Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam Wymeczylem model Kota w maya, przed okladaniem go siercia chce dolozyc animacje ruchu, mysle o prostym chodzeniu. Nie zabardzo wiem jak sie za to zabrac, poniewaz model to w zasadzie jeden duzy obiekt z polygonow. nie chce gotowca czy cos ale kilka wskazowek jak i co, moze gdzie poczytac jak to sie robi z kotem :p Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poszukaj w Sieci tutoriali pod hasłem rigging.

 

Generalnie idea jest taka, że musisz stworzyć tzw. szkielet (w Maya służy do tego polecenie Joint w menu chyba Skeleton), następnie go zriggować, podpiąć do modelu (skinning) i wtedy animować ten szkielet.

 

W dokumentacji Maya chyba też jest prosty tutorial o tym.

Napisano
  • Autor

Dzieki za pomoc, znalazlem na DT te tutki i na nich bede bazowal, sa dosc porzadne. Zeby to jescze bylo darmo :p ale temu tez sie da zaradzic :) a tak na marginesie to polecam tutki z DT, widzialem z 10 i sa proste i dobre!

Napisano

zwróć uwagę tylko na jedną ważną rzecz przy rigowaniu.

 

Kot w przeciwieństwie do człowieka jest stworzeniem czworonożnym (chyba że to kotek humanoidalny ;) ) więc tak na prawdę ma 2 punkty ciężkości: między łopatkami i w biodrach. Rig człowieka we wszystkich tutorialach jakie widziałem ma tylko w biodrach wiec jeśli chcesz ułatwić sobie animacje - dobrze przemyśl riga ;P

Napisano
  • Autor

no jeszcze nie przegladalem tych tutkow ale nie sa dla czlowieka tylko dla czworonogow, bodajrze na koniu oparte:P zatem moze cos tam bedie w tej kwesti, ale dzieki za uwage:) myslalem bedzie prosciej:P NATOMIAS mam jeden problem zwiazany z Maya, nie bede zaczynal tylko sie podopne pod swoj watek:P MIanowice mialem reistal Maya, wlaczam moj model a tam co widze, poszarpane Edge, pofalowane :( Zamiast ladnego kociego pyska mam starego pomarszczonego emeryta :( i to na dodatek samo sie zrobilo. jest na to jakas rada procz zaczynania od poczatku co mi sie nie usmiecha po kilkanascie godzin stracilem ;(

Napisano

sprawdź Incrementale ... jeśli miałeś włączone, może jakiś save stary został. Inna sprawa, że wertexy same się nie przemieszczają. Musiałeś coś spaprać - może brak jakiegoś scryptu np Smoothbuttona?

Napisano
  • Autor

ale byle glupi... add divison mi sie zrobilo na calym obiekcie :( ale usuniecie tego poszlo sprawnie. niepotrzebnie panike sieje :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.