Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z wycinaniem, otóż, przykładowo, chcę wyciąć miejsca, w których chcę , żeby były szyby. Która opcja do tego służy, jak mogę to zrobić. A przy okazji, uczę się z angielskich tutoriali, i miałem tam zrobić właśnie podobną akcję (wyciąć miejsca na szyby), i żeby zrobić ramy, to musiałem najpierw narysować edge, potem chamerem je podwoić, i tutaj problem kiedy zaznaczam odpowiednie krechy, i próbuję je przsunąć chamfer'em, to mi coś dziwnego wychodzi, totalna masakra siatki, Proszę o pomoc, z góry dzięki ;)

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To akurat wiem, chodziło mi o coś innego. Powiedzmy, że mam kokpit samolotu, i chcę w nim zrobić szyby, jak to zrobić? W tutorialu było, żeby pokombinować z opcją cut, ale jestem w niej zielony, i nie widzę sensu w jej używaniu. Proszę o objaśnienie działania, i zastosowania tej funkcji, z góry dzięki.

Napisano
z opcją cut, ale jestem w niej zielony, i nie widzę sensu w jej używaniu. Proszę o objaśnienie działania, i zastosowania tej funkcji, z góry dzięki.

 

najbardziej zakurzony klawisz na Twojej klawiaturze F1

Napisano

To naprawdę wiele wnosi do tematu. Dobrze, że to forum ma tylu inteligentnych, i doświadczonych(znawstwo rozkładu klawiatury na to wskazuje),oraz humor(jakbym go posiadał to też bym sobie zapakował zakazaną mordę na avatara). Tylko jeśli masz problem z późniejszym czytaniem swoich postów(powiększona czcionka) to doradzam zakup okularów, ewentualnie szkieł kontaktowych - dyskretnie wyglądają.

A mój najbardziej zakurzony klawisz to F13, więc jak nietrudno się domyślić,

klawiaturę mam czystą.

  • Sad 1
Napisano
To naprawdę wiele wnosi do tematu. Dobrze, że to forum ma tylu inteligentnych, i doświadczonych(znawstwo rozkładu klawiatury na to wskazuje),oraz humor(jakbym go posiadał to też bym sobie zapakował zakazaną mordę na avatara). Tylko jeśli masz problem z późniejszym czytaniem swoich postów(powiększona czcionka) to doradzam zakup okularów, ewentualnie szkieł kontaktowych - dyskretnie wyglądają.

A mój najbardziej zakurzony klawisz to F13, więc jak nietrudno się domyślić,

klawiaturę mam czystą.

 

Też witam serdecznie

Napisano (edytowane)

Funkcją CUT dodajesz dodatkowe edges (pomiedzy innymi edgesami lub pomiedzy vertexami klikajac na pierwszy a potem na docelowy), Jest to jedna z wazniejszych funkcji polymodelingu. Dodaj edgesy na "kokpicie" łącząc odpowiednie vertexy lub inne edgesy tak aby utworzyly np. kwadrat na szybe, potem przejdz w tryb edycji poligonów - zanzacz polygon (kwadrat) zrobiony z tych dodanych edgesów i DEL - masz otwór na szybe.

Edytowane przez Mr_SAN
Napisano

Desert Comer nie rozumiesz piksar podal ci rozwiazanie. Przycisk F1 uruchamia maxowego helpa gdzie masz opisana funkcje cut wiec po co ktos tutaj ma to samo pisac? Ktos cie nakierowal na dobra droge teraz troche wysilku by doczytac w dokumentacji i wiesz wszystko na temat cut'a i koniec z zielonym kolorem.

Napisano

No coś w tym jest, jednak małe nakierowanie kogoś zawsze jest pomocne ;) F1 to wiadomo - podstawa, jednak forum też powinno służyć pomocą czasami ;)

Napisano (edytowane)

Dzięki San, o to chodziło.

 

 

 

Żeby nie spamić nowymi wątkami, to od razu tu napisze,

kiedy chcę użyć opcji chamfer na kilku cut'ach:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec445c050a6f6ffe.html

 

to zamiast się ładnie rozdwoić,tak jak tutaj:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c15f37133c451827.html

 

to robi się coś takiego:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24bd5302f339a4cc.html

 

Może ktoś wpadnie na pomysł co sie tu dzieje

Edytowane przez Desert Comer
Napisano (edytowane)

Jesli chamfer tak psuje siatke to zaznacz polygon (ten kwadrat) pomiedzy edgesami (liniami czy tam jak nazywasz "cut'ami) i opcją EXTRUDE wciągnij ten poligon do środka, ale minimalnie a potem znowu EXTRUDE na nim, ale już porzadnie go wciagnij - dzieki temu bedziesz mial podwojna krawedz jak przy chamferze a siatka bedzie nietknieta w sposob desktruktywny :P.

Ewentualnie jak chcesz faktycznie tego chamfera użyć to najlepiej klikaj na "maleńki kwadracik" obok opcji chamfer i pomerdaj wartością, która odpowiada za odleglosć lini po podwojeniu bo moze domyslnie masz tą wartosc za mala i kliaksz na sam przycisk chamfer co w rezultacie psuje siate. Aczkolwiek wiem z własnego doświadczenia ze takie wnęki najlepiej robic podwójnym extrudem ew. wywalić cały poligon i wciagnac dwa razy same krawędzie (czyli te edgesy tworzące "kwadrat").

 

Pozdrawaim i daj znać jak idzie ;).

Edytowane przez Mr_SAN
Napisano

Fajnie, dzięki za pomoc ; )

Ale mam do tego pytanie, bo wciągam dwa razy Extrude'em ten polygon, myślę, że o ten Ci chodziło, no i wciąga się, ale nie wiem jak rozciągnąć krawędzie na dwoje, albo jak je "wyciągnąć" ze środka na zewnątrz. Daję screen'a, żeby było wiadomo, o co chodzi, bawiłem się zmienianiem wartości w chamfer'rze, ale to nic nie dało, być może to jakiś błąd autodesk'u, bo ja tam nie mam żadnych nie potrzebnych polygonów czy vertexów.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/956bd93dc026f385.html

Spróbuję sam pokombinować jeszcze, może coś wyjdzie : )

Napisano

Desert Comer: używasz opcji które zastosowane tutaj niewiele dadzą. Siatka jest.. dziwna, więc nie dziw się, że chamfery się sypią. Co konkretnie chcesz wymodelować? Samochód? Wieloryba? Małpę? Znajdź tutorial do tego zagadnienia i postępuj zgodnie ze wskazówkami a na pewno rozwiążesz swoje problemy.

 

Pamiętaj, że klawisz F1 to jednak najlepszy przyjaciel grafika. Jeśli nie widzisz sensu w używaniu funkcji CUT znaczy, że nie masz bladego pojęcia do czego może się to przydać i nawet nie pokusiłeś się żeby zajrzeć do dokumentacji programu w jakim pracujesz.

 

Proszę też o pohamowanie swojego języka w stosunku do innych userów, oraz zmianę tematu wątku na zgodny z regulaminem. "Wycinanki" były w przedszkolu. To o czym piszesz, nazywa się "problemy z modelowaniem w editable poly".

 

Pozdrawiam

Napisano

Cóż, jakbyś przeczytał cały wątek, to być może zrozumiałbyś, że nie chodzi o małpę--> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61bee95540eb7f3c.html

 

Natomiast bardzo mnie interesuje, skąd wziąłeś to:

Jeśli nie widzisz sensu w używaniu funkcji CUT znaczy, że nie masz bladego pojęcia do czego może się to przydać i nawet nie pokusiłeś się żeby zajrzeć do dokumentacji programu w jakim pracujesz.

 

Nigdzie niczego takiego nie napisałem, a i sam nie wiesz, że nie zaglądałem do dokumentacji 3ds'a, tym bardziej, iż tak nie było.

 

Proszę też o pohamowanie swojego języka w stosunku do innych userów, oraz zmianę tematu wątku na zgodny z regulaminem.

 

To tyczy się również innych użytkowników oprócz mnie, czyż tak nie jest?

Póki ktoś obraża mnie, ja będę obrażać jego/ją/to.

 

"Wycinanki" były w przedszkolu. To o czym piszesz, nazywa się "problemy z modelowaniem w editable poly".

 

Użyłem bardzo trafnego określenia, i jest ono adekwatne do sytuacji zdecydowanie bardziej niż lakoniczne "problemy z modelowaniem", które bardzo uogólnia przedstawiony problem, i jeśli jest możliwość konkretnego określenia problemu w temacie wątku, powinno się ją wykorzystywać.

 

Pozdrawiam

Napisano

hmm.. o co mi chodzi? poszedłbyś po rozum do głowy i zastanowił się co piszesz. nie wiesz jak wyciąć dziury w kokpicie samolotu? użyj cut'a. to proste i funkcjonalne narzędzie. nie wiesz jak fo używać? zapraszam do helpa programu gdzie jest to bardzo ładnie opisane.

nie wiesz jak użyć chamferów? polecam masę tutoriali które traktują o tym temacie.

 

 

Nigdzie niczego takiego nie napisałem, a i sam nie wiesz, że nie zaglądałem do dokumentacji 3ds'a, tym bardziej, iż tak nie było.

 

poniższy cytat jest twojego autorstwa:

W tutorialu było, żeby pokombinować z opcją cut, ale jestem w niej zielony, i nie widzę sensu w jej używaniu.

 

wynika więc z tego jasno, że nie znasz ani tak naprawdę nie poznałeś opcji CUT.

 

a w kwestii obrażania userów:

 

jakbym go posiadał to też bym sobie zapakował zakazaną mordę na avatara

 

mordę ma pies lub inne zwierzę z rodziny psowatych, kotowatych etc. człowiek posiada twarz i dla mnie jest to określenie obraźliwe.

 

piksar słusznie podsunął inicjatywę wykorzystania klawisza F1. popieram go w tym punkcie bo za duzo jest osób opisujących banalne problemy i oczekujących cudownych rozwiązań.

 

Użyłem bardzo trafnego określenia, i jest ono adekwatne do sytuacji zdecydowanie bardziej niż lakoniczne "problemy z modelowaniem", które bardzo uogólnia przedstawiony problem, i jeśli jest możliwość konkretnego określenia problemu w temacie wątku, powinno się ją wykorzystywać.

 

problemem u Ciebie jest zrozumienie faktu, że człowiek szukający rozwiązań u nas na forum poprzez wyszukiwarkę nie pisze zagadnienia "wycinanka" tylko raczej cut, editable poly, modelowanie etc. wycinanka? to naprawdę bardzo oryginalne określenie modelowania.

 

Pozdrawiam

Napisano

Co do braku zrozumienia opcji cut, czy chamfer, jest to już przeszłość, podałeś post sprzed trzech dni, a teraz wyraźnie chodzi mi o problem chamfer'a, który mi psuje siatkę, a ja nie wiem, jak sobie z tym poradzić, bo zamiast ładnie rozdwoić linie, tak aby stworzyły metalową ramę,dzieje się coś dziwnego, co już pokazałem w jednym z poprzednich postów.

I zapewniam Cię, jest to mój jedyny problem.

Co do helpa wykorzystuję go, zanim napiszę coś na forum, jednak nie ma tam rozwiązania tego problemu, a co za tym idzie, jest to mało popularny, lub rzadko spotykany błąd, a co do mojego pierwszego posta dot. opisu funkcji cut, rzeczywiście było to, powiedzmy idiotyczne, i przynajmniej nieprofesjonalne, ale każdy popełnia błędy, więc nie ma nad czym się roztkliwiać, i jeśli ktoś ma rozwiązanie mojego problemu, miło by było, gdyby zechciał pomóc. Na razie wyciąłem szyby cut'em, ale chcę to poprawić później aby było idealnie równo.

A co do oryginalności określenia "wycinanka" polemizowałbym, jest to całkiem popularne słowo, i używane nie tylko w przedszkolu, a do wycinania szyb z kokpitu, pasuje tak samo dobrze, jak do każdej operacji tego typu, po prostu.

 

Pozdrawiam

Napisano

Jak dla mnie to wygląda na niepoweldowane vertexy w siatce a nie błąd maxa:)Po nazwie wątku myślałem że chcesz papierowe wycinanki modelowac;p

Napisano

Jeśli chamfer świruje to jest inny sposob aby zrobić "dziure" z "metalową ramą". Zaznaczasz ten nieszczesny poligon i go kasujesz DELETEM.

Potem zaznaczasz 4 edgesy wokół dziury (jej krawędzie).

Po zaznaczeniu ich i kliknieciu na narzędzie skalowania (7 funkcja u góry od ikonki kursora) trzymająć shifta skalujesz a wlasciwie klonujesz krawedzie, ale bardzo minimalnie.

Nastepnie znowu to robisz, ale skalujesz już bardziej (na grubośc ramy).

Potem narzedziem przesuwnia (3 ikonka od symbolu kursora u góry) również z wciśnietym SHIFTEM wciągasz (klonujesz) krawędzie wgłąb dziury ale bardzo malutko, potem znowu to powtarzasz ale już na określoną głębokość. W zalezności od tego jak blisko będa siebie nowo powstale krawedzie (te bardzo slabo zeskalowane lub wciagniete) tym ostrzejszą beidzesz mial rame po wygładzeniu. Już lepiej nie umiem tego wytłumaczyć ;) Pozdrawiam i daj znac czy się udało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności