Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam Wymeczylem model Kota w maya, przed okladaniem go siercia chce dolozyc animacje ruchu, mysle o prostym chodzeniu. Nie zabardzo wiem jak sie za to zabrac, poniewaz model to w zasadzie jeden duzy obiekt z polygonow. nie chce gotowca czy cos ale kilka wskazowek jak i co, moze gdzie poczytac jak to sie robi z kotem :p Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poszukaj w Sieci tutoriali pod hasłem rigging.

 

Generalnie idea jest taka, że musisz stworzyć tzw. szkielet (w Maya służy do tego polecenie Joint w menu chyba Skeleton), następnie go zriggować, podpiąć do modelu (skinning) i wtedy animować ten szkielet.

 

W dokumentacji Maya chyba też jest prosty tutorial o tym.

Napisano
  • Autor

Dzieki za pomoc, znalazlem na DT te tutki i na nich bede bazowal, sa dosc porzadne. Zeby to jescze bylo darmo :p ale temu tez sie da zaradzic :) a tak na marginesie to polecam tutki z DT, widzialem z 10 i sa proste i dobre!

Napisano

zwróć uwagę tylko na jedną ważną rzecz przy rigowaniu.

 

Kot w przeciwieństwie do człowieka jest stworzeniem czworonożnym (chyba że to kotek humanoidalny ;) ) więc tak na prawdę ma 2 punkty ciężkości: między łopatkami i w biodrach. Rig człowieka we wszystkich tutorialach jakie widziałem ma tylko w biodrach wiec jeśli chcesz ułatwić sobie animacje - dobrze przemyśl riga ;P

Napisano
  • Autor

no jeszcze nie przegladalem tych tutkow ale nie sa dla czlowieka tylko dla czworonogow, bodajrze na koniu oparte:P zatem moze cos tam bedie w tej kwesti, ale dzieki za uwage:) myslalem bedzie prosciej:P NATOMIAS mam jeden problem zwiazany z Maya, nie bede zaczynal tylko sie podopne pod swoj watek:P MIanowice mialem reistal Maya, wlaczam moj model a tam co widze, poszarpane Edge, pofalowane :( Zamiast ladnego kociego pyska mam starego pomarszczonego emeryta :( i to na dodatek samo sie zrobilo. jest na to jakas rada procz zaczynania od poczatku co mi sie nie usmiecha po kilkanascie godzin stracilem ;(

Napisano

sprawdź Incrementale ... jeśli miałeś włączone, może jakiś save stary został. Inna sprawa, że wertexy same się nie przemieszczają. Musiałeś coś spaprać - może brak jakiegoś scryptu np Smoothbuttona?

Napisano
  • Autor

ale byle glupi... add divison mi sie zrobilo na calym obiekcie :( ale usuniecie tego poszlo sprawnie. niepotrzebnie panike sieje :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności