Napisano 8 Luty 200421 l Kolejne z serii moich pytan :) przy okazji pracy nad czolgiem napotkalem taki problem jak najlepiej wycinac kola w walcach i rurach ?? Najlatwiej jest oczywiscie wziasc jeden walec drugi nalozyc na siebie boolean i jest ale... no wlasnie jezeli tych \"otworow\" ma byc wiecej np chlodnica karabinu to boolean sie gubi :( alternatywa jest collapse ale ta strasznie masakruje siatke.... co zrobic ????
Napisano 8 Luty 200421 l tak na potrzeby czolgu przy duzej ilosci poly w gosienicach to moze w takiej chlodnicy karabinu otwory zrobic mapa opacity+bump i w ostatecznosci jeszcze jakis displacement.
Napisano 8 Luty 200421 l Autor dzieki akdsn ale juz nawet nie chodzi o ten nieszcesny czolg bo tam nawet jak boolean troche pochrzani i zapomni o kilkku powierzchniach to i tak tego nie bedzie widac natomiast mnie interesuje jak wymodelowac cos takiego....nie da sie tego zrobic na poziomie siatki edytowalnej ??
Napisano 11 Luty 200421 l Wszystko się da na poziomie siatki. Zaznaczasz vertexy, robisz chemfer, na powstałych poligonach extrud (ujemny) usuwasz poligony i łączysz vertexy. Opis skrócony, jeżeli potrzebna duża dokłądność trzeba się pobawić. Możesz zrobić tylko jeden fragment (z jednym otworem) i potem powielić ten kawałek.