Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Jestem początkujący w obsłudze 3d studio maxa i mam dwa problemy, a mianowicie:

 

1. Jak zrobić cienie przedmiotu tak żeby pozostał cień a przedmiotu na renderingu nie było widać.

 

2. Drugi problem jest z antialiasingiem. Podczas renderingu pozostaje mi taka obwódka widoczna na zdjęciu. (zdjęcie w powiększeniu)

ed752ru7.jpg

Może ktoś pomóc jak się tego pozbyć tej obwódki, gdyż różowy kolor to kolor w grze traktowany jako niewidoczny, i widać tą obwódkę. Próbowałem przez różne filtry przepuszczać ale nic nie dało.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli silnik gry nie obsługuje kanału alfa, to możesz tylko wyłączyć AA (zakładka "Renderer").

Cień możesz zrobić kładąc pod pojazdem płaszczyznę, na której to cień będzie widoczny, a we właściwościach obiektu rzucającego cień odznacz pole "Visible to camera".

Napisano

arev dzięki wielkie za pomoc, cienie działają. Wiem że wyłączenie AA jest sposobem, ale obiekt jest strasznie poszarpany i w grze niezbyt przyjemnie wygląda.

Napisano

innego sposobu nie ma bo antyaliasing to jakby taki blur kilku sasiadujacych pixeli tworzacych krawedz obiektu jesli wiec twoja giera nie obsluguje alphy to kiepsko

Napisano

sprawdz na różnych filtrach AA. Szczególnie na Mitchell oraz Catmull

Napisano

Sprawdź jeszcze czy silnik nie ma przypadkiem obsługi alfy nieco "zakamuflowanej", jak np. w Game Makerze - domyślnie nie obsługuje przezroczystości (8 bitowej), ale można dodać sprite'om specjalną maskę, którą skrypt zamieni na przezroczystość poszczególnych pikseli.

Jeśli nie ma czegoś takiego to niestety nie masz zbyt wielkiego pola manewru. Możesz ew. spróbować renderować obiekty na tle o kolorze podobnym do tego, na jakim będą występowały w grze, a potem, choćby w Paincie, zalać resztę tła tym różowym.

Napisano

Całkiem przypadkiem włączyłem opcje w Customize -> Preferences -> Zakładka Rendering ->

Background -> Don't Antialias Against Background

 

Dzięki temu obiekt nie jest poszarpany i nie zlewa się z tłem.

 

P.S. Jeszcze jedno pytanko, czy da się ustawić kolor cieni?

Edytowane przez bobofrut

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności