p_e_t_e_r Napisano 12 Luty 2004 Share Napisano 12 Luty 2004 a wiec: 1. nie rozumiem dlaczego narzedzie align nie dziala dla pojedynczych vertexow, krawedzi oraz poly - musze wyrownac 100 vertexow wzgledem jednego innego no i jak to szybko zrobic ??? kolejna rzecz: 2. modeluje samochod stary model fiata i siatka jest dosyc skomplikowana teraz gdy potrzebuje widok z przodu i zaznaczam sobie jakies vertexy to czesto zaznacza mi jakies inne nie te ktore chce czyli te ktore leza w glebi rysunku. wiec czy da sie jakos zalaczyc jakas opcje aby to co zasloniete przez scianki ktore widze nie bylo mozliwe do wyselekcjonowania ?? oczywiscnie ognore backfacing nie pomaga bo czesc siatki jest tak powyginana ze normalne zasloniete sa zwrocone w tym samym kierunku co normalne polygonow ktore sa na pierwszym planie opcja backface cull tez nie pomaga poniewaz ona tylko powoduje niewidoczne polygony ktore maja normalne przeciwnie zwrocone do ekranu... 3. dlaczego nie da sie ukryc tylko czesci siatki tego samego obiektu np 24 polygony ktore mnie teraz nie interesuja a powoduja zamieszanie w tym co teraz miodeluje np zaslaniaja mi cos jesli ktos potrafi pomoc lub dac namiary na rozwiazania 3 pytan bede bardzo dźwięczny za to przekopalem wszystko co moglem w tym helpa maxa ale nie ma tam nic na ten temat poza tym co napisalem juz powyzej dzieki trzymcie sie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cochise Napisano 12 Luty 2004 Share Napisano 12 Luty 2004 1. jest taki skryp mesh tools ale on wyrownuje tylko w wymiarach x y z nie moze alignowac do innych 2. backface cull powoduje ze obydwie strony siatki sa widocze w viewporcie proponuje uzywac hide wtedy sie nie zaznacza 3. da sie ukryc kawalek obiektu, dajesz subobject poly zaznaczasz i hide Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_e_t_e_r Napisano 12 Luty 2004 Autor Share Napisano 12 Luty 2004 jasne, na 3 przed chwila jakims cudem wpadlem. coz najprostsze rozwiazania sa najtrudniejsze do znalezienia (w moim przypadku) dzieki za pomoc ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_e_t_e_r Napisano 12 Luty 2004 Autor Share Napisano 12 Luty 2004 poukrywalem sobie cala reszte i teraz moj maly wycinek wyglada tak: teraz to mozna juz komfortowo pracować 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 13 Luty 2004 Share Napisano 13 Luty 2004 Odnośnie 1. to zawsze zostaje skalowanie z parametrem ustawionym na \"0\" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_e_t_e_r Napisano 13 Luty 2004 Autor Share Napisano 13 Luty 2004 jak z parametrem na \'0\' nie za bardzo rozumiem. moge skalowac po osiach x y z ale o jaki parametr chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 13 Luty 2004 Share Napisano 13 Luty 2004 bacry mial to na mysli ze jezeli zaznaczysz np. grupę vertexów i wedlug dowolnej osi przeskalujesz je na 0% to według tej osi będą równo ustawione... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_e_t_e_r Napisano 13 Luty 2004 Autor Share Napisano 13 Luty 2004 no faktycznie troche na okretke ale dziala wysmienicie dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi