Jump to content

max 2008 + vray 1.5 się wysypuje


jajcek

Recommended Posts

To nie wina pamięci - bo tej akurat jak widać w ostatniej linijce używa tylko 78,5MB

Problem tkwi - "jak napisane" z brakiem współpracy materiałów(standardowych) ze światłami(pewnie v-ray) i komatybilnością kamery.(może akurat pod tą wersją maxa)

Z jednego raportu ciężko coś więcej stwirdzić zważywszy na liczbę zwieszeń jakie max nam oferuje;)

Link to comment
Share on other sites

w takim razie - w jaki sposób znaleźć obiekty na których są standardowe materiały zamiast vray'owych? Bo zawsze używam vray'owych, ale musiałem się chyba pomylić skoro jest taki warning.

 

i o co chodzi z tą kamerą? Camera matrix is not orthonormal and 'Max-compatible ShadeContext' is ON

 

// edit

 

zmniejszyłem trochę liczbę vertex'ów weldem do 45MB i się nie wysypuje, nienormalne...

 

Pozdrawiam.

Edited by jajcek
Link to comment
Share on other sites

W razie wysypywania się programu można obniżyć poziom pamięci pobieranej podczas renderowania

w v-rayu -zakładka settings-v-ray system-dynamic memory limit i max.tree depth

będzie wolniej renderowało ale się nie wysypie

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Z tym zmniejszaniem pamieci dynamicznej w vrayu to chyba nie bardzo. Powinno sie chyba zwiekszac zeby vray mogl jej wiecej uzyc. Tak dziala przynajmniej u mnie. 2 GB ramu. Standardowo mialem w vrayu pamiec dynamiczna ustawioną na 400MB czyli jesli dobrze mysle vray tylko tyle ramu moze wykorzystac a jako, ze scena, ktora wymagala wiecej to max sie wysypywal. Zwiekszylem do 1700MB i render poszedl caly bez zajakniecia czyli na moje rozumownie vray mial wiecej pamieci do dypozycji i nie musial korzystac z pliku wymiany. A mpze to byl wynik tego ze mialem za maly plik stronnicowania ustawiony na sztywno i brakowalo vrayowi. W kazdym razie teraz wogole prawie z pliku wymiany nie korzysta, tylko prawie caly ram wypelnia, wiec i z wielkoscia pliku wymiany problemu nie ma ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy