bobofrut Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Witam! Jestem początkujący w obsłudze 3d studio maxa i mam dwa problemy, a mianowicie: 1. Jak zrobić cienie przedmiotu tak żeby pozostał cień a przedmiotu na renderingu nie było widać. 2. Drugi problem jest z antialiasingiem. Podczas renderingu pozostaje mi taka obwódka widoczna na zdjęciu. (zdjęcie w powiększeniu) Może ktoś pomóc jak się tego pozbyć tej obwódki, gdyż różowy kolor to kolor w grze traktowany jako niewidoczny, i widać tą obwódkę. Próbowałem przez różne filtry przepuszczać ale nic nie dało. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Jeśli silnik gry nie obsługuje kanału alfa, to możesz tylko wyłączyć AA (zakładka "Renderer"). Cień możesz zrobić kładąc pod pojazdem płaszczyznę, na której to cień będzie widoczny, a we właściwościach obiektu rzucającego cień odznacz pole "Visible to camera". Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobofrut Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 arev dzięki wielkie za pomoc, cienie działają. Wiem że wyłączenie AA jest sposobem, ale obiekt jest strasznie poszarpany i w grze niezbyt przyjemnie wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 innego sposobu nie ma bo antyaliasing to jakby taki blur kilku sasiadujacych pixeli tworzacych krawedz obiektu jesli wiec twoja giera nie obsluguje alphy to kiepsko Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 sprawdz na różnych filtrach AA. Szczególnie na Mitchell oraz Catmull Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Sprawdź jeszcze czy silnik nie ma przypadkiem obsługi alfy nieco "zakamuflowanej", jak np. w Game Makerze - domyślnie nie obsługuje przezroczystości (8 bitowej), ale można dodać sprite'om specjalną maskę, którą skrypt zamieni na przezroczystość poszczególnych pikseli. Jeśli nie ma czegoś takiego to niestety nie masz zbyt wielkiego pola manewru. Możesz ew. spróbować renderować obiekty na tle o kolorze podobnym do tego, na jakim będą występowały w grze, a potem, choćby w Paincie, zalać resztę tła tym różowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobofrut Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 (edited) Całkiem przypadkiem włączyłem opcje w Customize -> Preferences -> Zakładka Rendering -> Background -> Don't Antialias Against Background Dzięki temu obiekt nie jest poszarpany i nie zlewa się z tłem. P.S. Jeszcze jedno pytanko, czy da się ustawić kolor cieni? Edited August 20, 2008 by bobofrut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now