Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

no więc jak w temacie... próbuje swoich sił w tym rendererze... metodą prób i błędów, ale męczą mnie już czasy renderingu... więc zwracam się z pytaniem do was... skąd się bierze to cholerne ziarno?!

 

b50fd96ec1834ad2.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ziarno ogolnie wystepnuje z wielu powodow. Np ustawienia i silnik GI, niska liczba subdvs dla swiatla lub materialu, nieraz przez sam model ale u Ciebie ta szklanka bardzo dziwnie wyglada, zaznaczyles affect shadow dla refract ? Moze pokaz siatke samego modelu i ustawienia swiatla, materialu i renderu a bedzie latwiej dosjc w czym problem.

Napisano
  • Autor

Affect shadows rzeczywiście daje kopa renderowi.. ale nie rozwiązuje problemu... a co do ustawień to wszystkie są standartowe, multiply świateł ustawiłem na 15... a model to po prostu linia (podwójna) w krztałcie litery L... z nadanym lathe i mesh smoothem

 

P.S. jeśli to nie pomoże to zapodam szczegółowe ustawienia

Napisano

a jakie masz ustawione silniki GI ? mozliwe ze liczysz qmc w nowszych vrayach brute force i ustawione na 8 przez co masz ziarno ale tutaj jest cos z modelem, pokaz siatke i ustawienie tego materialu szkla, dawales moze jakis bump czy cos w tym stylu ?

Napisano

Spróbuj zaznaczyć Sub-pixel mapping i Clamp output w zakładce Color mapping.

Napisano
  • Autor

po zaznaczeniu Sub-pixel maping i włączeniu Caustyk rzeczywiście widać poprawę, ale to jeszcze nie to...

513d7585f3e12838.jpg

 

zapodaje więc:

siatka z MS:

9be0a185f5c24976.jpg

 

siatka bez MS:

822de67604c97a33.jpg

 

materiał:

4f37d581e08a0fb2.jpg

 

no i chciałem zaznaczyć, że chodzi mi nie tylko o zairnistość na szkle ale też samych cieni, która występuje również przy innych modelach.. zaznaczyłem to na renderze

7c2318dab2ccebbc.jpg

 

i jeszczje jedna informacja.. jak włączam GI.. to mi się renderuje biały obrazek z lekkimi zarysami szklanki... (???)

Napisano

problem jest z modelem, musisz dodac connectem od gory i dolu krawedzie zeby przy MS`ie tak ci nie scinal tej siatki.

Uzywasz vraya i nie wlaczasz od poczatku GI czy poprostu teraz tak z tym Gi ci wychodzi ?

Napisano

Daj wiecej sampli dla swiatel wtedy nie bede dawac tak ziarnistych cieni im wieksze zrodlo swiatla tym bardziej rozmyte cienie a co za tym idzie wiekszy pobor na sample dla przyzwoitego wygladu ewentualnie podbicie ilosci sampli/subdivision (nie pamietam tych nazwy :P) w globalnym samplowaniu w samym rendererze.

 

EDIT: rQMC sampler to jest ta zakladka od globalnego samplowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.