torm Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 no więc jak w temacie... próbuje swoich sił w tym rendererze... metodą prób i błędów, ale męczą mnie już czasy renderingu... więc zwracam się z pytaniem do was... skąd się bierze to cholerne ziarno?!
hcpiter Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 ziarno ogolnie wystepnuje z wielu powodow. Np ustawienia i silnik GI, niska liczba subdvs dla swiatla lub materialu, nieraz przez sam model ale u Ciebie ta szklanka bardzo dziwnie wyglada, zaznaczyles affect shadow dla refract ? Moze pokaz siatke samego modelu i ustawienia swiatla, materialu i renderu a bedzie latwiej dosjc w czym problem.
torm Napisano 26 Lipiec 2008 Autor Napisano 26 Lipiec 2008 Affect shadows rzeczywiście daje kopa renderowi.. ale nie rozwiązuje problemu... a co do ustawień to wszystkie są standartowe, multiply świateł ustawiłem na 15... a model to po prostu linia (podwójna) w krztałcie litery L... z nadanym lathe i mesh smoothem P.S. jeśli to nie pomoże to zapodam szczegółowe ustawienia
hcpiter Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 a jakie masz ustawione silniki GI ? mozliwe ze liczysz qmc w nowszych vrayach brute force i ustawione na 8 przez co masz ziarno ale tutaj jest cos z modelem, pokaz siatke i ustawienie tego materialu szkla, dawales moze jakis bump czy cos w tym stylu ?
arev Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 Spróbuj zaznaczyć Sub-pixel mapping i Clamp output w zakładce Color mapping.
torm Napisano 26 Lipiec 2008 Autor Napisano 26 Lipiec 2008 po zaznaczeniu Sub-pixel maping i włączeniu Caustyk rzeczywiście widać poprawę, ale to jeszcze nie to... zapodaje więc: siatka z MS: siatka bez MS: materiał: no i chciałem zaznaczyć, że chodzi mi nie tylko o zairnistość na szkle ale też samych cieni, która występuje również przy innych modelach.. zaznaczyłem to na renderze i jeszczje jedna informacja.. jak włączam GI.. to mi się renderuje biały obrazek z lekkimi zarysami szklanki... (???)
hcpiter Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 problem jest z modelem, musisz dodac connectem od gory i dolu krawedzie zeby przy MS`ie tak ci nie scinal tej siatki. Uzywasz vraya i nie wlaczasz od poczatku GI czy poprostu teraz tak z tym Gi ci wychodzi ?
Temporal Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 Daj wiecej sampli dla swiatel wtedy nie bede dawac tak ziarnistych cieni im wieksze zrodlo swiatla tym bardziej rozmyte cienie a co za tym idzie wiekszy pobor na sample dla przyzwoitego wygladu ewentualnie podbicie ilosci sampli/subdivision (nie pamietam tych nazwy :P) w globalnym samplowaniu w samym rendererze. EDIT: rQMC sampler to jest ta zakladka od globalnego samplowania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się