Skocz do zawartości

Cienie & Antialiasing - czyli 2 problemy


Gość bobofrut

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bobofrut

Witam!

 

Jestem początkujący w obsłudze 3d studio maxa i mam dwa problemy, a mianowicie:

 

1. Jak zrobić cienie przedmiotu tak żeby pozostał cień a przedmiotu na renderingu nie było widać.

 

2. Drugi problem jest z antialiasingiem. Podczas renderingu pozostaje mi taka obwódka widoczna na zdjęciu. (zdjęcie w powiększeniu)

ed752ru7.jpg

Może ktoś pomóc jak się tego pozbyć tej obwódki, gdyż różowy kolor to kolor w grze traktowany jako niewidoczny, i widać tą obwódkę. Próbowałem przez różne filtry przepuszczać ale nic nie dało.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli silnik gry nie obsługuje kanału alfa, to możesz tylko wyłączyć AA (zakładka "Renderer").

Cień możesz zrobić kładąc pod pojazdem płaszczyznę, na której to cień będzie widoczny, a we właściwościach obiektu rzucającego cień odznacz pole "Visible to camera".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobofrut

arev dzięki wielkie za pomoc, cienie działają. Wiem że wyłączenie AA jest sposobem, ale obiekt jest strasznie poszarpany i w grze niezbyt przyjemnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy silnik nie ma przypadkiem obsługi alfy nieco "zakamuflowanej", jak np. w Game Makerze - domyślnie nie obsługuje przezroczystości (8 bitowej), ale można dodać sprite'om specjalną maskę, którą skrypt zamieni na przezroczystość poszczególnych pikseli.

Jeśli nie ma czegoś takiego to niestety nie masz zbyt wielkiego pola manewru. Możesz ew. spróbować renderować obiekty na tle o kolorze podobnym do tego, na jakim będą występowały w grze, a potem, choćby w Paincie, zalać resztę tła tym różowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobofrut

Całkiem przypadkiem włączyłem opcje w Customize -> Preferences -> Zakładka Rendering ->

Background -> Don't Antialias Against Background

 

Dzięki temu obiekt nie jest poszarpany i nie zlewa się z tłem.

 

P.S. Jeszcze jedno pytanko, czy da się ustawić kolor cieni?

Edytowane przez bobofrut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności