Skocz do zawartości

sss a kolorowe oświetlenie


Levus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Spotkałem się za takim problemem, pytanie raczej teoretyczne niż konkretne:

 

przy użyciu maxowego shadera sss fastskin (kolor cielisty, czyli czerwony, różowy, pomarańczowy, żółty itp) i puszczeniu niebieskiego światła, kolor niebieski "wcina się" w kolor skóry i mieszając z nim skóra przybiera kolor zielony. Jak uniknąć takiego efektu, jednocześnie zachowując możliwie naturalny kolor skóry i kontroświetlenie w kolorze niebieskim?

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

NIestety MRowskie SSS robią takie psikusy. Choć pewnie fizycznie ma to jakiś sens to praktycznie żadnego....

Chyba trzeba stworzyć kopie światła kolorowego zmienić jej kolor na biały i obiekt sss jako included (jednocześnie excluded z kolorowego)

A zabarwienie światłą fakeujemy za pomocą koloru specularity w ustawieniach shadera SSS

(możesz nadać jeden kolor dla emisji światła kolorowego i koloru specularity łącząc je przez WIre parameters - jeśli byś chciał animować kolor)

_B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się niedawno zastanawiałem nad tym ale nie przy okazji robienia skóry tylko żelowych misiów ;)

Skóra ludzka w rzeczywistości nie przepuszcza tyle światła żeby to aż tak przeszkadzało. Jak to ma być niebieski back light to wpłynie on właściwie tylko na uszy. Jak dasz taki intensywny niebieski to oczywiście np uszy zrobią się zielonkawe ale jak dasz taki mniej intensywny(podciągnięty trochę w stronę białego to już powinno być dobrze.

Używasz ogólnego scatter weight czy sterujesz to mapą? Bo widziałem już przypadki że ludzie ustawiali jakiś tam scatter weight dla całego obiektu i potem szyja na krawędziach przepuszczała światło jak balon albo kawałek pomarańczy. W większości making of'ów ludziska ustawiają to tylko dla uszu i ewentualnie wokół dziurek od nosa wtedy jak nawet wystąpi mieszanie kolorów o można te miejsca szybko w ps'ie poprawić. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

the_fgdf -> no dzięki, dobre, sprawdzę to.

Tomala-> no raczej z mapowaniem scatter weight się zasadzam, tak jak piszesz, uszka, nosek. To co piszesz sens ma, ale właśnie ów problem jest gdy kolor jest mocny, a czasem o taki chodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności