Tas Napisano 31 Lipiec 2008 Share Napisano 31 Lipiec 2008 Witam, Problem wydaje sie banalny, ale jakos nie wiem gdzie lezy jego przyczyna. Gdy animuje obiekt, obrot wzgledem jednej osi, jest ok. Ale jezeli doloze do tego jeszcze obrot wzgledem drugiej osi, to w curve editorze widac ze 3ds rusza obrotami na wszystkich osiach. Ruch pomiedzy klatkami jest dziwaczny, ale ostatecznie obiekt trafia do takiej pozycji jak chcialem. Dziwne bo kiedys to robilem i nie bylo problemu. Zaznacze ze byla w miedzyczasie przesiadka z 2008 na 2009. Wie ktos o co chodzi ? Zalaczam screenshota z wlaczonym ghostingiem, troche widac jak to sie rusza, w curve edytorze widac ze sa animowane 3 osie obrotu, a ja ruszalem tylko 2. dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 31 Lipiec 2008 Share Napisano 31 Lipiec 2008 poczytaj sobie.. o euler rotation http://www.paulneale.com/tutorials/rotations.htm i quaterion http://www.paulneale.com/tutorials/QuaternionRotations.htm .. sam sobie odpowiesz na pytanie, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas Napisano 31 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2008 tez tak myslalem ze chodzi cos z tym eulerem, zaraz poczytam i zobaczymy o co chodzi. thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas Napisano 31 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2008 no faktycznie, dobry artykul tylko ze temat nadal dosc problematyczny. Troche mnie zmartwil ze nie ma czegos takiego jak animacja obrotu wzgledem lokalnych osi, wszystko idzie przez parent coord system, gdzie zwykle jest nim world coord system. Euler musi byc po potrzeba curvsy, a w TCB ten numer ze 180stopniami tez nie zacheca. A sposoby jakie podal do obejscia tego strasznie mi sie nie podobaja(dummy jako parent) :) - ale wybrzydzam. SUPER_OkO mozesz cos jeszcze dorzucic od siebie, bo widze ze temat jest dla ciebie znany. Choc i tak zaczolem juz pracowac dalej, mimo ze cos mi ciagle nie pasi. Nie wiem czemu wczesniej mi to nie przeszkadzalo :) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się