jajcek Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Cześć, mam problem z renderowaniem sceny w 3ds maxie. Mając takie statystyki http://img48.imageshack.us/img48/2092/statei2.jpg chciałem się zapytać czy to normalne, że na komputerze z 2GB ramu program się wyłącza po wyświetleniu problemu z pamięcią? Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorjan Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 To nie wina pamięci - bo tej akurat jak widać w ostatniej linijce używa tylko 78,5MB Problem tkwi - "jak napisane" z brakiem współpracy materiałów(standardowych) ze światłami(pewnie v-ray) i komatybilnością kamery.(może akurat pod tą wersją maxa) Z jednego raportu ciężko coś więcej stwirdzić zważywszy na liczbę zwieszeń jakie max nam oferuje;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jajcek Posted July 2, 2008 Author Share Posted July 2, 2008 (edited) w takim razie - w jaki sposób znaleźć obiekty na których są standardowe materiały zamiast vray'owych? Bo zawsze używam vray'owych, ale musiałem się chyba pomylić skoro jest taki warning. i o co chodzi z tą kamerą? Camera matrix is not orthonormal and 'Max-compatible ShadeContext' is ON // edit zmniejszyłem trochę liczbę vertex'ów weldem do 45MB i się nie wysypuje, nienormalne... Pozdrawiam. Edited July 2, 2008 by jajcek Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorjan Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 W razie wysypywania się programu można obniżyć poziom pamięci pobieranej podczas renderowania w v-rayu -zakładka settings-v-ray system-dynamic memory limit i max.tree depth będzie wolniej renderowało ale się nie wysypie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_SAN Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 Z tym zmniejszaniem pamieci dynamicznej w vrayu to chyba nie bardzo. Powinno sie chyba zwiekszac zeby vray mogl jej wiecej uzyc. Tak dziala przynajmniej u mnie. 2 GB ramu. Standardowo mialem w vrayu pamiec dynamiczna ustawioną na 400MB czyli jesli dobrze mysle vray tylko tyle ramu moze wykorzystac a jako, ze scena, ktora wymagala wiecej to max sie wysypywal. Zwiekszylem do 1700MB i render poszedl caly bez zajakniecia czyli na moje rozumownie vray mial wiecej pamieci do dypozycji i nie musial korzystac z pliku wymiany. A mpze to byl wynik tego ze mialem za maly plik stronnicowania ustawiony na sztywno i brakowalo vrayowi. W kazdym razie teraz wogole prawie z pliku wymiany nie korzysta, tylko prawie caly ram wypelnia, wiec i z wielkoscia pliku wymiany problemu nie ma ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now