viater Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 Mam zrobionego cartoonowego karatekę i chcę go ustawić w pewnej pozie. jednak za każdym razem gdy ustawię narzędzie rotate i zakładam fade na maskowanie ZB 3.1 wysypuje się. Objekt zrobiłem w LW i wyeksportowałem do OBJ. Nie ma ciągłości siatki bo oszczędzając poly pod kimono wsunołem kończyny i popiesie postaci. Co się dzieje i jak to obejść?
zeet Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 Sprawdź czy w modelu nie ma vertexów nie powiązanych z topologią modelu,to najczęściej jest przyczyna zwiech.
zeet Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 Najprościej w trybie wireframe zaznacz wszystkie vertexy w modelu i jak któryś leży poza siatą modelu to go wywal.
viater Napisano 18 Sierpień 2008 Autor Napisano 18 Sierpień 2008 z tym sobie poradziłem, ale teraz mam problem jak wykonać maskowanie, abym mógł swobodnie ustawić postać w dowolnej pozie. Jak pisałem nie ma ciągłości siatki, przez co ZB rozpoznaje jakby to były osobne warstwy. Jednak nie są to osobne SubTools, a mimo wszystko zaznacza mi się tylko top kimona, albo spodnie. Może ktoś wie jak zaznaczać aby sprawnie poszło ustawianie? Ja ustawiam fade za pomocą CTRL i drag [ATTACH]57582[/ATTACH]
Tomala Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 w trybie draw normalnie namaluj maske z wcisnietym ctrl a jak klikniesz na nią lewym to się rozmyje najlepiej to robić na niskich subdiv. A próbowałeś transpose mastera?
zeet Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 Użyj do maskowania zaznaczenia narzędzia Lasso i Ctrl +LMB ,żeby rozmyć brzegi maskowania- płynne przejście Ctrl +kliknij lewy przycisk myszy na obiekcie jeśli rozmycie jest za za słabe to jeszcze raz . Ctrl + Alt lewy przycisk odmaskowuje obrysowany region-szara maska. Po właściwym zaznaczeniu dopiero Transpoze i pozowanie. W zakładce Mask masz opcję Inwert przydatne do odwracania zanaczeń.
Tomala Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 Jeszcze dodam że skrót do odwracania maski to wciśnięty ctrl + klik lewym na canvas :D
viater Napisano 18 Sierpień 2008 Autor Napisano 18 Sierpień 2008 Spróbowałe tego sposobu, ale to katorga... Tego pluga nie uzywałem, ale raczej nie chcę obiektu rozbijać na Subtoolsy, bo się nie połapię. A nie ma jakiegoś przełącznika w stylu: "postrzegaj siatkę jako całość"?
Tomala Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 transpose master właśnie pozwala ustawić pozę dla kilku subtooli traktując je jako jeden mesh. A z tą katorgą to przesadziłeś, przecież lassem w sekundę zamaskujesz i już można obracać ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się