Skocz do zawartości

Sceny 3D: Nauka Oświetlenia, Wiz i innych takich tam.


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

No, zamiast zapychać temat z renderami testowymi, zapcham swój temat. Pora wziąć się do roboty, całe 2 miesiące czekają, by je wykorzystać. Więc, do dzieła.

Na początku pokoik, emmm... Testy oświetlenia, głównie takie sceny tu będę demonstrował, bez mebli lub z małą ilością. Możę niektóre wyewoluują w jakiegoś porządnego interiora, ale to wyjdzie z czasem.

coxn4.jpg

http://img410.imageshack.us/img410/3989/coxn4.jpg

 

Powiedźcie co źle, co dodać lub ująć.

Edytowane przez _Arti_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ja bym zaczął od teorii bo tak to będziesz testował ustawienie które nie będą miały wpływu na to co robisz albo będzie on negatywny.

 

W czym to smażysz? Vray? MR?

 

To mental ray, teorię znam, gorzej z praktyką, dlatego teraz się za nią wziąłem.

 

takie testy to były jazzy w '84 :P

 

xD

 

Ok, narzekacie to macie ( rymuje xD ):

pokokvisionul8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proporcje leżą :/

 

Ii to łóżeczko zrobione z bardzo ciekawego kawałka drewna...

 

To mnie wkurza, mówią, że dzwon dzwoni, ale nie mówią gdzie :/ Zachowajcie te podchody dla siebie.

 

testy modelowania tez beda?...

 

W sumie to wszystkiego...

 

pokokvisionqr8.jpg

 

Dalszy progress, ludzie, ja to kreskówkę widzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź miarkę do ręki, pochodź po domu i zmierz, na jakiej wysokości jest parapet, a na jakiej materac łóżka i jakiej szerokości jest okno.

Po co w ogóle odwalać taką manianę, a jak ktoś cię nakierowuje na problem, to masz pretensję, że w ogóle się odzywaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łóżko minimalnie dłuższe od parapetu i położone od niego niżej? Parapet wystaje ze ściany, okna są z nią na równo - tak nigdzie nie ma. To po prawej to stolik, komoda, szafa? Sic! To nawet ja, który nie mam żadnego doświadczenia w wizkach, widzę błędy w proporcjach!

 

A jeśli mamy "zachować te podchody dla siebie" to po grzyba dajesz to na forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie będę pisał że to za duże to za małe. Ustaw sobie jednostki na cm (jak nie masz). Przecież od razu jak modelujesz to widać że wielkości nie odpowiadają tym z rzeczywistości.

 

Zawsze by to pomogło, w końcu trudno dostrzec własne błędy.

 

Weź miarkę do ręki, pochodź po domu i zmierz, na jakiej wysokości jest parapet, a na jakiej materac łóżka i jakiej szerokości jest okno.

Po co w ogóle odwalać taką manianę, a jak ktoś cię nakierowuje na problem, to masz pretensję, że w ogóle się odzywaliśmy.

 

Łóżko minimalnie dłuższe od parapetu i położone od niego niżej? Parapet wystaje ze ściany, okna są z nią na równo - tak nigdzie nie ma. To po prawej to stolik, komoda, szafa? Sic! To nawet ja, który nie mam żadnego doświadczenia w wizkach, widzę błędy w proporcjach!

 

A jeśli mamy "zachować te podchody dla siebie" to po grzyba dajesz to na forum?

 

Bo głównie miałem na myśli na początek nauczyć się dobrze ustawiać światło, wiem, że z texturami efekt będzie inny, bo fotony zmienią kolory, ale co po proporcjach jak scena wygląda jak wyjęta z muminków?

 

Ale przepraszam, wiem, że chcecie pomóc, a ja taki głupi, nie doceniam tego i się bulwersuje bo nie komentujecie tego co trzeba ;]

 

Dalej, według mnie łóżko jest w porządku, parapet poprawiłem no i tą szafkę-komodę-biórko-h*j-wie-co-jeszcze.

 

coxn7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to się nazywa dobre podejście :) Ja bym na Twoim miejscu zmienił kadr, tak by widać było trochę widoku zza okna. Wtedy będziesz mógł też popróbować z ustawianiem tła.

 

A jeszcze z ciekawości spytam, to zielone na parapetach to kaktusy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma takiego wklęśnięcia pod nosem.

 

Jeśli tą vizę robisz na poważnie, to myśl racjonalnie.

Nie wiem czy chciałbyś tak spać pod oknem. A nawet jeśli już się uprzesz, to gdzie kaloryfer? Parapet bezpośrednio nad łóżkiem? Gdzie szuflada w biurku? Czy da radę przy nim usiąść normalnie zbudowany człowiek z nogami we właściwym miejscu?

 

Mimo, że zmapowałeś szczyty łóżka, na bokach słoje wciąż "zakręcają" razem z krawędziami.

Podłoga strasznie nowa i równa.

 

Wrzuć jakiś gadżet.

 

Prosta sprawa: Wstawiasz coś do sceny - dopracuj to. Pokazuj wtedy, jak już nie wiesz co możesz poprawić. Zwymiaruj to sobie, przemyśl, popraw i dopiero licz na konstruktywną krytykę.

 

PZDR

mkeruj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma takiego wklęśnięcia pod nosem.

 

Jeśli tą vizę robisz na poważnie, to myśl racjonalnie.

Nie wiem czy chciałbyś tak spać pod oknem. A nawet jeśli już się uprzesz, to gdzie kaloryfer? Parapet bezpośrednio nad łóżkiem? Gdzie szuflada w biurku? Czy da radę przy nim usiąść normalnie zbudowany człowiek z nogami we właściwym miejscu?

 

Mimo, że zmapowałeś szczyty łóżka, na bokach słoje wciąż "zakręcają" razem z krawędziami.

Podłoga strasznie nowa i równa.

 

Wrzuć jakiś gadżet.

 

Prosta sprawa: Wstawiasz coś do sceny - dopracuj to. Pokazuj wtedy, jak już nie wiesz co możesz poprawić. Zwymiaruj to sobie, przemyśl, popraw i dopiero licz na konstruktywną krytykę.

 

PZDR

mkeruj

 

Masz rację. Pokoje mi jakoś nie wychodzą, wezmę się za jakąś schludną łazieneczkę, może będzie fajniej.

 

jesli to nie jest baza pob zbrusha to moglobybyc w paru miejscach troche mniej gesto

 

Rzeczywiście, ale to by było istotne jak by szło do gry, ale do sceny to nie ma takiego dużego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś szybko się poddajesz. Zamiast marudzić to bierz się do roboty, bo bez iluśtam dupogodzin przy kompie efektów nie będzie. Samo się nie zrobi, na szczęście! Nie rezygnuj, dłub i efekty kiedyś się pojawią.

 

pzdr, Neiraa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorszy artefakt masz w rogu nad łóżkiem

 

Okno do poprawki.

Kaloryfer musi mieć dwie rurki, cieńsze zresztą.

 

PZDR

mkeruj

 

Edit:

 

Się na mentalu nie wyznaję więc nie doradzę.

Edytowane przez mkeruj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oł men, ale to światło jest jakieś żółte, a za oknem słoneczna pogoda = błękitne niebo. ty weź FOTĘ, ale taką profesjonalną nie z komórki i odwzorowuj dotąd, aż kolor cieni i odbicia na materiałach będą lepsze niż w realu. bo tutaj podświadomie upraszczasz scenę, a shader drewna to możesz wziąć z neta. znajdź fotę, na której leżą poduszki z błyszczącego materiału, są trzy rodzaje firanek o różnej grubości i mieszane oświetlenie, dzienne + lampy. z tej powyższej dużo nie wyciągniesz, takie rzeczy to się w blenderze robiło 6 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorszy artefakt masz w rogu nad łóżkiem

 

Okno do poprawki.

Kaloryfer musi mieć dwie rurki, cieńsze zresztą.

 

PZDR

mkeruj

 

To jak się pozbyć tych artefaktów, bo Larę Croft nie chce mi się dzwonić by je zabrała xD

 

 

 

hmmm chyba to tlo jest na plane ktory przyjmuje na siebie cieniowanie dzieki czemu wyglada nadal sztucznie wez daj mu jakis self ilumination w vray to nawet mozesz uzyc ten swiecacy material ktorego nazwy jak zwykle nie pamietam :P

 

Smażę to w mental'u, ale w nim również jest taka opcja, an 3D total jest tutek, muszę zajrzeć. Emm.. Outpout?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie juz pisac tego co bylo napisane wiec poszukaj w dziale tutoriale 3d na tym forum tutko autorstwa SWRSC tam pokazywal jak zrobic swiecenie outputem. A i jak masz maxa 2008 badz 2009 to w shaderze ach&design masz cos takiego jak glow i dziala tak samo tylko mniejsza zabawa jest :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jaa...

chodzi mi o to, że robisz wizkę z głowy, zamiast dążyć do odwzorowania zdjęcia. droga donikąd, póki się uczysz.

 

Przeczytałem tego posta i aż mną wstrząsneło.... co ty facet gadasz z tą droga do nikąd i odwzorywaniuz djęć ;/ to własnie odwzorowywanie do nikąt prowadzi bo nic nie robisz tylko kopiujesz, twój mózg wogule się nie rozwija, nic nie designujesz pustka tylko copy past copy past, _arti_ rób swoje projekty i nie kopiuj wizek, co najwyrzej patrz jak wyglądają sukcesywne designy i probój coś z nich wywnioskować i moze u siebie zastosowac.

 

 

Co do twoich prac itp to nie wiem nie przyglądalem się są plastikowe plaskie brak poprawnego oświetlenia. Chcesz zrobic dobrą wizke, daj wszędzie szary material i najpier zrób poprawnie oświetlenie zeby ladnie sie światlo rozchodzilo po pokoju, dopiero wtedy zrób textury i calą reszte a i pamiętaj że dośc sporo podciągasz w postprodukcji więc jak jakis kolor coś Ci nie pasi czegos pamiętaj że w ps etc mozesz to poprawic. I pamiętaj o kolejności Modeling>Texturing>Shading>Lighting>Rendering>Postprodukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem tego posta i aż mną wstrząsneło.... co ty facet gadasz z tą droga do nikąd i odwzorywaniuz djęć ;/ to własnie odwzorowywanie do nikąt prowadzi bo nic nie robisz tylko kopiujesz, twój mózg wogule się nie rozwija, nic nie designujesz pustka tylko copy past copy past, _arti_ rób swoje projekty i nie kopiuj wizek, co najwyrzej patrz jak wyglądają sukcesywne designy i probój coś z nich wywnioskować i moze u siebie zastosowac.

 

Sorrki ale bzdury piszesz :) powiedz mi w jaki sposob mozna sie nauczyc poprawnego oswietlenia nie patrzac na realne zdjecia i referencje ?

Co z tego ze kopiowanie ? Chyba w tym calym (przynajmnej jezeli chodzi o wizki) trzyde chodzi o to by zblizyc sie jak najbardziej do realistycznego oswietlenia, widzisz krzeslo i wiesz juz jakiego materialu uzyc i jak maja rozkadac sie odbicia, patrzysz na sciane z foty i wiesz jaka barwa dominuje itd, Powiedz mi w jaki sposob mozna sie nauczyc inaczej ? Z glowy, tracac proporcje mebli i nie znajac technicznie wnetrza ?... Lepiej jest otworzyc katalog i zrypac wszystko co do jednego, jezeli wyjdzie identycznie to wtedy bedzie real. Proste :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wiedziec co kopiować. Zeby nauczyć sie anatomii trzeba nią popatrzeć. Z wizkami podobnie. Pozniej jedni dodają cukierków inni nie. Zupelnie nie rozumiem co daje oświetlanie sceny przy użyciu jednego, szarego materiału..skoro nałożysz textury, dodasz reflekty i inne i sie okazuje że trzeba się bawić od nowa. Obserwacja to podstawa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorrki ale bzdury piszesz :) powiedz mi w jaki sposob mozna sie nauczyc poprawnego oswietlenia nie patrzac na realne zdjecia i referencje ?

Co z tego ze kopiowanie ? Chyba w tym calym (przynajmnej jezeli chodzi o wizki) trzyde chodzi o to by zblizyc sie jak najbardziej do realistycznego oswietlenia, widzisz krzeslo i wiesz juz jakiego materialu uzyc i jak maja rozkadac sie odbicia, patrzysz na sciane z foty i wiesz jaka barwa dominuje itd, Powiedz mi w jaki sposob mozna sie nauczyc inaczej ? Z glowy, tracac proporcje mebli i nie znajac technicznie wnetrza ?... Lepiej jest otworzyc katalog i zrypac wszystko co do jednego, jezeli wyjdzie identycznie to wtedy bedzie real. Proste :)

Pozdrawiam.

 

Hey

 

Szczerze muwiąc to wysililem się i przeczytalem calego twojego posta i ciekawi mnie czy ty przeczytaleś też mojego ? :) a szczegulnie kawalek gdzie napisalem żęby :''co najwyrzej patrz jak wyglądają sukcesywne designy i probój coś z nich wywnioskować i moze u siebie zastosowac.'' muwi ci to coś ? w tym kawalku wlaśnie objąłem calą zasade na kopiowaniu i studiowaniu wizek, i nie pisz mi tu o zrypowywaniu bo to az uh strach... viz polega na tworzeniu conceptów i przedstawianiu lepiej bla bla bla a taka rypanka eh.... tak mozna podglądnąc ciekawe disigny zacząc je studiować co jest przyczyną ich sukcesu czy oświetlenie czy architektóra czy shadery a czy poprostu są ciekawe i zdeph fajnie je dotlukl ale bla bla bla....

 

Zbychowaty- Aaa i wlaśnie durzo daje, kiedy masz szary material to on jest bardzo ''flexible'' względem światla (latwo zmienia nasycenie kolorów etc bla bla bla) jak chcesz naprzyklad uzyskać zachód słońca to jest latwiej strzelic 10 testów z szarym materialem przyjrzec się jak to wygląda czego brakuje i jakiego backlighta zastosować jak renderować w 250x250 aa low i czekać po minuta 2 bla bla bla na render, takrze widzisz jak scena się prezentuje pokazuje ci detal mozesz poporawiac bugi + urzyć takiego rendera w post produkcji itp itd bla bla bla. Takrze zwróć uwage ze mozesz mieć zle oświetlony pokój przez co ci materialy będą źle wyglądać i przez co zaczniesz sie wachac, czy oświetlenie zmienic ? czy textura/shader jest zly bla bla bla.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez on sie tutaj nie bawi w projektowanie wnetrz czy tworzeniu konceptow do scen tylko o nauce oswietlania, shaderow i renderingu. Chyba logicznym jest ze jezeli chcesz dobrze nauczyc sie oswietlac to musisz i tak kopiowac jakies sceny z katalogow czy folderow by zrozumiec nawet podstawy architektury nie mowiac juz o swietle czy cieniach. Dlaczego myslisz ze jezeli bedzie kopiowac wizualizacje uczac sie, do niczego nie dojdzie ?

P.S Troszke ciezko sie czytalo twoj post, przydala by sie praca ze slownikem jezyka polskiego najpierw ,albo chec zainstalowania firefoxa ktory sam pokazuje bledy. Mowiac o designie a piszac architektura przez o jest troszke przegieciem ;]

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uh bardzo dlugo możemy nad tym debadować hehe wzasadzie przeczytalem żę on będzie w ''gruncie to wszystko"...(wedlug mnie) sie uczyl ...(tak go przynajmniej zrozumialem z któregoś jego komentarza...) Co do nauki i kopi...jak by mozna bylo kopiować tak i sie ucząc to czemu na maturze nie mozemy porpsotu skopiować juz zdanych prac i zaliczyć?? :D przecierz to tez nauka :) (zaszalalem z tym przykladem LoL) jak chcesz sie nauczysz to masz obserować i analizować dobrze wykonane prace, to ze skopiujesz 100 wizek to nie znaczy ze bedziesz umieć, fakt coś sie podszkolisz ale nie wiesz czy to cie nauczy i czy potem będziesz w stanie sam coś efektywnego stworzyć. Znam ludzi co się uczyli na tutorialach kopiowali toczke w toczke vertexy itp a potem zong menczyli się z prostymi modelami, nie muwie żę jest źle kopiować ale jak kopiować to z rozwagą i wiedzieć jak a nie jechac na max i ah patrze jaką viske sam zrobilem(i malym druczkiem dopisać referke wzialem z tego i tego katalogu bla bla bla)

 

Pozdro :)

 

A i sory za blędy w robocie siedze i zapieprzam z modelingiem :) kiedyś tam poprawie haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie dostrzegasz różnicy pomiędzy "kopiowaniem wizki z tutorialu", a "kopiowaniem zdjęcia". Zdjęcia nie mają na odwrocie podanych parametrów GI, ani materiałów, więc odtwarzając zdjęcie i tak trzeba samemu dojść do pewnych rzeczy, a to akurat jest bardzo kształcące.

 

I nie soraj za błędy, "rz" i "ó" się nie biorą z pośpiechu tylko z niedbalstwa :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to połowa tego co piszesz D4D4L jest niezrozumiała, a druga połowa to podlega dyskusji ;) Przykład z maturą jest całkowicie oderwany od rzeczywistości żeby miał on rację bytu nasz delikwent musiałby zerżnąć każdego werteksa i każde ustawienie z rendera i to jeszcze nie byłoby to co Ty piszesz na dodatek musiałby zżynając nie używać ani trochę swojej inteligencji, a jedynie cieszyć się tym że uzyskał dany efekt - jak na maturze ;) - uważam że nawet zżynając z katalogów oświetlenie itp. musi przecież testować i starać się dojść do danego efektu. Nawet jeżeli zżynałby z gotowej pracy powiedzmy z mojej (której nie mam :P) to zapewne zacząłby testować co które ustawienie daje jakie są efekty gdy wprowadzi zmiany, a co za tym idzie też pozyskiwałby cenna wiedzę. Nawet jeżeli dąży do tworzenia wizek które bedą w całości jego własnymi pomysłami to uważam że dobrym rozwiązaniem jest stopniować sobie naukę i dążyć do celu takimi kroczkami aby zdobywanie doświadczenia nie wiązało się ze zbyt dużymi problemami ;)

 

arev - wyprzedziłeś mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D4D4L.....

Tak krótko, żebyś nie musiał tracić czasu na dłuższe czytanie:

 

Jeśli gość wyrendzi viz na podstawie jakiegokolwiek zdjęcia, i zrobi to tak, że trudno odróżnić, to znaczy że jest mocny.

Odwzorowanie rzeczywistości jest bardzo trudne.

 

nara

 

a i jeszcze jedno. Zdaje się, że twoje portfolio przestało działać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra poddaje się :D wygraliście haha :D ale rzebyście potem nie plakali jak wasze vizki pędą jakieś lepki podrabiać i się szczycić jaki to oni fajny des stworzyli bla bla bla :D :P sami karzecie ściągać :] nic pozdrawiam i miłej nocy rzyczę! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy Ty nie rozumiesz tego ze tu nie chodzi o Nasze wizki tylko o wizualizacje z katalogu (nie rendery) mebli czy innych podobnych rzeczy? Poza tym kazdy sie kiedys uczyl i chyba trzeba miec jakies zaczepne, przeciez nie raz widac ze ludzie kopiuja rozne motywy od dobrych projektantow no i trzeba sie z tym pogodzic. San nie raz uczac sie oswietlac otwieralem katalog ogladalem wnetrze i robilem identycznie jak bylo pokazane, ale nie robilem tego zeby nie wiem zarobic na kims pieniadze czy cos w tym stylko tylko po to by sie uczyc a nie projektowac komus mieszkanie.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności