Sfix1 Napisano 8 Sierpień 2008 Share Napisano 8 Sierpień 2008 Nie wiem czy sobie dobrze poradze z tym przekazem ale spróbuje... Chciałbym żeby ktoś mi w tym pomógł, mianowicie chce zrobić by podczas animacji moje kończyny w każdej chwili mogły wrócić do pierwszej ustalonej pozycji wyjściowej.Nie chodzi mi o skopiowanie poprzedniej klatki. Gdy będzie moja postać się przemieszczać to "pozycja wyjściowa" musi razem z nią ale nie mam pojęcia jak mógłbym tego dokonać... a jeśli niewłaściwie szukałem po forum i jest taki post już to skasuje. Umie ktoś mi pomóc w tej kwestii czy to jakieś procedury z tym się wiążą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 9 Sierpień 2008 Share Napisano 9 Sierpień 2008 zlinkuj całą postać do jakiegoś helpera, i jej przesuwanie animuj przesuwaniem tego helpera, wtedy będziesz mógł kopiować klucze. gdzieś tu na forum ktoś zrobił taki sprytny skrypt do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sfix1 Napisano 9 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2008 Tylko że jak szukałem to nie mogłem znaleść na forum takiego postu. No tak właśnie tak myślałem o tym, że to też trzeba podlinkować do szkieletu by sie przemieszczało,ale nie chciałbym kopiować kluczy tylko móc uzyskać ten efekt za pomocą kliknięcia. Pomocy Ajuto! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sfix1 Napisano 9 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2008 Znalazłem własne rozwiązanie...Wystarczy obok kontrolera lub dummy ustawić jakiś obiekt np.zwykła linia w ksztalcie koła,która byłaby tzwną "pozycją wyjściową" nie renderowaną. Należy ją umieścić obok kontrolera i podlinkować do obiektu najwyższego w hierarchii.W moim przypadku jest to kółko na wysokości pasa postaci "hula-hop" do ktorego jest podpięty cały szkielet i wszystkie kontrolery oprócz nóg.Dalej należy kliknąć na tą linie [pozycje wyjściową]ustawić jego pivot zgodnie z ułożeniem kontrolera lub dummy danej kończyny... Hierarhy/Pivot/affect pivot only ,potem kliknąć (Align) a następnie kliknąć na kontroller.Wtedy wyskoczy nam okno w ktorym zaznaczyamy osie XYZ w POZYCJI I ORJENTACJI oraz z dwóch stron Pivot point i OK.Nasz Pivot wtedy dostosowuje się do pivota konktrolera pod względem pozycji i ułożenia. Po tym zabiegu podczas animacji można w każdej chwili wrócić w łatwy sposób do pozycji wyjściowej klikając na kontroler a potem wybierając Align i klikając na kółeczko "pozycję wyjściową" wystarczy zaznaczyć Wszystkie osie Orjentacji i Pozycji i Pivot pointy . Dodatkowo "pozycje wyjściowe" będą się przemieszczać razem z postacią bo są przylinkowane DO HULAHOPA Może sie komuś to przyda a może ktoś zna prostszy sposób.Pewnie łatwiej znać script ale bez niego też da sie to zrobić.Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sfix1 Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2008 Da sie wogle to jakoś sprawniej zrobić???? Zawsze sie staram szukać najprostszych rozwiązań...Też mnie zastanawia czy nie można by było sobie ustalać dane pozy? i je wybierać ale nie poprzez kopiowanie kluczy. Zna ktoś jakąś metode? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 12 Sierpień 2008 Share Napisano 12 Sierpień 2008 To, o czym piszesz jest często używane... mam na myśli zpisywanie póz do klatek kluczowych. Często animatorzy zapisują sobie całe pozy, miny, różne bzdety.. przeważnie od klatki 0 w lewo... czyli na minusowym czasie w osi. Tylko trzeba uważać żeby nie wywalić przez przypadek swoich póz... dlatego ta metoda jest taka trochę w biegu - z ujęcia na ujęcie. Na dłuższą metę lepsze są systemy do zapisywania póz w zewnętrznych plikach na dysku, poza konkretną sceną. Dzięki temu można dane pozy wykożysytwać w łatwy sposób w różnych scenach i różnych ujęciach. Oł je :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 12 Sierpień 2008 Share Napisano 12 Sierpień 2008 W dziale animacja pan o ksywce Pchela1313 zapodał skrypt o nazwie Pcheła Transform Holder: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=51781 może pomoże... pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 12 Sierpień 2008 Share Napisano 12 Sierpień 2008 Jezeli chodzi o defaultowe ustawienie pozy.. zapoznaj sie z terminami pod F1 takimi jak: Set as skin pose i assume skin pose. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sfix1 Napisano 14 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2008 Szczerze..Troche straciłem swój własny wątek:) W jakim formacie pliku można zapisywać pozy jeśli się tak da? No głównie można kopiować kluczyki ale sprawdze Tego scrypta z tym że troche sie nie znam na tym, ale za niedługo zamierzam się za to zabrać.Mam wrażenie że scrypty są dużo trudniejsze do skumania niż dzialanie poszczególnych opcji programu.Dobrze myśle?czy to zależy od punktu widzenia?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się