Skocz do zawartości

ziarnistość - skąd się bierze i co jest za to odpowiedzialne?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no więc jak w temacie... próbuje swoich sił w tym rendererze... metodą prób i błędów, ale męczą mnie już czasy renderingu... więc zwracam się z pytaniem do was... skąd się bierze to cholerne ziarno?!

 

b50fd96ec1834ad2.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ziarno ogolnie wystepnuje z wielu powodow. Np ustawienia i silnik GI, niska liczba subdvs dla swiatla lub materialu, nieraz przez sam model ale u Ciebie ta szklanka bardzo dziwnie wyglada, zaznaczyles affect shadow dla refract ? Moze pokaz siatke samego modelu i ustawienia swiatla, materialu i renderu a bedzie latwiej dosjc w czym problem.

Napisano

Affect shadows rzeczywiście daje kopa renderowi.. ale nie rozwiązuje problemu... a co do ustawień to wszystkie są standartowe, multiply świateł ustawiłem na 15... a model to po prostu linia (podwójna) w krztałcie litery L... z nadanym lathe i mesh smoothem

 

P.S. jeśli to nie pomoże to zapodam szczegółowe ustawienia

Napisano

a jakie masz ustawione silniki GI ? mozliwe ze liczysz qmc w nowszych vrayach brute force i ustawione na 8 przez co masz ziarno ale tutaj jest cos z modelem, pokaz siatke i ustawienie tego materialu szkla, dawales moze jakis bump czy cos w tym stylu ?

Napisano

po zaznaczeniu Sub-pixel maping i włączeniu Caustyk rzeczywiście widać poprawę, ale to jeszcze nie to...

513d7585f3e12838.jpg

 

zapodaje więc:

siatka z MS:

9be0a185f5c24976.jpg

 

siatka bez MS:

822de67604c97a33.jpg

 

materiał:

4f37d581e08a0fb2.jpg

 

no i chciałem zaznaczyć, że chodzi mi nie tylko o zairnistość na szkle ale też samych cieni, która występuje również przy innych modelach.. zaznaczyłem to na renderze

7c2318dab2ccebbc.jpg

 

i jeszczje jedna informacja.. jak włączam GI.. to mi się renderuje biały obrazek z lekkimi zarysami szklanki... (???)

Napisano

problem jest z modelem, musisz dodac connectem od gory i dolu krawedzie zeby przy MS`ie tak ci nie scinal tej siatki.

Uzywasz vraya i nie wlaczasz od poczatku GI czy poprostu teraz tak z tym Gi ci wychodzi ?

Napisano

Daj wiecej sampli dla swiatel wtedy nie bede dawac tak ziarnistych cieni im wieksze zrodlo swiatla tym bardziej rozmyte cienie a co za tym idzie wiekszy pobor na sample dla przyzwoitego wygladu ewentualnie podbicie ilosci sampli/subdivision (nie pamietam tych nazwy :P) w globalnym samplowaniu w samym rendererze.

 

EDIT: rQMC sampler to jest ta zakladka od globalnego samplowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności