Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

no więc jak w temacie... próbuje swoich sił w tym rendererze... metodą prób i błędów, ale męczą mnie już czasy renderingu... więc zwracam się z pytaniem do was... skąd się bierze to cholerne ziarno?!

 

b50fd96ec1834ad2.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ziarno ogolnie wystepnuje z wielu powodow. Np ustawienia i silnik GI, niska liczba subdvs dla swiatla lub materialu, nieraz przez sam model ale u Ciebie ta szklanka bardzo dziwnie wyglada, zaznaczyles affect shadow dla refract ? Moze pokaz siatke samego modelu i ustawienia swiatla, materialu i renderu a bedzie latwiej dosjc w czym problem.

Napisano
  • Autor

Affect shadows rzeczywiście daje kopa renderowi.. ale nie rozwiązuje problemu... a co do ustawień to wszystkie są standartowe, multiply świateł ustawiłem na 15... a model to po prostu linia (podwójna) w krztałcie litery L... z nadanym lathe i mesh smoothem

 

P.S. jeśli to nie pomoże to zapodam szczegółowe ustawienia

Napisano

a jakie masz ustawione silniki GI ? mozliwe ze liczysz qmc w nowszych vrayach brute force i ustawione na 8 przez co masz ziarno ale tutaj jest cos z modelem, pokaz siatke i ustawienie tego materialu szkla, dawales moze jakis bump czy cos w tym stylu ?

Napisano

Spróbuj zaznaczyć Sub-pixel mapping i Clamp output w zakładce Color mapping.

Napisano
  • Autor

po zaznaczeniu Sub-pixel maping i włączeniu Caustyk rzeczywiście widać poprawę, ale to jeszcze nie to...

513d7585f3e12838.jpg

 

zapodaje więc:

siatka z MS:

9be0a185f5c24976.jpg

 

siatka bez MS:

822de67604c97a33.jpg

 

materiał:

4f37d581e08a0fb2.jpg

 

no i chciałem zaznaczyć, że chodzi mi nie tylko o zairnistość na szkle ale też samych cieni, która występuje również przy innych modelach.. zaznaczyłem to na renderze

7c2318dab2ccebbc.jpg

 

i jeszczje jedna informacja.. jak włączam GI.. to mi się renderuje biały obrazek z lekkimi zarysami szklanki... (???)

Napisano

problem jest z modelem, musisz dodac connectem od gory i dolu krawedzie zeby przy MS`ie tak ci nie scinal tej siatki.

Uzywasz vraya i nie wlaczasz od poczatku GI czy poprostu teraz tak z tym Gi ci wychodzi ?

Napisano

Daj wiecej sampli dla swiatel wtedy nie bede dawac tak ziarnistych cieni im wieksze zrodlo swiatla tym bardziej rozmyte cienie a co za tym idzie wiekszy pobor na sample dla przyzwoitego wygladu ewentualnie podbicie ilosci sampli/subdivision (nie pamietam tych nazwy :P) w globalnym samplowaniu w samym rendererze.

 

EDIT: rQMC sampler to jest ta zakladka od globalnego samplowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności