Napisano 23 Lipiec 200816 l mam taki problem jak zrobić dzielenia edge tak jak w maya split polygon tool bo czegoś takiego nie widzę w blenderze a tylko jest klife który jest niezbyt satysfakcjonujący, A da się tak zrobić by z jednego quad zrobić 2 trójkąty.
Napisano 23 Lipiec 200816 l A da się tak zrobić by z jednego quad zrobić 2 trójkąty. CTRL T, CTRL F przemieszcza krawędź która pojawia się po użyciu CTRL T co do split polygon tool to z racji tego że blender nie czai zbytnio n-gonów trzeba się męczyć z knife i loop cutem.
Napisano 23 Lipiec 200816 l Autor dzięki wielkie dużo pomogło ale to nie to samo co w maya ale jak nie ma tego co się chce to się lubi co się ma. może następna wersja coś takiego wprowadzi
Napisano 23 Lipiec 200816 l może kiedyś.. w przyszłych wersjach (prawdopodobnie w 2.50, tak słyszałem) mają wprowadzić większe wsparcie dla n-gonów, więc może już niedługo doczekamy się takich narzędzi w blenderze jak cut w maxie czy też split polygon tool w mayce
Napisano 23 Lipiec 200816 l ctrl + T zamienia zaznaczone face'y na trójkąty alt + J zamienia zaznaczone trójkąty na quady F tworzy face'a zarówno trisa jak i quada (przy zaznaczonych maksywalnie 4 wierzchołkach lub krawędziach) shift + F wypełnia zamknięty obrys (stworzony z krawędzi) trójkątami alt + F przekształca zaznaczoną siatkę tak aby tworzące ją trójkąty posiadały kąty przy wierzchołkach o wartościach zbliżonych do 60 stopni, co pozwala uniknąć długich cienkich trójkątów shift + alt + F zmienia przekątną w czworokącie podzielonym na trójkąty warto też pamiętać o ctrl + N które wyrzuca normalne face'ów w jedną strony - w przypadku gdy mamy skopane normalne będziemy mieć kłopot np z alt + J, shift + F to może trochę usprawnić pracę /edit kurde, miałem "server is too busy" przez pół godziny
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto