Napisano 15 Lipiec 200816 l Pełna treśc newsa: http://www.max3d.pl/news.php?id=249 Edytowane 15 Lipiec 200816 l przez Adek
Napisano 15 Lipiec 200816 l Adek - obejrzales te "tutoriale"? Chyba niebardzo (nie winie cie ale.. To co udostepnil nam swego czasu Klicek jeszcze do Z2 mialo i wciaz ma DUZO wieksza wartosc od tej... parodii) - przeciez to nawet ciezko nazwac tutorialami - to jakies nic nie znaczace wycinki z wiekszej calosci (chyba...). Sa o niczym - o stronce na ktorej mozesz znalezc skany ksiazek Loomisa, o tym ze klawisz ROTATE actually ROTATES, SQUARE to dla niego to samo co CUBE, widzi ze sa quady a mowi o trisach - ogolna porazka jak dla mnie. Sprawdzalem czy moze zle kliknalem czy cos i mnie tam przenioslo ;) Niby to part1, ale calosc jest tak chaotycznym zlepkiem malo istotnych motywow ze watpie by part2 okazala sie uzyteczna.
Napisano 15 Lipiec 200816 l Autor Sprawdzalem pierwszy i dla poczatkujacego wydawal mi sie dobry. Nie wiedzialem, ze stoja na takim slabym poziomie. Dlatego tez licze na takie komentarze w newsach.
Napisano 15 Lipiec 200816 l przejrzalem wszystkie ;) Nie chce zadnego krzykactwa uprawiac - po prostu uczciwie mowie, ze sa cienkie jak **** weza ;)
Napisano 15 Lipiec 200816 l Serwis CGArena zamieÅ›ciÅ‚ na swojej stronie 5 wideotutoriali dla programu ZBrush (tutoriale zarówno dla poczÄ…tkujÄ…cych jak i bardziej zaawansowanych użytkowników). PeÅ‚na treść wiadomoÅ›ci znajduje siÄ™ na stronie głównej serwisu pod adresem Tylko ja widzę tu takie krzaczki jak A z kółeczkiem 1/4 itd? Cyba się coś spsuło :)
Napisano 15 Lipiec 200816 l Nigdy nie mialem do czynienia z ZBrush'em, ale niedawno obejrzalem dwa tutki 3DBUZZ na youtube, wlasnie dla poczatkujacych w ZB. Sa tak fajnie zrobione, omowione itp. ze od razu mialem mniej wiecej pojecie o co chodzi w tym programie i gdzie co jest itd. Zmotywowalo mnie to nauki tego programu i zakupu tabletu. Mysle ze o wiele przyjemniejsze jest modelowanie w ZB niz np. w Maxie, takie moje zdanie.
Napisano 15 Lipiec 200816 l to powodzenia w modelowaniu domu, krzesla, samochodu pod zbrushem ;) Sculpting - slowo klucz ;)
Napisano 16 Lipiec 200816 l Nezumi, moze i nie napisalem o co mi chodzilo, ale napewno nie bralbym sie za robienie krzesla w ZB:) Przeciez nie bede rzezbic czegos co jest z przeksztalconej geometrii. Za samochody sie nie biore bo to ciezka robota jest. Chyba kazdy sie zgodzi, ze latwiej jest "wymalowac"/"wyrzezbic" jakis organiczny model niz go tworzyc w Maxie:)Zreszta ja dopiero zaczynam nie mam sie co rozpisywac:)pozdro
Napisano 17 Lipiec 200816 l Spoko spoko - da sie, tylko ze to przyciezkawa robota. Taki Sebcesoir (znany tez jako Sébastien Legrain) modeluje rozne nieorganiki w Zbrushu. Ostatnio wzial sie za hotel http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=60960&page=5&pp=15 Generalnie dla mnie modelowanie czegokolwiek w maxie to byla tragedia :D Nie ma jak XSI albo po prostu Silo ale kazdy ma swoje preferencje.
Napisano 17 Lipiec 200816 l No teraz to mi szczeka opadla:) Jak dla mnie to jest mistrz ZBrush'a i tyle:) Godne podziwu portfolio. Ja wciaz sie ucze Max'a, ale dla mnie modelowanie jest naprawde czarna magia. Wlasnie obejrzalem Silo(w ogole pierwszy raz widze ten program) i widze ze jest zblizony do zbrush'a. Moze bym zaczal od tego Silo zamiast ZB? Sa jakos zblizone do siebie te programy? Ktorys z nich ma przewagę wygody dla poczatkujacych itp? O XSI nie mysle skoro nawet Max'a nie znam do konca.
Napisano 18 Lipiec 200816 l Spokojnie, wszystko z czasem ;) Mysle, ze na poczatek dobrze zebys poczytal sobie o modelowaniu w ogole. Czym sie rozni klasyczny "polygonal modeling" od "NURBS modelingu";, o co chodzi z "subdivisions" i jak na tym tle wypada "sculpting" (wiem, same angielszczyzny ale w tym fachu wole unikac tlumaczen bo nie pomagaja a tylko wprowadzaja zamet). Dobrze wiedziec cos o "topology" czyli o tym jak modelowac oszczednie a przez to wydajnie (albo inaczej - dlaczego piersi modelu nie musza miec wiecej poly niz nos :D) Przy okazji warto liznac tematu UV mappingu, teksturowania (czyli np. czym rozni sie spectacular od normala i czym sie je polypainting). Zbrush jest fantastycznym programem, zdecydowanie najlepszym w chwili obecnej do organiki. Ale nie popelniaj bledu wielu poczatkujacych, ktorzy nie lizneli modelowania low poly, proporcje ich modeli wolaja o pomste do nieba a wdaja sie w modelowanie porow na skorze i zmarszczek. Od ogolu do szczegolu - zelazna zasada. Ze swojej strony polecam na poczatek Silo (Zbrush tez moze byc - problem z nim taki, ze jego interfejs jest tak rozny od wszystkiego innego na rynku, iz jego poznanie nie pomoze w okielznaniu innych aplikacji, ktore z czasem beda przydane), jesli chodzi o modelowanie. Cena Silo jest wiecej niz zachecajaca i jest to modeler warty kazdego wydanego nan dolara. Nie lekcewazylbym tez darmowego Wings3D - jak poszukasz dobrze to znajdziesz tutaj kilka swietnych tutoriali Klicka - w tym do Zbrusha (niestety 2, ale warto zobaczyc techniki) i Wingsa. Acha - co do XSI - nic bardziej mylnego. Tez sie nasluchalem na jego temat, ze taki potwor i w ogole a potem okazalo sie ze na przyklad modelowanie w nim to bajka w porownaniu do maxa. Digitaltutors.com ma zestaw znakomitych tutoriali, dzieki ktorym okazuje sie, ze XSI nie tylko jest wygodniejszy od maxia ale ma ogromny potencjal (a w wersji 7 z ICE to juz potega). Darmowe tutoriale do nieco wczesniejszej wersji znajdziesz tutaj (podstawy nie ulegly zmianie wiec nie ma problemu): http://community.softimage.com/forumdisplay.php?f=58 To tyle - sie rozpisalem.. :/ Edytowane 18 Lipiec 200816 l przez Nezumi
Napisano 18 Lipiec 200816 l Dzieki bardzo za odpowiedz. Postaram sie poczytac o poly i NURBSach. Tzn. robilem juz cos w nich jednak w NURBSach nie rozumiem tego jak wymodelowac cala gotowac siatke. Najgorsze jest to(i zarazem najlepsze) ze tyle jest w internecie materialow ze nie wiadomo o co sie zahaczyc od poczatku a najgorszy jest brak czasu na poszukiwanie odpowiednich materialow do nauki. Nie chce juz pytac na forum "od czego zaczac" poniewaz wiem ze meczy to osoby, ktore juz sie znaja, chodzi o to ze kazdy indywidualnie podchodzil do tego(inaczej). Mam zamiar sprobowac okielznac te UV mapy i ogolnie teksturowanie bo z tym sobie najmniej radze:/ Teksturowanie ma tyle opcji ze nigdy nie wiem jak i co polaczyc ze soba. Odloze sobie na pozniej te programy do modelowania. Co do XSI...mam ogormny dylemat po tym co napisales. Z jednej strony skoro jest tak dobry i modelowanie jest latwiejsze to moze czas zaczac. Jesli sie na niego zdecyduje to napewno odezwe sie do Ciebie z jakimis pytaniami. Co do modelingu. Masz moze do zaproponowania jakies video tutoriale zwiazane z tym?(narazie w Maxie wolalbym, nei chce zostawiac czegos co zaczalem).pozdrawiam
Napisano 19 Lipiec 200816 l Jak zaczales z maxem i ci odpowiada - to walcz dalej. Na pewno znajdziesz tu maxowych, pomocnych wymiataczy ;) Masz 100% racji ze lepiej brnac w cos co sie juz zaczelo niz skakac z programu na program i sie nie nauczyc zadnego porzadnie. UVki nie sa takie straszne - teraz juz mozesz to zrobic w kilka minut, nawet w miare skomplikowane obiekty. Jesli idzie o XSI - tutoriale z DigitalTutors.com albo te co wczesniej dalem ci linka. I walczysz :D Ale skoro zdecydowales sie na maxa to nie rezygnuj - w tej branzy tak na prawde mozna osiagnac bardzo podobne efekty uzywajac bardzo roznych narzedzi.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto