Gość bobofrut Napisano 20 Sierpień 2008 Napisano 20 Sierpień 2008 Witam! Jestem początkujący w obsłudze 3d studio maxa i mam dwa problemy, a mianowicie: 1. Jak zrobić cienie przedmiotu tak żeby pozostał cień a przedmiotu na renderingu nie było widać. 2. Drugi problem jest z antialiasingiem. Podczas renderingu pozostaje mi taka obwódka widoczna na zdjęciu. (zdjęcie w powiększeniu) Może ktoś pomóc jak się tego pozbyć tej obwódki, gdyż różowy kolor to kolor w grze traktowany jako niewidoczny, i widać tą obwódkę. Próbowałem przez różne filtry przepuszczać ale nic nie dało. Pozdrawiam.
arev Napisano 20 Sierpień 2008 Napisano 20 Sierpień 2008 Jeśli silnik gry nie obsługuje kanału alfa, to możesz tylko wyłączyć AA (zakładka "Renderer"). Cień możesz zrobić kładąc pod pojazdem płaszczyznę, na której to cień będzie widoczny, a we właściwościach obiektu rzucającego cień odznacz pole "Visible to camera".
Gość bobofrut Napisano 20 Sierpień 2008 Napisano 20 Sierpień 2008 arev dzięki wielkie za pomoc, cienie działają. Wiem że wyłączenie AA jest sposobem, ale obiekt jest strasznie poszarpany i w grze niezbyt przyjemnie wygląda.
Temporal Napisano 20 Sierpień 2008 Napisano 20 Sierpień 2008 innego sposobu nie ma bo antyaliasing to jakby taki blur kilku sasiadujacych pixeli tworzacych krawedz obiektu jesli wiec twoja giera nie obsluguje alphy to kiepsko
SWRSC Napisano 20 Sierpień 2008 Napisano 20 Sierpień 2008 sprawdz na różnych filtrach AA. Szczególnie na Mitchell oraz Catmull