Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, mam problem zktórym nie mogę sobie poradzić - otóż po zrobieniu dosyć cieńkiego obiektu, za którym umieściłem światło, a obiektowi nadałem materiał "SSS fast Material (mi)" nie zachodzi effekt sss... W mayi trezeba podpiąć jeszcze stworzoną lightmapę żeby efekt przenikania światła przez obiekt zachodził, ale nie wiem jak poradzić sobie w 3ds maxie... bardzo prosze o pomoc :)

 

dodatkowo czasem jak ustawie sam obiekt z nadanym sss oraz światło dostaję błąd:

RCGI 0.3 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons from light "Spot01|Light" (tag 8dc): canceling emission job

RCGI 0.5 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons from light "Spot01|Light" (tag 8dc)

co zrobić żeby i jeszcze ten błąd wyeliminować?

Dziękuję i czekam na odp :)

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  danilo2 napisał:
no photons stored after emitting 1000000 photons from light "Spot01|Light" (tag 8dc): canceling emission job

RCGI 0.5 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons from light "Spot01|Light" (tag 8dc)

 

Mogę się mylić, ale taki komunikat wyskakuje wtedy, kiedy fotony nie mają się od czego odbijać (masz pewnie pustą przestrzeń). Zrób jakieś studio albo coś. I prawdopodobnie również z tego samego powodu nie działa SSS.

Napisano
  • Autor

Tak, miałem na scenie sam obiekt który był prostopadłościanem , z górnymi krawędziami zeskalowanymi :

 

44200254dx0.th.jpg

 

Przed nim znajduje się spot light i ja też mogę się mylić, ale wydaje mi się ze efekt sss nawet z pustą przstrzenią wokół powinien mieć miejsce, w każdym razie po zrobieniu najprostrzego studia - duża kula + shell -> dostaję taki efekt:

 

24912964ky2.th.jpg

 

a tu również nie wystepouje efekt sss - obiekt jest oświetlony od strony widza, bo światło odbija się od kuli, wewnąrz której się znajduje- źródło światła jest niewidoczne - jest po drugiej stronie obiektu niż kamera. Czy ma ktoś pomysł co ja robie źle? co zrobić żeby materiał sss fast materiał dawał efekty o jakich mówiłęm?

Dziękuję i czekam na odp :)

Napisano

Sorki przypadkowo usunąłem sobie posta ;)

 

daj mocniejsze to światło, a zamiast shell w kuli - modyfikator "normal" i zaznacz "flip normals"

 

Edit: Jakiego światła używasz?

Napisano

spróbuj załączyć w materiale scatter indirect illumination i wyłącz screen compositing of layers. możesz jeszcze spróbować zwiększyć scatter depth i back surface scatter weight.

Napisano
  • Autor

Sebastian Ozga - używam standardowego target spotlight i jak dam jeszcze mocniejsze to obiekt po prostu się rozjaśnia przez gi odbite od kuli , ale nie jest jaśniejszy w cieńszych miejscach i ciemniejszy w grubszych.

Master Kiełbaster: scatter indirect illumination- od początku włączone, screen compositing of layers wyłączyłem, zwięksyłem nawet prawie 10krotnie back surface scatter weight, scatter depth - tego nie mam, ale pobawiłem się innymi parametrami - ciagle efekt taki:

69982053zn2.th.jpg

:( Nie rozumiem co jest niby nie tak

Napisano
  • Autor

dziękuję ! faktycznei - ojeju jeszcze muszę dużo pobawić się tymi parametrami żeby uzyskac wymarzony efekt ale juz przynajmniej widze różnice - back surface scatter depth pomogło :)

Napisano

no photons stored affter emmiting - bla bla... ta opcja zachodzi wtedy jak fotony gubią się w przestrzeni, zazwyczaj na tak otwartych przestrzeniach używam FG, bo po co zabawa z fotonami ?

A jeżeli chodzi o SSS, by był bardziej widoczny :

 

1.Zwiększ multipiler światła, ale bez przesady

2. W materiale SSS, Advenced Options > zaznacz Indirect Illumination

3. kamere ustaw w przeciwnym kierunku do padania światła, oczywiście zależy jakiego rodzaju jest to światło. [polecam mrAreaSpot].

4.Pobaw się warstwami materiału, jak kolega wyżej wspomniał back surface scattering, oczywiście zależy do czego dążysz... pozdrawiam.

Napisano
  gientekwl napisał:
gdzie punkt reputacji ? ^^

 

o kurde ale wszyscy leca na ta reputacje satysfakcja ze komus pomogles nie wystarcza? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.