OmeN2501 Napisano 14 Lipiec 2008 Share Napisano 14 Lipiec 2008 Witam, jedno z moich lamerskich pytan :] Mam kilka obiektów na kilku warstwach tak ze obiekty te na siebie zachodzą. Chciałbym wyrenderowac animke dla każdego obiektu z osobna i złożyć to w AE. Tyle ze przy obracającej sie kamerze obiekty zachodzą na siebie w bardzo rożnych konfiguracjach. Moje pytanie zatem, czy jest możliwość wyrenderowania tylko jednej warstwy ale z zachowaniem przeźroczystości tak jakby był zasłaniany przez inny obiekt? Przykład - na jednej warstwie mam rynnę - na drugiej łańcuchy. Łańcuchy przysłaniają cześć rynny i znajdują sie tez za nią, tak ze cześć łańcuchów jest przesłonięta przez rynnę. Chce wyrenderowac łańcuchy ale tak by wszędzie gdzie przysłania je rynna była przezroczystości (tak abym mógł sobie pod ten rendering podłożyć w AE render rynny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 14 Lipiec 2008 Share Napisano 14 Lipiec 2008 z tego co wiem, przy renderingu masz od razu gotowy kanal alpha, mozesz go wykorzystac jako maske. Nie wiem czy o to Ci dokladnie chodzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 14 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 14 Lipiec 2008 Chyba nie do konca bo przy takim renderingu dostaje alphe do calego obieku, a chcialbym tez uwzglednic alphe do tego jak ten obiekt jest zaslaniany przez inne obiekty Jak na rysunku ponizej, w pierwszej klatce kulka jest pomiedzy dwoma pretami - jak zrobic zeby renderowac przejscia z takimi alphami jak na klatce 2 i 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 14 Lipiec 2008 Share Napisano 14 Lipiec 2008 rozwiązaniem jest nałożyć materiał matte/shadow Pozdrawiam DaveBorck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 14 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 14 Lipiec 2008 hmm - ale w ten sposob zniszcze sobie bazowe mateialy na obiektach :/ nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 14 Lipiec 2008 Share Napisano 14 Lipiec 2008 Możesz użyć scene state, w jednym zachowaj sobie stare materiały w drugim nałóż matte/shadow Do renderu użyj batch render i zaznacz scene state w opcjach passa. Poza tym materały się nie zniszczą. wystarczy potem ten stary materiał jeszcze raz nałożyć i jest ok. Id i UV przecież się nie zmienią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 14 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 14 Lipiec 2008 No tak, tylko ja tu uprosilem dosyc co renderuje bo tak naprawde na jedna warstwe skalda sie kilkaset obiektow roznie mapowanych z roznymi materialami, dlatego nie chce starcic ich bazowych materialow bo reczne ich przywracanie... no coz czasochlonne by bylo ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 14 Lipiec 2008 Share Napisano 14 Lipiec 2008 hm, ale chyba nie wszystkie obiekty chcesz osobno na warstwach renderwać. możesz przecież użyć scene states i renderować grupami np po 50 ;] 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 14 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 14 Lipiec 2008 No nie - jak mowilem warstwami bede to robil - jedna warstwa kilkaset obiektow. Tyle ze chcialem takim rozdzieleniem przyspieszyc troche rendering i odciazyc ledwo zipiacy sprzet, a wyglada ze i tak wszystkie obiekty beda musialy byc widoczne. Nic to - a pewno sprawdze twoje rozwiazanie i wielkie dzieki za szybka odpowiedz ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meri Napisano 14 Lipiec 2008 Share Napisano 14 Lipiec 2008 Jestem dość początkujący w 3d, i taka amatorska propozycja (nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem twój problem), jeśli nie chcesz stracić materiałów w scenie, to po co jej nie skopiujesz i na kopi dasz materiały matte/shadow a w głównej będziesz trzymać normalne maty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 14 Lipiec 2008 Share Napisano 14 Lipiec 2008 postaraj się wyodrębnić obiekty, które są na pierwszym planie i nie są przez nic zasłaniane albo na ostatnim. Takie warstwy możesz renderować bez reszty geometrii w scenie. Ale oczywiście co do obiektów w których potrzebujesz powyższego efektu będziesz musiał trzymać geometrię. Na szczeście matte/shadow szybciej się renderuje niż większość shaderów. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się