Skocz do zawartości

Pytanie o renderowanie warstw


OmeN2501

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jedno z moich lamerskich pytan :] Mam kilka obiektów na kilku warstwach tak ze obiekty te na siebie zachodzą. Chciałbym wyrenderowac animke dla każdego obiektu z osobna i złożyć to w AE. Tyle ze przy obracającej sie kamerze obiekty zachodzą na siebie w bardzo rożnych konfiguracjach.

Moje pytanie zatem, czy jest możliwość wyrenderowania tylko jednej warstwy ale z zachowaniem przeźroczystości tak jakby był zasłaniany przez inny obiekt?

Przykład - na jednej warstwie mam rynnę - na drugiej łańcuchy. Łańcuchy przysłaniają cześć rynny i znajdują sie tez za nią, tak ze cześć łańcuchów jest przesłonięta przez rynnę. Chce wyrenderowac łańcuchy ale tak by wszędzie gdzie przysłania je rynna była przezroczystości (tak abym mógł sobie pod ten rendering podłożyć w AE render rynny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Chyba nie do konca bo przy takim renderingu dostaje alphe do calego obieku, a chcialbym tez uwzglednic alphe do tego jak ten obiekt jest zaslaniany przez inne obiekty

 

Jak na rysunku ponizej, w pierwszej klatce kulka jest pomiedzy dwoma pretami - jak zrobic zeby renderowac przejscia z takimi alphami jak na klatce 2 i 3

 

testjp8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz użyć scene state, w jednym zachowaj sobie stare materiały w drugim nałóż matte/shadow Do renderu użyj batch render i zaznacz scene state w opcjach passa. Poza tym materały się nie zniszczą. wystarczy potem ten stary materiał jeszcze raz nałożyć i jest ok. Id i UV przecież się nie zmienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko ja tu uprosilem dosyc co renderuje bo tak naprawde na jedna warstwe skalda sie kilkaset obiektow roznie mapowanych z roznymi materialami, dlatego nie chce starcic ich bazowych materialow bo reczne ich przywracanie... no coz czasochlonne by bylo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie - jak mowilem warstwami bede to robil - jedna warstwa kilkaset obiektow. Tyle ze chcialem takim rozdzieleniem przyspieszyc troche rendering i odciazyc ledwo zipiacy sprzet, a wyglada ze i tak wszystkie obiekty beda musialy byc widoczne. Nic to - a pewno sprawdze twoje rozwiazanie i wielkie dzieki za szybka odpowiedz ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dość początkujący w 3d, i taka amatorska propozycja (nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem twój problem), jeśli nie chcesz stracić materiałów w scenie, to po co jej nie skopiujesz i na kopi dasz materiały matte/shadow a w głównej będziesz trzymać normalne maty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaraj się wyodrębnić obiekty, które są na pierwszym planie i nie są przez nic zasłaniane albo na ostatnim. Takie warstwy możesz renderować bez reszty geometrii w scenie. Ale oczywiście co do obiektów w których potrzebujesz powyższego efektu będziesz musiał trzymać geometrię. Na szczeście matte/shadow szybciej się renderuje niż większość shaderów.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności