Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam,

 

Problem wydaje sie banalny, ale jakos nie wiem gdzie lezy jego przyczyna.

Gdy animuje obiekt, obrot wzgledem jednej osi, jest ok. Ale jezeli doloze do tego jeszcze obrot wzgledem drugiej osi, to w curve editorze widac ze 3ds rusza obrotami na wszystkich osiach. Ruch pomiedzy klatkami jest dziwaczny, ale ostatecznie obiekt trafia do takiej pozycji jak chcialem.

 

Dziwne bo kiedys to robilem i nie bylo problemu. Zaznacze ze byla w miedzyczasie przesiadka z 2008 na 2009. Wie ktos o co chodzi ? Zalaczam screenshota z wlaczonym ghostingiem, troche widac jak to sie rusza, w curve edytorze widac ze sa animowane 3 osie obrotu, a ja ruszalem tylko 2.

 

dzieki!

 

clipboard02qd5.th.jpg

  • Replies 3
  • Views 997
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Author

tez tak myslalem ze chodzi cos z tym eulerem, zaraz poczytam i zobaczymy o co chodzi.

 

thx

  • Author

no faktycznie, dobry artykul tylko ze temat nadal dosc problematyczny.

 

Troche mnie zmartwil ze nie ma czegos takiego jak animacja obrotu wzgledem lokalnych osi, wszystko idzie przez parent coord system, gdzie zwykle jest nim world coord system. Euler musi byc po potrzeba curvsy, a w TCB ten numer ze 180stopniami tez nie zacheca.

 

A sposoby jakie podal do obejscia tego strasznie mi sie nie podobaja(dummy jako parent) :) - ale wybrzydzam.

 

SUPER_OkO mozesz cos jeszcze dorzucic od siebie, bo widze ze temat jest dla ciebie znany. Choc i tak zaczolem juz pracowac dalej, mimo ze cos mi ciagle nie pasi. Nie wiem czemu wczesniej mi to nie przeszkadzalo :)

 

pozdr

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy