Napisano 25 Lipiec 200816 l no więc jak w temacie... próbuje swoich sił w tym rendererze... metodą prób i błędów, ale męczą mnie już czasy renderingu... więc zwracam się z pytaniem do was... skąd się bierze to cholerne ziarno?!
Napisano 25 Lipiec 200816 l ziarno ogolnie wystepnuje z wielu powodow. Np ustawienia i silnik GI, niska liczba subdvs dla swiatla lub materialu, nieraz przez sam model ale u Ciebie ta szklanka bardzo dziwnie wyglada, zaznaczyles affect shadow dla refract ? Moze pokaz siatke samego modelu i ustawienia swiatla, materialu i renderu a bedzie latwiej dosjc w czym problem.
Napisano 26 Lipiec 200816 l Autor Affect shadows rzeczywiście daje kopa renderowi.. ale nie rozwiązuje problemu... a co do ustawień to wszystkie są standartowe, multiply świateł ustawiłem na 15... a model to po prostu linia (podwójna) w krztałcie litery L... z nadanym lathe i mesh smoothem P.S. jeśli to nie pomoże to zapodam szczegółowe ustawienia
Napisano 26 Lipiec 200816 l a jakie masz ustawione silniki GI ? mozliwe ze liczysz qmc w nowszych vrayach brute force i ustawione na 8 przez co masz ziarno ale tutaj jest cos z modelem, pokaz siatke i ustawienie tego materialu szkla, dawales moze jakis bump czy cos w tym stylu ?
Napisano 26 Lipiec 200816 l Spróbuj zaznaczyć Sub-pixel mapping i Clamp output w zakładce Color mapping.
Napisano 26 Lipiec 200816 l Autor po zaznaczeniu Sub-pixel maping i włączeniu Caustyk rzeczywiście widać poprawę, ale to jeszcze nie to... zapodaje więc: siatka z MS: siatka bez MS: materiał: no i chciałem zaznaczyć, że chodzi mi nie tylko o zairnistość na szkle ale też samych cieni, która występuje również przy innych modelach.. zaznaczyłem to na renderze i jeszczje jedna informacja.. jak włączam GI.. to mi się renderuje biały obrazek z lekkimi zarysami szklanki... (???)
Napisano 26 Lipiec 200816 l problem jest z modelem, musisz dodac connectem od gory i dolu krawedzie zeby przy MS`ie tak ci nie scinal tej siatki. Uzywasz vraya i nie wlaczasz od poczatku GI czy poprostu teraz tak z tym Gi ci wychodzi ?
Napisano 26 Lipiec 200816 l Daj wiecej sampli dla swiatel wtedy nie bede dawac tak ziarnistych cieni im wieksze zrodlo swiatla tym bardziej rozmyte cienie a co za tym idzie wiekszy pobor na sample dla przyzwoitego wygladu ewentualnie podbicie ilosci sampli/subdivision (nie pamietam tych nazwy :P) w globalnym samplowaniu w samym rendererze. EDIT: rQMC sampler to jest ta zakladka od globalnego samplowania
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto