tam gdzie ich niewidać texturką ładniej zaokrąglisz Jak widzisz troszkę pozamiatałem ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sand Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 kiepsko to widze. ale próbuj. moze sie uda :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weapon Of Choice Posted July 7, 2008 Author Share Posted July 7, 2008 W końcu zdobyłem troszkę czasu na model miecza. Dużo nauczyłem się przy tej pracy. Szczególnie jeżeli chodzi o topologię poly. Chociaż jeszcze jestem na ciężkim etapie. Miecz w oryginale jest z drugiej strony inny tak też będzie w modelu niedługo. Na razie przygotowałem bryłę. Poly count: 543 - co postaram się zmniejszyć jeszcze - docelowo chcę się wyrobić w 1000. W siatce znajduje się 6 triglesów, którę usunę :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ex3 Posted July 8, 2008 Share Posted July 8, 2008 Jeśli to ma być game_art to trójkąty mogą zostać (chyba że będziesz z tego sculptował) Ogólnie rzecz biorąc jest o niebo lepiej niż na początku ale jeszcze daleka droga :) Jedziesz dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now