Jump to content
Sign in to follow this  
viater

Problem z pozowaniem

Recommended Posts

Mam zrobionego cartoonowego karatekę i chcę go ustawić w pewnej pozie. jednak za każdym razem gdy ustawię narzędzie rotate i zakładam fade na maskowanie ZB 3.1 wysypuje się. Objekt zrobiłem w LW i wyeksportowałem do OBJ. Nie ma ciągłości siatki bo oszczędzając poly pod kimono wsunołem kończyny i popiesie postaci. Co się dzieje i jak to obejść?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy w modelu nie ma vertexów nie powiązanych z topologią modelu,to najczęściej jest przyczyna zwiech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprościej w trybie wireframe zaznacz wszystkie vertexy w modelu i jak któryś leży poza siatą modelu to go wywal.

015183b831cd5b40.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym sobie poradziłem, ale teraz mam problem jak wykonać maskowanie, abym mógł swobodnie ustawić postać w dowolnej pozie. Jak pisałem nie ma ciągłości siatki, przez co ZB rozpoznaje jakby to były osobne warstwy. Jednak nie są to osobne SubTools, a mimo wszystko zaznacza mi się tylko top kimona, albo spodnie. Może ktoś wie jak zaznaczać aby sprawnie poszło ustawianie? Ja ustawiam fade za pomocą CTRL i drag

[ATTACH]57582[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

w trybie draw normalnie namaluj maske z wcisnietym ctrl a jak klikniesz na nią lewym to się rozmyje najlepiej to robić na niskich subdiv.

A próbowałeś transpose mastera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użyj do maskowania zaznaczenia narzędzia Lasso i Ctrl +LMB ,żeby rozmyć brzegi maskowania- płynne przejście Ctrl +kliknij lewy przycisk myszy na obiekcie jeśli rozmycie jest za za słabe to jeszcze raz .

 

Ctrl + Alt lewy przycisk odmaskowuje obrysowany region-szara maska.

Po właściwym zaznaczeniu dopiero Transpoze i pozowanie. W zakładce Mask masz opcję Inwert przydatne do odwracania zanaczeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze dodam że skrót do odwracania maski to wciśnięty ctrl + klik lewym na canvas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbowałe tego sposobu, ale to katorga... Tego pluga nie uzywałem, ale raczej nie chcę obiektu rozbijać na Subtoolsy, bo się nie połapię. A nie ma jakiegoś przełącznika w stylu: "postrzegaj siatkę jako całość"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

transpose master właśnie pozwala ustawić pozę dla kilku subtooli traktując je jako jeden mesh. A z tą katorgą to przesadziłeś, przecież lassem w sekundę zamaskujesz i już można obracać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy