danilo2 Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 Witam, mam problem zktórym nie mogę sobie poradzić - otóż po zrobieniu dosyć cieńkiego obiektu, za którym umieściłem światło, a obiektowi nadałem materiał "SSS fast Material (mi)" nie zachodzi effekt sss... W mayi trezeba podpiąć jeszcze stworzoną lightmapę żeby efekt przenikania światła przez obiekt zachodził, ale nie wiem jak poradzić sobie w 3ds maxie... bardzo prosze o pomoc :) dodatkowo czasem jak ustawie sam obiekt z nadanym sss oraz światło dostaję błąd: RCGI 0.3 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons from light "Spot01|Light" (tag 8dc): canceling emission job RCGI 0.5 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons from light "Spot01|Light" (tag 8dc) co zrobić żeby i jeszcze ten błąd wyeliminować? Dziękuję i czekam na odp :)
Sebastian Ozga Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 no photons stored after emitting 1000000 photons from light "Spot01|Light" (tag 8dc): canceling emission job RCGI 0.5 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons from light "Spot01|Light" (tag 8dc) Mogę się mylić, ale taki komunikat wyskakuje wtedy, kiedy fotony nie mają się od czego odbijać (masz pewnie pustą przestrzeń). Zrób jakieś studio albo coś. I prawdopodobnie również z tego samego powodu nie działa SSS.
danilo2 Napisano 5 Sierpień 2008 Autor Napisano 5 Sierpień 2008 Tak, miałem na scenie sam obiekt który był prostopadłościanem , z górnymi krawędziami zeskalowanymi : Przed nim znajduje się spot light i ja też mogę się mylić, ale wydaje mi się ze efekt sss nawet z pustą przstrzenią wokół powinien mieć miejsce, w każdym razie po zrobieniu najprostrzego studia - duża kula + shell -> dostaję taki efekt: a tu również nie wystepouje efekt sss - obiekt jest oświetlony od strony widza, bo światło odbija się od kuli, wewnąrz której się znajduje- źródło światła jest niewidoczne - jest po drugiej stronie obiektu niż kamera. Czy ma ktoś pomysł co ja robie źle? co zrobić żeby materiał sss fast materiał dawał efekty o jakich mówiłęm? Dziękuję i czekam na odp :)
Sebastian Ozga Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 (edytowane) Włącz GI ;) Edytowane 8 Sierpień 2008 przez tweety post przywrócony [08-08-2008]
Sebastian Ozga Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 Sorki przypadkowo usunąłem sobie posta ;) daj mocniejsze to światło, a zamiast shell w kuli - modyfikator "normal" i zaznacz "flip normals" Edit: Jakiego światła używasz?
Master Kiełbaster Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 spróbuj załączyć w materiale scatter indirect illumination i wyłącz screen compositing of layers. możesz jeszcze spróbować zwiększyć scatter depth i back surface scatter weight.
danilo2 Napisano 5 Sierpień 2008 Autor Napisano 5 Sierpień 2008 Sebastian Ozga - używam standardowego target spotlight i jak dam jeszcze mocniejsze to obiekt po prostu się rozjaśnia przez gi odbite od kuli , ale nie jest jaśniejszy w cieńszych miejscach i ciemniejszy w grubszych. Master Kiełbaster: scatter indirect illumination- od początku włączone, screen compositing of layers wyłączyłem, zwięksyłem nawet prawie 10krotnie back surface scatter weight, scatter depth - tego nie mam, ale pobawiłem się innymi parametrami - ciagle efekt taki: :( Nie rozumiem co jest niby nie tak
Master Kiełbaster Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 a back surface (through) scatter depth masz? 1
danilo2 Napisano 5 Sierpień 2008 Autor Napisano 5 Sierpień 2008 dziękuję ! faktycznei - ojeju jeszcze muszę dużo pobawić się tymi parametrami żeby uzyskac wymarzony efekt ale juz przynajmniej widze różnice - back surface scatter depth pomogło :)
gientekwl Napisano 5 Sierpień 2008 Napisano 5 Sierpień 2008 no photons stored affter emmiting - bla bla... ta opcja zachodzi wtedy jak fotony gubią się w przestrzeni, zazwyczaj na tak otwartych przestrzeniach używam FG, bo po co zabawa z fotonami ? A jeżeli chodzi o SSS, by był bardziej widoczny : 1.Zwiększ multipiler światła, ale bez przesady 2. W materiale SSS, Advenced Options > zaznacz Indirect Illumination 3. kamere ustaw w przeciwnym kierunku do padania światła, oczywiście zależy jakiego rodzaju jest to światło. [polecam mrAreaSpot]. 4.Pobaw się warstwami materiału, jak kolega wyżej wspomniał back surface scattering, oczywiście zależy do czego dążysz... pozdrawiam. 1
Temporal Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 gdzie punkt reputacji ? ^^ o kurde ale wszyscy leca na ta reputacje satysfakcja ze komus pomogles nie wystarcza? :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się