Napisano 12 Luty 200421 l a wiec: 1. nie rozumiem dlaczego narzedzie align nie dziala dla pojedynczych vertexow, krawedzi oraz poly - musze wyrownac 100 vertexow wzgledem jednego innego no i jak to szybko zrobic ??? kolejna rzecz: 2. modeluje samochod stary model fiata i siatka jest dosyc skomplikowana teraz gdy potrzebuje widok z przodu i zaznaczam sobie jakies vertexy to czesto zaznacza mi jakies inne nie te ktore chce czyli te ktore leza w glebi rysunku. wiec czy da sie jakos zalaczyc jakas opcje aby to co zasloniete przez scianki ktore widze nie bylo mozliwe do wyselekcjonowania ?? oczywiscnie ognore backfacing nie pomaga bo czesc siatki jest tak powyginana ze normalne zasloniete sa zwrocone w tym samym kierunku co normalne polygonow ktore sa na pierwszym planie opcja backface cull tez nie pomaga poniewaz ona tylko powoduje niewidoczne polygony ktore maja normalne przeciwnie zwrocone do ekranu... 3. dlaczego nie da sie ukryc tylko czesci siatki tego samego obiektu np 24 polygony ktore mnie teraz nie interesuja a powoduja zamieszanie w tym co teraz miodeluje np zaslaniaja mi cos jesli ktos potrafi pomoc lub dac namiary na rozwiazania 3 pytan bede bardzo dźwięczny za to przekopalem wszystko co moglem w tym helpa maxa ale nie ma tam nic na ten temat poza tym co napisalem juz powyzej dzieki trzymcie sie ;)
Napisano 12 Luty 200421 l 1. jest taki skryp mesh tools ale on wyrownuje tylko w wymiarach x y z nie moze alignowac do innych 2. backface cull powoduje ze obydwie strony siatki sa widocze w viewporcie proponuje uzywac hide wtedy sie nie zaznacza 3. da sie ukryc kawalek obiektu, dajesz subobject poly zaznaczasz i hide
Napisano 12 Luty 200421 l Autor jasne, na 3 przed chwila jakims cudem wpadlem. coz najprostsze rozwiazania sa najtrudniejsze do znalezienia (w moim przypadku) dzieki za pomoc !
Napisano 12 Luty 200421 l Autor poukrywalem sobie cala reszte i teraz moj maly wycinek wyglada tak: teraz to mozna juz komfortowo pracować 1
Napisano 13 Luty 200421 l Autor jak z parametrem na \'0\' nie za bardzo rozumiem. moge skalowac po osiach x y z ale o jaki parametr chodzi ?
Napisano 13 Luty 200421 l bacry mial to na mysli ze jezeli zaznaczysz np. grupę vertexów i wedlug dowolnej osi przeskalujesz je na 0% to według tej osi będą równo ustawione...