Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich.

 

Ostatnimi czasy zainspirowany grą Heavenly Sword postanowiłem odpalić zakurzonego Maxa i sprobować jeszcze raz swoich sił. Mam nadzieję, że ogólny sposób wykonania siatki nie jest najgorszy (721 poly). Szczerze to nie wiem czy dobrze zaczynam, tak też wystawiam projekt po zrobieniu ogólnego zarysu. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i krytykę.

 

ps.

Wbrew pozorom wszędzie są kwadraty :)

 

siatka:

sword01ot6.jpg

 

 

render:

render01ue1.jpg

 

referka:

swordqm5.jpg

Edytowane przez Weapon Of Choice

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ladne to ostrze, jednak patrzac na to jak sie dobierasz mam wrazenie, ze nie dojdziesz tam gdzie chcesz. Ostrze na moje oko sklada sie z kilku fragmentow, jakby niezaleznych od siebie. Moze sprobuj podzielic model na kilka fragmentow, a potem spasuj je do siebie. Powodzenia

Napisano

Z takiej siatki to Ci będzie bardzo ciężko zrobić ten miecz.

Po pierwsze ostrze.

U Ciebie ma kilka mm grubości i w ogóle się nie zwęża.

Po drugie rękojeść

Coś mi się zdaje że jest okrągła a u Ciebie jest płaska jak cała reszta.

Jedziesz dalej i zobaczymy co z tego wyciśniesz.

Napisano
  • Autor
Ladne to ostrze, jednak patrzac na to jak sie dobierasz mam wrazenie, ze nie dojdziesz tam gdzie chcesz. Ostrze na moje oko sklada sie z kilku fragmentow, jakby niezaleznych od siebie. Moze sprobuj podzielic model na kilka fragmentow, a potem spasuj je do siebie. Powodzenia

 

Wydzielę trudne fragmenty. Hm... a mam pytanie od razu. Czy najlepiej modelować obiekty takie jak ten w jednej bryle dobrze przewidując wszystko przy projektowaniu siatki czy lepiej dzieli elementy i później attach?

 

Z takiej siatki to Ci będzie bardzo ciężko zrobić ten miecz.

Po pierwsze ostrze.

U Ciebie ma kilka mm grubości i w ogóle się nie zwęża.

Po drugie rękojeść

Coś mi się zdaje że jest okrągła a u Ciebie jest płaska jak cała reszta.

Jedziesz dalej i zobaczymy co z tego wyciśniesz.

 

Na moje oko ostrze dochodzi do co najmniej dwóch cm patrząc na ten obrazek: http://farm2.static.flickr.com/1184/1366817993_1bda8dd24e.jpg

ale oczywiście nie wszędzie ma te dwa cm. Na razie zrobiłem profil, a teraz zajmę się grubościami.

Napisano

Wydaje mi sie, ze robienie ostrza od razu w lowpoly moze byc nieco uciazliwe. Ja na twoim miejscu najpierw obrysowalbym je splineami i ustalil grubosci, wybrzuszenia etc. etc. Potem mozesz bazowac na takim modelu i uzyc lowpoly.

Napisano
  • Autor
Wydaje mi sie, ze robienie ostrza od razu w lowpoly moze byc nieco uciazliwe. Ja na twoim miejscu najpierw obrysowalbym je splineami i ustalil grubosci, wybrzuszenia etc. etc. Potem mozesz bazowac na takim modelu i uzyc lowpoly.

 

Jak mi to nie wyjdzie to tak zrobię. W tym momencie zrobiłem Mirror -> Instance i będę tak próbował załatwić grubości. Jak nie podołam na żaden sposób to może baterię wymodeluje... albo szklankę ;P

Napisano
  • Autor

Poszedłem za waszymi poradami i zacząłem od nowa. Faktycznie będzie prościej modelować elementy oddzielnie. Nie przemyślałem tego wcześniej.

 

sword02mf1.jpg

Napisano

O od razu lepiej! Teraz nie spieprz rękojeści bo to będzie cholernie trudna robota :)

Napisano

Ja bym się na początek zajął samym ostrzem, a potem dopiero robiłbym rękojeść itp.

Napisano

jeżeli to ma być lowpoli i chcesz sie zmieścić w 1000 trujkontów

to proponuje inaczej zaprojektować siatkę, zaokrąglać tam gdzie widać krawędzie tam gdzie ich niewidać texturką ładniej zaokrąglisz

sword02mf133ue6.th.jpg

Napisano
  • Autor

Oczyściłem siatkę. Nie wiem za bardzo jak najlepiej byłoby połączyć elementy które zrobiłem. Bridge czy attach i weld? Bridge da mi opcję wymodelowania żłobień pomiędzy elementami, przy weldzie będę musiał załatać to teksturą i ew. displacementem. Co radzicie?

 

sword02sz1.jpg

 

jeżeli to ma być lowpoli i chcesz sie zmieścić w 1000 trujkontów

to proponuje inaczej zaprojektować siatkę, zaokrąglać tam gdzie widać krawędzie tam gdzie ich niewidać texturką ładniej zaokrąglisz

Jak widzisz troszkę pozamiatałem ;)

Napisano
  • Autor

W końcu zdobyłem troszkę czasu na model miecza. Dużo nauczyłem się przy tej pracy. Szczególnie jeżeli chodzi o topologię poly. Chociaż jeszcze jestem na ciężkim etapie. Miecz w oryginale jest z drugiej strony inny tak też będzie w modelu niedługo. Na razie przygotowałem bryłę. Poly count: 543 - co postaram się zmniejszyć jeszcze - docelowo chcę się wyrobić w 1000. W siatce znajduje się 6 triglesów, którę usunę :)

 

sword03dy7.jpg

Napisano

Jeśli to ma być game_art to trójkąty mogą zostać (chyba że będziesz z tego sculptował)

Ogólnie rzecz biorąc jest o niebo lepiej niż na początku ale jeszcze daleka droga :)

Jedziesz dalej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności