Skocz do zawartości

Nauka rzeźbienia w ZBrush


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Adek - obejrzales te "tutoriale"?

Chyba niebardzo (nie winie cie ale.. To co udostepnil nam swego czasu Klicek jeszcze do Z2 mialo i wciaz ma DUZO wieksza wartosc od tej... parodii) - przeciez to nawet ciezko nazwac tutorialami - to jakies nic nie znaczace wycinki z wiekszej calosci (chyba...). Sa o niczym - o stronce na ktorej mozesz znalezc skany ksiazek Loomisa, o tym ze klawisz ROTATE actually ROTATES, SQUARE to dla niego to samo co CUBE, widzi ze sa quady a mowi o trisach - ogolna porazka jak dla mnie.

 

Sprawdzalem czy moze zle kliknalem czy cos i mnie tam przenioslo ;) Niby to part1, ale calosc jest tak chaotycznym zlepkiem malo istotnych motywow ze watpie by part2 okazala sie uzyteczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis CGArena zamieścił na swojej stronie 5 wideotutoriali dla programu ZBrush (tutoriale zarówno dla początkujących jak i bardziej zaawansowanych użytkowników).

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem

Tylko ja widzę tu takie krzaczki jak A z kółeczkiem 1/4 itd? Cyba się coś spsuło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie mialem do czynienia z ZBrush'em, ale niedawno obejrzalem dwa tutki 3DBUZZ na youtube, wlasnie dla poczatkujacych w ZB. Sa tak fajnie zrobione, omowione itp. ze od razu mialem mniej wiecej pojecie o co chodzi w tym programie i gdzie co jest itd. Zmotywowalo mnie to nauki tego programu i zakupu tabletu. Mysle ze o wiele przyjemniejsze jest modelowanie w ZB niz np. w Maxie, takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi, moze i nie napisalem o co mi chodzilo, ale napewno nie bralbym sie za robienie krzesla w ZB:) Przeciez nie bede rzezbic czegos co jest z przeksztalconej geometrii. Za samochody sie nie biore bo to ciezka robota jest. Chyba kazdy sie zgodzi, ze latwiej jest "wymalowac"/"wyrzezbic" jakis organiczny model niz go tworzyc w Maxie:)Zreszta ja dopiero zaczynam nie mam sie co rozpisywac:)pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko spoko - da sie, tylko ze to przyciezkawa robota. Taki Sebcesoir (znany tez jako Sébastien Legrain) modeluje rozne nieorganiki w Zbrushu. Ostatnio wzial sie za hotel

 

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=60960&page=5&pp=15

 

Generalnie dla mnie modelowanie czegokolwiek w maxie to byla tragedia :D Nie ma jak XSI albo po prostu Silo ale kazdy ma swoje preferencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to mi szczeka opadla:) Jak dla mnie to jest mistrz ZBrush'a i tyle:) Godne podziwu portfolio. Ja wciaz sie ucze Max'a, ale dla mnie modelowanie jest naprawde czarna magia. Wlasnie obejrzalem Silo(w ogole pierwszy raz widze ten program) i widze ze jest zblizony do zbrush'a. Moze bym zaczal od tego Silo zamiast ZB? Sa jakos zblizone do siebie te programy? Ktorys z nich ma przewagę wygody dla poczatkujacych itp? O XSI nie mysle skoro nawet Max'a nie znam do konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, wszystko z czasem ;)

Mysle, ze na poczatek dobrze zebys poczytal sobie o modelowaniu w ogole. Czym sie rozni klasyczny "polygonal modeling" od "NURBS modelingu";, o co chodzi z "subdivisions" i jak na tym tle wypada "sculpting" (wiem, same angielszczyzny ale w tym fachu wole unikac tlumaczen bo nie pomagaja a tylko wprowadzaja zamet). Dobrze wiedziec cos o "topology" czyli o tym jak modelowac oszczednie a przez to wydajnie (albo inaczej - dlaczego piersi modelu nie musza miec wiecej poly niz nos :D) Przy okazji warto liznac tematu UV mappingu, teksturowania (czyli np. czym rozni sie spectacular od normala i czym sie je polypainting).

Zbrush jest fantastycznym programem, zdecydowanie najlepszym w chwili obecnej do organiki. Ale nie popelniaj bledu wielu poczatkujacych, ktorzy nie lizneli modelowania low poly, proporcje ich modeli wolaja o pomste do nieba a wdaja sie w modelowanie porow na skorze i zmarszczek. Od ogolu do szczegolu - zelazna zasada.

Ze swojej strony polecam na poczatek Silo (Zbrush tez moze byc - problem z nim taki, ze jego interfejs jest tak rozny od wszystkiego innego na rynku, iz jego poznanie nie pomoze w okielznaniu innych aplikacji, ktore z czasem beda przydane), jesli chodzi o modelowanie. Cena Silo jest wiecej niz zachecajaca i jest to modeler warty kazdego wydanego nan dolara. Nie lekcewazylbym tez darmowego Wings3D - jak poszukasz dobrze to znajdziesz tutaj kilka swietnych tutoriali Klicka - w tym do Zbrusha (niestety 2, ale warto zobaczyc techniki) i Wingsa.

Acha - co do XSI - nic bardziej mylnego. Tez sie nasluchalem na jego temat, ze taki potwor i w ogole a potem okazalo sie ze na przyklad modelowanie w nim to bajka w porownaniu do maxa. Digitaltutors.com ma zestaw znakomitych tutoriali, dzieki ktorym okazuje sie, ze XSI nie tylko jest wygodniejszy od maxia ale ma ogromny potencjal (a w wersji 7 z ICE to juz potega). Darmowe tutoriale do nieco wczesniejszej wersji znajdziesz tutaj (podstawy nie ulegly zmianie wiec nie ma problemu):

http://community.softimage.com/forumdisplay.php?f=58

 

To tyle - sie rozpisalem.. :/

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za odpowiedz. Postaram sie poczytac o poly i NURBSach. Tzn. robilem juz cos w nich jednak w NURBSach nie rozumiem tego jak wymodelowac cala gotowac siatke. Najgorsze jest to(i zarazem najlepsze) ze tyle jest w internecie materialow ze nie wiadomo o co sie zahaczyc od poczatku a najgorszy jest brak czasu na poszukiwanie odpowiednich materialow do nauki. Nie chce juz pytac na forum "od czego zaczac" poniewaz wiem ze meczy to osoby, ktore juz sie znaja, chodzi o to ze kazdy indywidualnie podchodzil do tego(inaczej). Mam zamiar sprobowac okielznac te UV mapy i ogolnie teksturowanie bo z tym sobie najmniej radze:/ Teksturowanie ma tyle opcji ze nigdy nie wiem jak i co polaczyc ze soba. Odloze sobie na pozniej te programy do modelowania. Co do XSI...mam ogormny dylemat po tym co napisales. Z jednej strony skoro jest tak dobry i modelowanie jest latwiejsze to moze czas zaczac. Jesli sie na niego zdecyduje to napewno odezwe sie do Ciebie z jakimis pytaniami. Co do modelingu. Masz moze do zaproponowania jakies video tutoriale zwiazane z tym?(narazie w Maxie wolalbym, nei chce zostawiac czegos co zaczalem).pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczales z maxem i ci odpowiada - to walcz dalej. Na pewno znajdziesz tu maxowych, pomocnych wymiataczy ;) Masz 100% racji ze lepiej brnac w cos co sie juz zaczelo niz skakac z programu na program i sie nie nauczyc zadnego porzadnie.

UVki nie sa takie straszne - teraz juz mozesz to zrobic w kilka minut, nawet w miare skomplikowane obiekty.

Jesli idzie o XSI - tutoriale z DigitalTutors.com albo te co wczesniej dalem ci linka. I walczysz :D Ale skoro zdecydowales sie na maxa to nie rezygnuj - w tej branzy tak na prawde mozna osiagnac bardzo podobne efekty uzywajac bardzo roznych narzedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności