DonJakub Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 Czy może mi ktoś powiedzieć lub podać tutoriale związane z połączeniem szkieletu ze skórą (postać), gdyż próbuję to połączyć ale oczywiście nie mogę . Chyba, że jest jakiś inny sposób na dowolne zmienianie pozycji postaci ? Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 Jak mówią szukajcie a znajdziecie: http://www.max3d.pl/tut.php?id=145 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DonJakub Napisano 16 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2008 Wielkie dzięki :D jak coś to będę pisał ale mam nadzieję, że w końcu uda mi się zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DonJakub Napisano 17 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2008 Męczyłem się z tym chyba z ok 2h, robiłem wszystko dokładnie krok po kroku i oczywiście szkielet nie może sie połączyć ze skórą. Nie wiem co robię źle, ale wiem, że mój obiekt składa się z kilku oddzielnych. Próbowałem też całą postać dać pod jedną nazwę (group) by było jako jeden cały obiekt, ale to też nic nie dało. Tutaj screen http://img410.imageshack.us/my.php?image=soldatnc4.jpg Czy to jest zależne jak dopasujemy bipod do skóry ? Chyba go dobrze dopasowałem? Jeszcze jak zaznaczałem opcje physic i literka H Bipod01(czy jakoś tak) to potem niby to ma się łączyć a u mnie nic sie nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 17 Lipiec 2008 Share Napisano 17 Lipiec 2008 oczywiście ważne jest jak dopasujemy ale najważniejsze jest, że physiqe działa na pojedynczy obiekt (czyli wszystkie części twojego obiektu muszą być połączone przez atache, a nie w grupie) chyba, że bez physiqa połączysz twoje części ciała w hierarchie z częściami bipeda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DonJakub Napisano 17 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2008 hmmm jestem trochę jeszcze niedoświadczonym użytkownikiem w 3ds maxie, więc jeśli byś mógł to powiedz dokładniej gdzie znajduje się ta opcja "attache" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 17 Lipiec 2008 Share Napisano 17 Lipiec 2008 skopiuj sobie tą postać, zaznacz jakąś część, np. miednicę, zamień ją na EditableMesh, następnie użyj opcji Atach (z rozwijanego menu dla tego obiektu, z zakładce Edit) i dodaj kolejno wszyskie elementy postaci, tak aby powstał Jeden obiekt. dalej powinno być łatwiej. zawczasu możesz sobie przygotować mapy-tex dla poszczególnych obiektów. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 17 Lipiec 2008 Share Napisano 17 Lipiec 2008 Tylko jak on zatachuje te czesci to tez niech zwelduje wierzcholki bo postac powinna byc jednym meshem a nie ukladanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 17 Lipiec 2008 Share Napisano 17 Lipiec 2008 do bipeda to akurat nie jest konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PLS Napisano 17 Lipiec 2008 Share Napisano 17 Lipiec 2008 Jesli angielski nie jest dla Ciebie przeszkoda, moze ten tutek pomoze;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DonJakub Napisano 17 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2008 HHuuuuuraaa :D udało się !!! WIELKIE DZIĘKI WSZYSTKIM ! Mam nadzieję, że dalej będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DonJakub Napisano 26 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 26 Lipiec 2008 Chyba powinienem jednak cieszyć się po 100% zakończeniu pracy :| Kolejnym moim problemem jest wychodzący biped ze skóry. Jak skręcam całe ramie w dół to wychodzi "kość" (biped) na zewnątrz. Kombinowałem z ustawieniem kości ramion bipeda ale to nic nie pomaga. W envelope bawiłem się z tymi ustawieniami ale tak samo. Nie wiem co mam dalej z tym zrobić. Już nawet próbowałem po ułożeniu postaci usunąć bipeda i wymodelować siatkę, ale wychodził zniekształcenia. P.S. Dziękuję za cierpliwość tym co mi pomagają :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PLS Napisano 26 Lipiec 2008 Share Napisano 26 Lipiec 2008 (edytowane) Zaznacz calego bibeda, kliknij prawym i wejdz w Object Properties. W opcjach Rendering Control odznacz Renderable. Podczas renderingu biped bedzie niewidoczny. W przypadku znieksztalcenia reki mozesz pobawic sie modyfikatorem Skin Morph. edit: TUTAJ Videotutek o skin morph Edytowane 26 Lipiec 2008 przez PLS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 26 Lipiec 2008 Share Napisano 26 Lipiec 2008 pewnie masz zle ustawione envelopy oczywiscie jak zdazylem sie ostatnio przekonac przy ekstrymalnych deformacjach warto uzywac takich reczy jak skin morph ale z tego skreena co dales wynika ze przy dosc prostym zgieciu wychodzi syf a napewno na samym envelopie da sie z tego wiecej wycisnac wiec pobaw sie jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
the_fgdf Napisano 26 Lipiec 2008 Share Napisano 26 Lipiec 2008 (edytowane) Dla deformerów kończyn blending ustawiamy na rigid+deformable. Ważne! Pamiętaj ,że kształt envelopów można edytować także za pomocą edycji pointów (mały prostokącik aktywny po zaznaczeniu kości w selection levels) W ten sposób łątwo i skutecznie eliminuje się wszystkie kwiatki wynikłe z wstępnego automatycznego rigowania 2 sprawa : Twój bark jest za nisko , przyjrzyj się anatomii barku/ramienia i miejscu gdzie następują zmiany osi ramienia względem barku. Inaczej Nawet dobrze "oskinowana" Twoja postać będzie się zachowywać bardzo nienaturalnie w tym obszarze. _BB Edytowane 26 Lipiec 2008 przez the_fgdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się