palusik86 Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Witam Wymeczylem model Kota w maya, przed okladaniem go siercia chce dolozyc animacje ruchu, mysle o prostym chodzeniu. Nie zabardzo wiem jak sie za to zabrac, poniewaz model to w zasadzie jeden duzy obiekt z polygonow. nie chce gotowca czy cos ale kilka wskazowek jak i co, moze gdzie poczytac jak to sie robi z kotem :p Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam.
piotrek Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Poszukaj w Sieci tutoriali pod hasłem rigging. Generalnie idea jest taka, że musisz stworzyć tzw. szkielet (w Maya służy do tego polecenie Joint w menu chyba Skeleton), następnie go zriggować, podpiąć do modelu (skinning) i wtedy animować ten szkielet. W dokumentacji Maya chyba też jest prosty tutorial o tym.
Destroyer Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 DT mają tutki o rigowaniu i animowaniu czworonogów nie weim jak z jakością ale powinno wystarczyć :) tutaj nawet bardziej pro klik
palusik86 Napisano 9 Lipiec 2008 Autor Napisano 9 Lipiec 2008 Dzieki za pomoc, znalazlem na DT te tutki i na nich bede bazowal, sa dosc porzadne. Zeby to jescze bylo darmo :p ale temu tez sie da zaradzic :) a tak na marginesie to polecam tutki z DT, widzialem z 10 i sa proste i dobre!
asblaze Napisano 10 Lipiec 2008 Napisano 10 Lipiec 2008 zwróć uwagę tylko na jedną ważną rzecz przy rigowaniu. Kot w przeciwieństwie do człowieka jest stworzeniem czworonożnym (chyba że to kotek humanoidalny ;) ) więc tak na prawdę ma 2 punkty ciężkości: między łopatkami i w biodrach. Rig człowieka we wszystkich tutorialach jakie widziałem ma tylko w biodrach wiec jeśli chcesz ułatwić sobie animacje - dobrze przemyśl riga ;P
palusik86 Napisano 11 Lipiec 2008 Autor Napisano 11 Lipiec 2008 no jeszcze nie przegladalem tych tutkow ale nie sa dla czlowieka tylko dla czworonogow, bodajrze na koniu oparte:P zatem moze cos tam bedie w tej kwesti, ale dzieki za uwage:) myslalem bedzie prosciej:P NATOMIAS mam jeden problem zwiazany z Maya, nie bede zaczynal tylko sie podopne pod swoj watek:P MIanowice mialem reistal Maya, wlaczam moj model a tam co widze, poszarpane Edge, pofalowane :( Zamiast ladnego kociego pyska mam starego pomarszczonego emeryta :( i to na dodatek samo sie zrobilo. jest na to jakas rada procz zaczynania od poczatku co mi sie nie usmiecha po kilkanascie godzin stracilem ;(
asblaze Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 sprawdź Incrementale ... jeśli miałeś włączone, może jakiś save stary został. Inna sprawa, że wertexy same się nie przemieszczają. Musiałeś coś spaprać - może brak jakiegoś scryptu np Smoothbuttona?
palusik86 Napisano 12 Lipiec 2008 Autor Napisano 12 Lipiec 2008 ale byle glupi... add divison mi sie zrobilo na calym obiekcie :( ale usuniecie tego poszlo sprawnie. niepotrzebnie panike sieje :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się